LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OGÓLNE INFORMACJE O EGZAMINIE POTWIERDZAJĄCYM KWALIFIKACJE ZAWODOWE mgr inż. Karwasiński Sebastian aktualizacja 2011.
Advertisements

ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Modelowanie cyfrowe w AutoCAD
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
narzędzie w językowych pracach projektowych
Wielokąty w naszym życiu
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Lekcja dla II klasy gimnazjum
iDziennik – prezentacja dla rodziców
ZWIERZĘTA.
Temat: Treść i zakres Wyrazu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Kolekcje roślin. Obserwacje zwierząt
Podstawowe figury geometryczne
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Lekcja dla I klasy gimnazjum
Derywacja wsteczna jako jeden ze sposobów tworzenia wyrazów pochodnych
Lekcja dla III klasy gimnazjum
Lekcja dla II klasy gimnazjum
KATEGORIE SŁOWOTWÓRCZE RZECZOWNIKÓW ODRZECZOWNIKOWYCH
KATEGORIE SŁOWOTWÓRCZE RZECZOWNIKÓW ODCZASOWNIKOWYCH
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Kategorie słowotwórcze rzeczowników odprzymiotnikowych
Lekcja dla II klasy gimnazjum
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Opracowała Agnieszka Balcerak
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Podział wyrazu na podstawę słowotwórczą i formant
Powtórzenie wiadomości o budowie i znaczeniu wyrazów
Jak uczyć? Gdańsk, wrzesień ; Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukator.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
System edukacji w Polsce
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Sprawdzian szóstoklasisty
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Techniki efektywnego uczenia się
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ O7_Cz ęści mowy Autor: Škola: Mgr.Beta Tomanek Základní 3kola a Mateřská škola s polským jaz. vyuč. Předmět: Polský jazyk.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa 5d uczy klasę 4c Ułamki zwykłe.
Technologia informacyjna
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Nazwa – pojęcie i podziały
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Wyniki egzaminu próbnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM Treść i zakres wyrazu LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM

W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Drogi Uczniu Na dzisiejszej lekcji przyswoisz sobie nowe wiadomości oraz nabędziesz nowe umiejętności, które zwiększą Twoją sprawność językową. W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Ćwiczenia rozwiązuj w pamięci lub w brudnopisie. Po każdej serii ćwiczeń przechodź do rozwiązywania zadań w karcie pracy. Każde polecenie czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

Zakres wyrazu to ogół przedmiotów nazwanych danym wyrazem, daną nazwą. wiadomości Zakres wyrazu to ogół przedmiotów nazwanych danym wyrazem, daną nazwą. PRZYKŁAD pies jamnik kundel wilczur Burek

wiadomości Treść znaczeniowa wyrazu to stałe elementy znaczenia wyrazu i jego możliwe zastosowania. PRZYKŁAD zwierzę „organizm mający zdolność ruchu” „zwierzę należące do gromady kręgowców, którego małe karmią się mlekiem matki” ssak pies „zwierzę domowe należące do rodziny canis familiaris, ssak”

ZAKRES WYRAZU zwierzę seter pies Azor Najwięcej jest zwierząt. Najmniej jest Azorów zwierzę seter pies Azor

TREŚC WYRAZU Azor pies seter zwierzę Najbogatszą treść ma wyraz Azor. Najuboższą treść ma wyraz zwierzę. Azor pies seter zwierzę

a. Im większy zakres wyrazu, tym mniejsza jego treść. TREŚĆ WYRAZU a. Im większy zakres wyrazu, tym mniejsza jego treść. b. Im większa treść wyrazu, tym mniejszy jego zakres. a. sprzęt mebel b. stół

kwadrat, figura geometryczna, czworobok, równoległobok Podane grupy wyrazów uszereguj według zasady : od wyrazu o najszerszym zakresie i najuboższej treści do wyrazu o najwęższym zakresie i najbogatszej treści. kwadrat, figura geometryczna, czworobok, równoległobok sprzątać, pracować, odkurzać, kręgowiec, ssak, zwierzę, żubr, Polak, Europejczyk, krakowianin, Małopolanin sprawdź kliknij figura geometryczna, równoległobok, czworobok, kwadrat pracować, sprzątać , odkurzać zwierzę, kręgowiec, ssak, żubr Europejczyk, Polak, Małopolanin, krakowianin,

sprawdź Podane grupy wyrazów uszereguj według zasady: od wyrazu o najwęższym zakresie i najbogatszej treści do wyrazu o najszerszym zakresie i najuboższej treści. budynek, dom, wieżowiec Wisła, ciek wodny, rzeka drzewo, brzoza, roślina część mowy, przysłówek, ciekawie sprawdź kliknij wieżowiec, dom, budynek Wisła, rzeka, ciek wodny brzoza, drzewo, roślina ciekawie, przysłówek, część mowy

W którym obszarze powinny znaleźć się kolejne pojęcia? od wyrazu o najwęższym zakresie i najbogatszej treści do wyrazu o najszerszym zakresie i najuboższej treści bitwa pod Grunwaldem, wydarzenie, wydarzenie historyczne wydarzenie historyczne Bitwa pod Grunwaldem wydarzenie

W którym obszarze powinny znaleźć się kolejne pojęcia? od wyrazu o najszerszym zakresie i najuboższej treści do wyrazu o najwęższym zakresie i najbogatszej treści czasopismo, Gazeta Wyborcza, dziennik czasopismo dziennik Gazeta Wyborcza

Po wykonaniu ćwiczeń przejdź do karty pracy Po wykonaniu ćwiczeń przejdź do karty pracy. Sprawdź poprawność wszystkich zadań. Uzupełnioną kartę oddaj nauczycielowi języka polskiego. To już koniec. Do spotkania na innej lekcji przed monitorem komputera.