Odkrywanie zdolności dziecka to przywilej i obowiązek rodziców. Nauczyciele powinni im w tym pomagać.
Zdolność określa się jako: - indywidualną właściwość psychiczną, - różniącą jednego człowieka od drugiego, - łatwość odbierania i przetwarzania informacji o otaczającym świecie. (wg W. Szewczuka)
1. Ponadprzeciętny poziom rozwoju intelektu 2. Ponadprzeciętne zdolności kierunkowe 3. Szybkie zapamiętywanie 4. Bystra obserwacja otoczenia 5. Dociekliwość
6. Szeroki wachlarz zainteresowań 7. Umiejętność skupienia uwagi 8. Bogata wyobraźnia 9. Niezależna postawa 10. Poczucie humoru
Każdy sługa otrzymał od swego Pana dokładnie tyle talentów, ile mógł pomnożyć. Jednoznacznym tematem przypowieści jest problem pomnażania Bożych darów.
Właściwy klimat w grupie Preferencje sensoryczne Większe wymagania w pracy z uczniem zdolnym Kierunkowanie zdolności
Cele: - szczegółowe poznanie wybranych tekstów biblijnych - nabycie umiejętności poprawnej interpretacji wybranych tekstów biblijnych - nabycie umiejętności dostrzegania aktualności wydarzeń biblijnych - udział w konkursach wiedzy biblijnej
Działalność charytatywną na terenie szkoły i parafii Współpraca z Domem Pomocy Społecznej Akcje prowadzone przez Caritas Archidiecezji Łódzkiej
Uprawianie sportu pobudza do zdrowego przezwyciężania samego siebie i własnego egoizmu.
Tworzenie warunków do dalszej formacji duchowej Kształtowanie postaw patriotycznych Kształtowanie postawy miłości bliźniego
Musicie w sobie mieć coś z orłów! Serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby Móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny. (…) Stać Was na wiele. Wysoka jest godność człowieka. Człowiek przerasta wszystko prócz Boga: Stawiamy Wam duże wymagania.
Grzegorz Zwoliński Doradca metodyczny ds. nauki religii