„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: 2013-1-PL1-LEO01-37373.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Program Leonardo da Vinci
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Doświadczenia ponad granicami - gdyńsko-helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Staże we współpracy z Vard och Omsorgsforvaltningen.
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: 2013-1-PL1-LEO01-37373 Projekt „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowany w ramach działania 3.4.2 POKL na zasadach Programu Uczenie się przez całe życie LEONARDO DA VINCI-projekty mobilności IVT 2013

Założenia projektu 1.Program projektu to uzupełnienie realizacji programu kształcenia zawodowego, dla fryzjerów, mechaników samochodowych , blacharzy i sprzedawcy. 2.Praktyka zagraniczna – 4 tygodnie ( od 23.03 -19.04. 2014r. ) w Schkeuditz koło Lipska. 3.Uczestnicy projektu – 16 uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej 4.Partner zagraniczny – Vitalis GmbH Gut Wehlitz , D-04435 Schkeuditz , Germany

Cele projektu: 1.Trening kompetencji zawodowych pod okiem niemieckich profesjonalistów z wybranej branży zawodowej . 2.Rozwijanie i nabywanie nowych umiejętności zawodowych . 3.Poznanie standardów i procedur na niemieckim rynku pracy. 4.Doskonalenie znajomości języka niemieckiego . 5.Kształtowanie świadomości europejskiej . 6.Poznanie kultury, tradycji i obyczajów Niemiec. 7.Zwiększenie szans absolwentów na zatrudnienie na lokalnym, krajowym i zagranicznym rynku pracy .

Harmonogram projektu: 1.Rekrutacja uczestników projektu. 2.Realizajca programu przygotowawczego poprzez : kurs języka niemieckiego , przygotowanie pedagogiczne , szkolenie BHP , szkolenie kulturowe . 3.Logistyka związana z przygotowaniem wyjazdu (spotkania informacyjne , podpisanie umów z uczestnikami , organizacja transportu ,ubezpieczenie , zakup odzieży roboczej , zakup materiałów dydaktycznych ). 4.Realizacja programu zawodowych praktyk zagranicznych u pracodawców niemieckich i na warsztatach szkoleniowych firmy Vitalis . 5.Potwierdzenie nabytych umiejętności certyfikatami Europass . 6.Ewaluacja projektu i programu praktyk . 7.Sprawozdanie z realizacji i raport finansowy .

Szkolenia przygotowawcze 1.Przygotowanie językowe to intensywny 40 godzinny kurs języka niemieckiego prowadzony w dwóch zakresach : -komunikacja codzienna -komunikacja w miejscy pracy. 2.Przygotowanie kulturowe prowadzone na dwóch etapach : -krajowym , to 5 godzinne szkolenie zapoznawcze z kulturą i tradycją Niemiec , stylem życia Niemców -zagranicznym, to zapoznanie z topografią miasta i okolic Lipska , systemem komunikacji miejskiej , usytułowaniem instytucji publicznych , wycieczki do Berlina , Lipska , Drezna. 3. Szkolenie pedagogiczne , to 4 godzinne warsztaty w celu integracji grupy , poznania technik antystresowych , radzenie sobie w trudnych i konfliktowych sytuacjach , radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi , wzmocnienia własnej wartości. 4.BHP , to 2 godzinne szkolenie z zakresu praw i obowiązków pracownika , ryzyka zawodowego , udzielania pierwszej pomocy , wypadków przy pracy i ochrony przeciw pożarowej.

Program zagranicznej części stażu : Uczestniczy w ramach zagranicznej praktyki odbywać będą : -2tyg szkolenie w warsztatach firmy Vitalis , -2tyg staż u miejscowych pracodawców tj w warsztatach samochodowych , salonach fryzjerskich i w sklepie Netto. W czasie wolnym realizować będą zagraniczną część programu kulturowego -wezmą udział w wycieczkach kulturoznawczych po regionie i w weekendowych wycieczkach do Lipska , Drezna i Berlina .

Promocja projektu ma na celu rozpowszechnianie informacji o programie Leonardo i POKL oraz o realizowanym projekcie : w prasie lokalnej na stronie internetowej szkoły wśród młodzieży szkolnej ZSP2 lokalnych gimnazjalistów w czasie dni otwartych .

Certyfikacja nabytych umiejętności Uczestnicy projektu otrzymają : Europass Mobility , będący europejskim certyfikatem potwierdząjacym odbycie praktyk zagranicznych Listy referencyjne od zagranicznych pracodawców , zawierające rekomendacje zawodowe Certyfikat o ukończeniu projektu od firmy Vitalis Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń przygotowawczych od ZSP nr 2 w Jaworznie

Ewaluacja projektu Ewaluacja odbędzie się na poziomie uczniów , nauczycieli szkoły i partnera zagranicznego . Ocenie ewaluacyjnej podlegać będą : -jakość i efekty przygotowania do wyjazdu -poprawność i trafność procesu upowszechniania -zgodność tematyki stażu z ustalonym programem -ocena przygotowania zajęć , organizacja transportu , warunku pobytu -ogólne wrażenia dotyczące organizacji , korzyści , propozycji zmian i ulepszeń , zalet i wad projektu

Oczekiwane rezultaty: Podniesienie umiejętności zawodowych uczestników projektu Potwierdzenie nabytych umiejętności certyfikatami Zwiększenie mobilności absolwentów na rynku pracy Wzmocnienie poczucia własnej wartości uczestników projektu Wyrobienie nawyku doskonalenia zawodowego Zaznajomienie z kulturą , mentalnością i tradycją Niemiec Poprawę kompetencji językowych i komunikacyjnych uczestników projektu

Wartość projektu : 36881- w EURO 151975,54- w PLN