Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

Zebranie jako forma wymiany informacji
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Zebranie jako forma wymiany informacji
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Debata Patriotyzm XIX – wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2
OPINIOWANIE I KONTAKT Z SĄDAMI ORAZ ZUS Z PUNKTU WIDZENIA BIEGŁEGO SĄDOWEGO Dr n. med. Ryszard Szozda.
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
PRZEBIEG DEBATY.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Międzynarodowe Warsztaty ERZ IG Metall Luty 2008
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
ROZPRAWKA.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?
Jak napisać dobry tekst?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
 SSO Ewa Ważny. cykliczne spotkania przedstawicieli wszystkich środowisk zainteresowanych mediacją : mediatorów, sędziów, adwokatów, radców prawnych,
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
Szkoła Nowych Czasów. źródła wykorzystane w prezentacji: ► materiały programu „Szkoła z Klasą 2.0” ► mam.media.pl ► Słownik języka polskiego PWN.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Bonaparte a sprawa polska.
DEBATA KODEKS 2.0.
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu, zgromadzeniu, zjeździe. Dyskusja dotyczy wyboru najlepszego rozwiązania omawianego problemu lub sprawy.

Publiczna dyskusja, której celem jest rozstrzygnięcie jakiejś ważnej kwestii. Sejmowa rozmowa Dyskusja, rozprawianie, roztrząsanie problemów Rozprawa. Rozmawianie.

Debatę prowadzi zazwyczaj jedna osoba. Osoba prowadząca podaje temat, na który osoby uczestniczące dyskutują. W trakcie debaty głos zabiera tylko jedna osoba, która sygnalizuję chęć wypowiedzenia przez podniesienie ręki. Osoba, która chce przedstawić swój argument, musi być do tego wyznaczona przez prowadzącego debatę.

Debata ma na celu wybór najlepszego rozwiązania omawianego problemu. Można ją porównać do swoistego widowiska, rozprawy sądowej, sportowej rywalizacji i przedstawienia teatralnego.

Przygotowanie – musimy ustalić z uczestnikami zasady, właściwie sformułować i przedstawić tezę, przygotować do obrony przedstawicieli dwóch przeciwstawnych stanowisk, wylosować te stanowiska, powołać moderatora i jurorów; Przeprowadzenie debaty – tu ważne są: strategia, linia, typy argumentów i kontrargumentów oraz dowody; Zakończenie – wskazanie przez jurorów zwycięzców; Podsumowanie i ocena debaty – omówienie kluczowych momentów debaty i określenie korzyści z jej przeprowadzenia.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Unikaj wyrażania skrajnych sądów. Zrób wszystko, żeby utrzymać kontakt z adwersarzami, używając właściwych zwrotów. Postaraj się wykorzystać humor. Naucz się przewidywać argumenty przeciwnika. Popracuj nad właściwą dykcją i modulacją głosu. Wprowadzaj do swoich wypowiedzi celowe pauzy. Umiejętnie operuj mimiką i gestykulacją. Postaraj się zrobić wrażenie swobodnego i pewnego siebie. Zadbaj o efekt końcowy.