SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 edycja 2013/14.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno informacyjnych w naszej szkole ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli bardzo.
KODEKS 2.0.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
Kodeks 2.0 Prezentację wykonała : Roksana Druszcz
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z klasą 2.0.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
DEBATA SZKOLNA SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Kodeks 2.0 czwarta edycja -2013/2014.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. Króla Kazimierza III Wielkiego W Rudniku rok szkolny 2013/2014 Zebranie otwierające 29 października 2013 r.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Spotkanie otwierające SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. I. Utworzenie zespołu 1.Choć każdy nauczyciel samodzielnie wypełnia zadania, to najczęściej jest też członkiem.
Szkoła Nowych Czasów. źródła wykorzystane w prezentacji: ► materiały programu „Szkoła z Klasą 2.0” ► mam.media.pl ► Słownik języka polskiego PWN.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
KODEKS SZKOLNY 2.0. Ucz i ucz się z TIK! Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Online – poprzez konferencje przez komunikatory: skype, gg,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 edycja 2013/14

Cele programu Promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz wypracowanie i wprowadzenie w życie zasad dotyczących korzystania z TIK w całości procesu uczenia się i nauczania. Upowszechnianie metod nauczania, wykorzystujących nowoczesne technologie i sprzyjających rozwijaniu umiejętności myślenia oraz wspieranie nauczycieli w stosowaniu tych metod w praktyce. Budowanie współpracy między nauczycielami w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i komunikacji. Wspieranie dyrektorów w budowaniu strategii pracy szkoły opartej na współdziałaniu nauczycieli i wykorzystywaniu TIK. Rozwijanie w uczniach samodzielności, umiejętności stawiania pytań i wnioskowania, rozwiązywania problemów, zespołowej pracy, komunikacji i współpracy. Umożliwienie uczniom, nauczycielom i dyrektorom wymiany doświadczeń i publicznej prezentacji dobrych praktyk. Upowszechnienie opinii publicznej wypracowanych w Programie rozwiązań.

Co to jest TIK? TIK - technologie informacyjne i komunikacyjne - z ang. Information and communication technologies (ICT), rodzina technologii przetwarzających, gromadzących i przesyłających informacje w formie elektronicznej.

Do czego służy TIK? Stanowi połączenie zastosowań informatyki i telekomunikacji, obejmuje również sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie, a także narzędzia i inne technologie związane z przetwarzaniem, przesyłaniem, przechowywaniem, zabezpieczaniem i prezentowaniem informacji. Dostarcza ona użytkownikowi narzędzia, za pomocą których może on: pozyskiwać informacje, selekcjonować , analizować, przetwarzać, gromadzić, zarządzać, przekazywać innym ludziom.

Zadania uczniów Realizują działania pod opieką nauczyciela; Wybrani uczniowie prowadzą blogi na platformie blogów CEO: opisują swoje zadania i doświadczenia związane z udziałem w Programie; wymieniają się komentarzami i opiniami z innymi uczniami zdobywają sprawności (odznaki) proponowane na blogach.

Blogi uczniowskie Po rejestracji nauczycieli w Programie chętni uczniowie mogą zakładać blogi. Warunkiem założenia blogu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego w serwisie CEO dostępnego na stronie blogiceo.nq.pl. Każdy blog musi mieć nauczyciela opiekuna. W ramach Programu szkoły mogą zakładać blogi jednoosobowe (prowadzone przez jednego ucznia/jedną uczennicę) lub grupowe (przez zespół kilku uczniów). W ramach blogów prowadzonych grupowo mogą powstawać blogi: szkolne - chętni uczniowie ze szkoły, mogą reprezentować różne klasy; klasowe - cała klasa lub część klasy; kół zainteresowań; grup projektowych; innych grup, które pracują wspólnie z nauczycielem w ramach Programu Maksymalna liczba blogów założonych na platformie blogów CEO w danej szkole jest równa podwojonej liczbie nauczycieli biorących udział w Programie.

Blogi uczniowskie Odznaki - w edycji 2013/2014 proponujemy uczniom następujące odznaki: 1. semestralne (mają znaczenie dla Certyfikatu 2.0): niebieska Uczymy się z TIK – zdobywana w I semestrze; zielona Aktywnie z TIK - zdobywana w II semestrze przez uczniów szkół doświadczonych; 2. całoroczne (nie mają wpływu na Certyfikat 2.0, ale wzmacniają aktywność uczniów na innych polach związanych z programem) fioletowa Tworzymy materiały edukacyjne; czerwona Aktywnie komentujemy; żółta TIKamy lokalnie; pomarańczowa Otwarty blog http://blogiceo.nq.pl/mierzymycorazwyzejszkolapodstawowawjordanowie/

7 punktów Kodeksu 2.0 Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni komputerowej? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań? Jak odrabiać prace domowe w erze TIK (zadania, spraw­dziany, testy, informacje umieszczane przez na­uczycieli w Internecie)? Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci? Jak realizować projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK?

7 punktów Kodeksu 2.0 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie, lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci? Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródła? Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii? Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów? Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy? Jak się zachować, gdy zauważy się przejawy rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii, nietolerancji?

7 punktów Kodeksu 2.0 3. Nie kradnij i nie daj się okraść. Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów? Gdzie i jak szukać legalnych źródeł do wykorzystania? Jak podawać autorów i źródła? Jak czytać i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Gdzie można znaleźć otwarte zasoby edukacyjne?

7 punktów Kodeksu 2.0 4. Komunikujmy się. Jak używać TIK do komunikacji w szkole i z rodzicami? Jak e-maile oraz portale społecznościowe mogą ułatwić kontakty między nauczycielami, uczniami i rodzicami? Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą? Czy używać SMS-ów w kontaktach nauczycieli z uczniami? Jaka powinna być strona internetowa szkoły (dobre i złe przykłady)? Kto za nią odpowiada, kto ją prowadzi, co mogą na niej robić uczniowie? Gazetka szkolna w Internecie – czy i jak nauczyciele powinni ją kontrolować? Co publiczne, a co prywatne – netykieta nowych czasów.  

7 punktów Kodeksu 2.0 5. Komputery pod ręką. Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole? Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty i wielu uczniów? Jak optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci? Rozrywka na szkolnych komputerach – kiedy i w jakim zakresie?

7 punktów Kodeksu 2.0 6. Bądź bezpieczny w sieci. Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci? Jakie ślady zostawiasz, surfując po Internecie? Jak korzystać z portali społecznościowych? Komputery szkolne – co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie? Szyfrowanie danych na szkolnych dyskach – jak to robić? Kontakty z nieznajomymi – jak się nauczyć zasad bezpieczeństwa? Strony, na które lepiej nie wchodzić i zaproszenia „do ubicia interesu” – jak na to wszystko reagować? Jak się bronić przed internetowymi przestępcami?

7 punktów Kodeksu 2.0 7. Nauczcie tego dorosłych. W jaki sposób uczniowie przy wsparciu nauczycieli mogą szkolić innych, np. swoich rodziców, dziadków czy sąsiadów, w dziedzi­nie TIK? Jak przełamać barierę wstydu, że młodzi uczą starszych? Kto i jak ma nadzorować takie zajęcia?

KODEKS 2.0 Szkoła Podstawowa w Jordanowie Edycja 2012/2013 Telefony komórkowe uczniów i nauczyciela są podczas lekcji wyłączone. Podczas przerw uczniowie mogą korzystać z komórek za zgodą nauczyciela. Uczniowie szanują sprzęt komputerowy. Stosują się do zasad obowiązujących w pracowni komputerowej, bibliotecznym ICIM, pracowni językowej. Uczniowie nie kopiują tekstów z Internetu, udając, że sami je napisali. Jeśli je wykorzystują, zawsze podają źródło i autora informacji. Uczniowie nie wchodzą na nieodpowiednie do swojego wieku strony (w szkole jest zainstalowany Program Cenzor). Na wybranych lekcjach nauczyciele korzystają z komputera, rzutnika, Internetu (TIK). Uczniowie oglądają zdjęcia, animacje, filmy, prezentacje, słuchają muzyki itp.

KODEKS 2.0 Szkoła Podstawowa w Jordanowie Edycja 2012/2013 Nauczyciele proponują uczniom korzystanie z internetowych narzędzi i zasobów – programów, stron www, filmów itp. – ułatwiających uczenie się. Zapraszają uczniów do współpracy w ich wyborze. W naszej szkole dążymy do tego, by ze sprzętu komputerowego korzystali nauczyciele wszystkich przedmiotów. Nauczyciele korzystają z pomysłów uczniów, jak stosować na lekcjach nowe technologie. Wybrane lekcje informatyki i innych przedmiotów są przygotowywane i prowadzone przez uczniów. Uczniowie naszej szkoły uczą korzystania z TIK dorosłych. Uczą korzystania z Internetu chętnych rodziców, dziadków, sąsiadów itd. Uczniowie korzystają ze szkolnych komputerów w bibliotece, pracowni komputerowej podczas przerw i po lekcjach. Opiekę nad uczniami sprawuje nauczyciel informatyki, biblioteki lub inny uczący prowadzący zajęcia. Podczas zajęć uczniowie grają w edukacyjne gry komputerowe, inne gry dozwolone są w wolnym czasie za zgodą nauczyciela.