Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
jako źródło informacji
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Wiki w nauczaniu języka obcego.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Kliknij w celu rejestracji
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów. I UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. Nauczyciele zadają prace domowe z zastosowaniem różnorodnych programów komputerowych.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Jak pisać komentarze na blogach?
Systemy zarządzania treścią Content Management System
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
TARGI
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Odznaki Jakości eTwinning
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
STRONY INTERNETOWE KOMUNIKACJA NOWOCZESNA MARCIN GOLEC.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzia wspierające i aktywizujące nauczycieli bibliotekarzy Maria Anna Szuba r.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Blogosfera.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Sopocka Akademia Tenisowa
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI
Czy mój serwis internetowy jest dostępny dla wszystkich?
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego

AspektRodzaj bloga Rodzaj plików blog klasyczny, vlog, fotoblog, linklog, tumblelog, moblog, audioblog Autorindywidualny grupowy Funkcjainformacyjny (internetowy pamiętnik, strona www, strona tematyczna) komunikacyjny (forum dyskusyjne, miejsce wymiany doświadczeń) opiniotwórczy Dziedzinaedublogi (uczniowski, nauczycielski, klasowy)

Zawartość bloga informacje, opinie, komentarze, rysunki, zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe, system archiwizacji wpisów, system kategorii (tagów), możliwość komentowania wpisów, zestaw linków do blogów polecanych przez autora (tzw. blogroll) i innych stron WWW

Założenie i zarządzanie blogiem Rejestracja Nadanie nazwy Wybór szaty graficznej Zamieszczenie wpisu/artykułu Opublikowanie bloga Dodawanie aplikacji – linki, zdjęcia, pliki tekstowe, dźwiękowe, filmowe Tagowanie Nadawanie uprawnień użytkownikom – komentarze, głosowanie Wprowadzanie modyfikacji do treści i formy bloga

Blogi w szkole Mogą być założone i użytkowane przez nauczycieli i/lub uczniów Mogą być używane do kontaktowania się uczniów z innymi społecznościami uczniowskimi np. klasą w innym kraju Pomysły i treści mogą być generowane i opracowywane przez uczniów – indywidualnie lub grupowo

Blog na lekcji - pomysły nauczyciel zamieszcza tekst, zdjęcie, film – zadaniem uczniów napisać komentarz informacja na temat X – uczniowie czytają, zadają pytania, X odpowiada dyskusja na temat bieżących zagadnień ćwiczenie gramatyki (np. wskaż różnice – 2 filmy) praca domowa lista użytecznych linków - materiały do samodzielnej pracy

Pomysły cd. testowanie uczniów przeprowadzenie badania ankietowego czasopismo internetowe publikacja zeskanowanych prac uczniów portfolio uczniowskie internetowy pamiętnik projekty międzynarodowe

Wdrażanie bloga w klasie 1.Założenie przykładowego bloga (1h) 2.Założenie blogów uczniowskich (1h) 3.Przesyłanie wpisów do swojego bloga, odwiedzanie blogów innych osób, komentowanie (1h) 4.Kontynuacja (2-3 h) 5.?

Kryteria oceniania poprawność językowa, spójność, istotność treści, efektywne wykorzystanie elementów wizualnych, ogólna prezentacja, długość postów. Kryteria muszą być jasne, znane uczniom. Dobrze jest dostarczyć uczniom model - oczekiwany poziom językowy, wygląd, treści.

Dlaczego blogować na Języku? Tanio Szybko Łatwo, przyjaźnie Dostęp z każdego miejsca Wyjście poza ściany klasy Interaktywność Jest dowód wykonania pracy Możliwość kontroli Uczniowie, którzy nie byli na lekcji mogą uczestniczyć Możliwość dotarcia do uczniów o różnych stylach uczenia się Personalizacja

Użyteczne strony Tworzenie blogów Blogger Edublogs 21 classes WordPress Netografia Blogging for ELT Weblogs for Use with ESL classes Blogging with Secondary Students in Singapore singapore/ singapore/