PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Kielce, grudzień 2011.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Program wychowawczy szkoły
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Rady Rodziców i Rady Szkoły w polskim systemie oświaty
Rodzice - Szkoła Wspieranie przez szkołę wychowawczej funkcji rodziny, ze zwróceniem uwagi na udział rodziców w planowaniu i realizacji zadań statutowych.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
5 LAT KORNEL MAKUSZYŃSKI
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Rada Rodziców jako organ szkoły
Szkoła Podstawowa Nr 4 Im. Jana Pawła II w Lubartowie
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
Gimnazjum Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Problemy wychowawcze szkoły
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
RODZINA SZKÓŁ im. Jana Pawła II
Samorząd Uczniowski.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
OPRACOWAŁA: ANNA TUŁA - NOWACIŃSKA PODSTAWA PRAWNA: 1.§ 1 ust. 4 ramowego statutu publicznego szkoły, stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
„To niebo nad nami, szum lasów, zieleń pól, i szkoła w Stołecznej, to Polska to kraj mój”. PLAN DZIAŁAŃ PROMUJĄCY IMIĘ SZKOŁY W ŚRODOWISKU „NIESIEMY UŚMIECH”
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
UCZNIU, SAM ZDECYDUJ, NA CO ZOSTANIE WYDANE ZŁ
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU Szkoła wychowuje przez wszystko, co stanowi jej istotę. Nie można zredukować roli wychowawczej szkoły wyłącznie do programów wychowawczych, profilaktycznych czy też różnego rodzaju akcji. Specyfiką pracy szkoły jest wytwarzanie dóbr duchowych, co wymaga odpowiedniej atmosfery. Wychowanie, które jest procesem ciągłym, odbywa się w każdej sytuacji szkolnej.

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU W procesie wychowania bardzo pomocne jest jego oparcie na wzorze osobowościowym patrona szkoły, co ma szczególne znaczenie w szkole znajdującej się na obczyźnie. W naszej szkole najważniejszym zadaniem staje się wychowanie dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, poszanowaniu i propagowaniu języka polskiego.

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU 15 października 2015 r. SPK przy Ambasadzie RP w Dublinie będzie obchodzić dziesięciolecie istnienia. Z tej okazji, w celu utrwalenia pozytywnych wzorców dla uczącej się w szkole młodzieży, pragniemy dokonać wyboru patrona naszych działań.

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU Ceremoniał szkolny, zwyczaje związane z patronem szkoły oraz przyjęta koncepcja wychowania powodują, że szkoła ma swój niepowtarzalny charakter, a uczniowie, rodzice i nauczyciele się z nią identyfikują.

ZNACZENIE PATRONA SZKOŁY W WYCHOWANIU Patronem szkoły powinien być wzór osobowy: autorytet moralny, wzór patriotyzmu, tolerancji. Działania zmierzające do wyboru patrona szkoły jednoczą wszystkie jej podmioty. Po osiągnięciu celu, tj. nadaniu szkole imienia, działania wychowawcze oparte na wzorcu, którym jest patron szkoły, stają się spójne.

KTO? Zgodny wybór przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski na patrona szkoły osoby, która będzie wzorem i autorytetem dla uczniów, rodziców, nauczycieli Patronem szkoły nie musi być osoba, może to być patron zbiorowy.

Do r.: spotkania wszystkich organów szkoły w celu zebrania propozycji patrona szkoły: 1) Rady Pedagogicznej; 2) Rady Rodziców; 3) Samorządu Uczniowskiego. TERMINARZ

Wszystkie podmioty mogą zgłosić najwyżej dwie propozycje wraz ze szczegółowym pisemnym uzasadnieniem. Propozycje bez uzasadnienia nie będą rozpatrywane.

TERMINARZ Przekazanie pisemnych propozycji Kierownikowi SPK. Ogłoszenie propozycji patrona wraz z uzasadnieniami na stronie internetowej szkoły.

TERMINARZ Uwzględnienie zadań związanych z nadaniem szkole imienia w Planie Pracy Szkoły 2014/2015 oraz 2015/2016.

TERMINARZ Do r.: głosowanie nad propozycjami imienia szkoły. Głosowanie ma charakter powszechny. Wszystkie głosy będą rejestrowane i liczone przez powołane do tego celu komisje klasowe oraz komisję szkolną.

TERMINARZ Do r.: - ogłoszenie wyników głosowania, -poinformowanie organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny o podjętych działaniach.

PRACA WYCHOWAWCZA, POZNANIE OSOBY, ŻYCIA I DZIAŁALNOŚCI PATRONA 1.Dokładne zapoznanie uczniów, rodziców i nauczycieli z życiem, osobą i działalnością patrona szkoły. 2.Nawiązanie kontaktu z osobami i instytucjami związanymi z patronem.

KROKI PRAWNE Do r.: -uchwała Rady Pedagogicznej o złożeniu wniosku o nadanie szkole imienia; -wykonanie postanowień Uchwały przez Kierownika SPK.

KROKI PRAWNE Wystąpienie kierownika szkoły szkoły do Ministra Edukacji Narodowej o nadanie szkole imienia.

NASTĘPNE KROKI Po uzyskaniu akceptacji Ministra Edukacji Narodowej: -powołanie Komitetu Fundacji Sztandaru, którego głównym zadaniem będzie zgromadzenie środków finansowych na sztandar oraz -opiniowanie wyglądu sztandaru.

UROCZYSTOŚĆ NADANIA SZKOLE IMIENIA 1.Powołanie Komitetu Organizacyjnego. 2. Opracowanie scenariusza uroczystości. 2. Zamówienie medali okolicznościowych. 3. Zamówienie sztandaru. 4. Opracowanie regulaminu wyboru pocztu sztandarowego uczniów. 5. Opracowanie ceremoniału uroczystości ze sztandarem. 6.Wyćwiczenie pocztu sztandarowego uczniów i rodziców. 7.Zaproszenie gości.

INNE ZADANIA DO REALIZACJI 1.Zmiany w Statucie. 2.Modyfikacja Planu Wychowawczego -uzupełnienie o priorytety w wychowaniu. 3. Zamówienie nowych pieczęci.