ASYSTA RODZINNA ASYSTA RODZINNA DOŚWIADCZENIA W ZAKRESIE POMOCY RODZINIE W NIEMCZECH Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Sposób na sukces? Przykład Fundacji Drugi Domek
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Wizyta studyjna w Barcelonie w ramach projektu „Zwiększenie Kwalifikacji Zawodowych Pracowników Pomocy Społecznej”, Programu Wspólnotowego Leonardo da.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Projekt Pociąg do aktywności – program aktywizacji społecznej i zawodowej w powiecie limanowskim współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
UCHODŻCY I MIGRANCI Forum organizacji pozarządowych kwietnia 2016 r. Oferta pomocy społecznej dla uchodźców.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Komplementarność EFS z PO PŻ
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

ASYSTA RODZINNA ASYSTA RODZINNA DOŚWIADCZENIA W ZAKRESIE POMOCY RODZINIE W NIEMCZECH Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Lipsk, 14-20.04.2013 r.

CELE PROJEKTU - Poszerzenie wiedzy i podniesienie kwalifikacji osób związanych z szeroko rozumianymi instytucjami pomocy społecznej oraz instytucjami rynku pracy, zajmującymi się rekrutacją, szkoleniami i tworzeniem strategii działania - Wymiana doświadczeń, a także pogłębienie współpracy pomiędzy różnymi instytucjami w zakresie pomocy społecznej i opieki nad rodzinami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i integracją społeczną zawodową.

INSTYTUCJA WYSYŁAJĄCA - Fundacja Internationaler Bund Polska została założona w 2004 r. Fundatorem jest niemiecka organizacja Internationaler Bund Freir Träger Jugend, Sozial und Bildungsarbeit e.V z siedzibą we Frankfurcie nad Menem. Fundacja buduje pomosty pomiędzy polskimi i niemieckimi organizacjami, instytucjami, bazując na wieloletnich doświadczeniach fundatora. - Główny cel fundacji: pomoc ludziom, aby mogli rozwijać się w pokoju, samodzielnie planować swoje życie, integrować się w środowisku, przejmować odpowiedzialność za siebie i czynnie uczestniczyć w rozwoju społeczeństwa. -

INSTYTUCJA PRZYJMUJĄCA - Stowarzyszenie FAIRbund działa na terenie Lipska od 1993 r. i służy dzieciom, młodzieży i rodzinom dysfunkcyjnym. - Stowarzyszenie świadczy usługi w zakresie ochrony, doradztwa i opieki zastępczej oraz interwencji kryzysowej. - Stowarzyszenie zatrudnia ponad 100 specjalistów, m.in. psychologów, terapeutów, pracowników socjalnych i pedagogów oraz wielu ochotników i wolontariuszy europejskich.

GRUPA DOCELOWA - Doradcy zawodowi, osoby zarządzające placówkami lub wydziałami, których obszarem działania jest pomoc rodzinie i dziecku / opieka nad rodzinami, które będą tworzyć w ramach swoich struktur stanowiska asystentów rodzinnych, rekrutować na te stanowiska i poprzez odpowiedni dobór szkoleń ustalać standardy pracy w zawodzie asystenta rodzinnego.

GRUPA DOCELOWA - Beata Baka: Główny specjalista w dziale pomocy środowiskowej (MOPS, Oświęcim) - Agata Cichopek: Pracownik socjalny (PCPR, Oświęcim) - Elżbieta Kos: Dyrektor (PCPR, Oświęcim) - Maria Kufel: Kierownik (GOPS, Osiek) - Renata Matejka: Kierownik (GOPS, Kęty) - Dorota Mrowiec: Kierownik (GOPS, Wieprz) - Kinga Nowakowska: Doradca zawodowy (CIS, Tychy) - Jolanta Okręglicka: Doradca zawodowy (CIS, Wieprz) - Anna Pastuszka-Fahie: Doradca zawodowy (PUP, Oświęcim) - Halina Waligóra: Dyrektor (MOPS, Oświęcim). -

OPIEKUNOWIE Z RAMIENIA INSTYTUCJI PRZYJMUJĄCEJ Doerte Dietrich Oleksander Chernetsov Iryna Tehlivets Jakub Skalik -

PROGRAM MERYTORYCZNY -

15.04.2013 r. - Wizyta w Stowarzyszeniu FAIRbund: zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania stowarzyszenia realizowanymi projektami pomocowymi, tj.: - Projekt mieszkaniowy Grupa dzienna Ambulatoryjna pomoc w wychowaniu Opieka zastępcza i kuratela Przedszkola Praca socjalna w szkołach podstawowych Praktyczna pomoc po porodzie Wymiany europejskie

15.04.2013 r. - Wizyta w Jugendamt Leipzig: zapoznanie się z niemieckimi rozwiązaniami prawnymi w zakresie pomocy dziecku i rodzinie - Tobias Geng – Kierownik Wydziału Pracy z Młodzieżą przy Urzędzie Miasta Lipsk

- Wizyta w Wohngruppe (stacjonarnej grupie mieszkaniowej), gdzie zamieszkuje ośmioro dzieci w wieku od 3 do 18 lat z rodzin niewydolnych wychowawczo. Pobyt wychowanka rozpoczyna się od minimalnego okresu 6 miesięcy. - Opieka ukierunkowana jest na intensywną współpracą ze szkołami, ośrodkami edukacyjnymi i rekreacyjnymi, a także z psychologami i rodzicami. - Szczególną cechą tej formy opieki jest różnorodność wieku i płci oraz zorientowane na rodzinny klimat małe grupy. 16.04.2013 r. -

16.04.2013 r. - Wizyta w Zwergenland (przedszkolu): zapoznanie się z zasadami funkcjonowania opieki wychowania przedszkolnego. - Organizacja przyjmująca w ramach projektu prowadzi 4 instytucje, w których opiekę znajduje 300 dzieci. Opiekuje się nimi łącznie ok. 50 pracowników. Ponadto zatrudnia 8 opiekunów domowych, którzy pracują z dziećmi w ich środowisku domowym. Pod opieką 1 opiekuna może znajdować się jednocześnie 5 dzieci do 3 r. ż. -

16.04.2013 r. - Wizyta w Netz kleiner Werkstätten (warsztatach przygotowania zawodowego dla młodzieży). - Grupę docelową stanowi młodzież w wieku 15-25 lat, bez wykształcenia i bez wyuczonego zawodu oraz pozostająca bez zatrudnienia. -

- Z jedną rodziną równolegle może pracować kilku specjalistów - Zapoznanie się z projektem ambulatoryjnej pomocy w wychowaniu - Do głównych zadań 10-osobowego zespołu specjalistów należy + praca z rodzinami z problemami wychowawczymi + praca z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi, dziećmi autystycznymi oraz z dużymi deficytami rozwojowymi + pomoc młodym dorosłym + prowadzenie kursów dla rodziców - - Z jedną rodziną równolegle może pracować kilku specjalistów

17.04.2013 r. - Wizyta w placówce realizującej zadania opieki zastępczej i kurateli - Zapoznanie się z systemem opieki prawnej nad nieletnimi, pozbawionymi opieki rodzicielskiej - - Zadania opieki i kurateli: + reprezentacja praw dzieci i młodzieży + opieka nad małoletnimi , w tym uchodźcami + doradztwo i wsparcie dobrowolnych opiekunów

18.04.2013 r. - Wizyta w Tagesgruppe (grupie dziennej), która wspiera dzieci w wieku 6-14 lat, sprawiające trudności wychowawcze. - Działania grupy dziennej skoncentrowane są na 3 obszarach: +Kształcenia resocjalizacyjnego – rozwój umiejętności społecznych, zmniejszanie agresji, gry interakcyjne i drama, ustrukturyzowany rozkład dnia + Współpracy z rodzicami – stabilizacja stosunków rodzinnych, popołudniowe spotkania rodziców i dzieci, wspólne rodzinne wycieczki. + Towarzyszenie i wsparcie szkolne – indywidualne wsparcie, pomoc w nauce, współpraca z nauczycielami, ćwiczenia koncentracyjne i relaksacyjne, rozwój umiejętności uczenia się. - Lampa z pokoju refleksoterapii

18.04.2013 r. - Udział w uroczystościach położenia kamienia węgielnego pod nowobudowaną placówkę przedszkolną (Goyastr). - Będzie to już 5 przedszkole prowadzone przez FAIRbund. -

19.04.2013 r. - Spotkanie z pracownikiem Zespołu Prewencyjnego Pracy z Rodziną (PAAT -Präventiv aufsuchendes Team), finansowany przez państwo. - Zespół stanowi 4 pedagogów socjalnych, zajmujących się: + doradztwem i przekazywaniem informacji o instytucjach pomocowych + wsparciem i asystą dla rodziców kontaktujących się z instytucjami. -

19.04.2013 r. - - Wizyta w Biurze Rodzinnym (Kinder FAIRstehen), prowadzonym w formie punktu informacyjnego dla rodziców. - Do głównych zadań punktu należy: + przedstawianie oferty pomocowej + pomoc w formalnościach związanych z uzyskaniem pomocy i wsparcia + wyposażenie rodziców w zestaw startowy dla noworodka + udostępnienie rodzicom pokoju socjalnego do celów pielęgnacji i higieny małego dziecka

PROGRAM KULTURALNY - -

Völkerschlachtdenkmal Bachmuseum - -

Rejs po rzece Elster Zwiedzanie Lipska -

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! - - Lipsk 2013