Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Advertisements

Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Rodzic jako doradca zawodowy
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Ekonomia eksperymentalna
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Dojrzałość szkolna dziecka
Napięcie emocjonalne i stres
Edukacyjne i rehabilitacyjne zalety gier komputerowych
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
w praktyce pedagogicznej
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła Promująca Zdrowie
Medialna rzeczywistoŚĆ
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Problemy współczesnej młodzieży
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
Planowanie własnej przyszłości
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Forma Aktywności Społecznej !
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Dr Michał Zając, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Uniwersytet Warszawski Aplikacje książkowe dla dzieci: między literaturą a grą.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Metody komunikacji.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Czy gry komputerowe szkodzą naszym dzieciom?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
PYTANIA EGZAMINACYJNE Z PODSTAW ZARZĄDZANIA Profesor dr hab. Tadeusz Mendel.
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
RAZEM zmieniamy INTERNET na lepsze
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?

Wprowadzenie do świata gier. Gra komputerowa jest rodzaj oprogramowania, który wymaga od użytkownika(gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Zostały one przeznaczone do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna).

Klasyfikacja gier. Najprostsza, aczkolwiek niepełna klasyfikacja dzieli gry komputerowe na osiem rodzajów: edukacyjne, fabularne, logiczne, przygodowe, sportowe, strategiczne, symulacyjne i zręcznościowe, które dzielą się z kolei na około 40 specjalnych gatunków.

8 głównych gatunków gier. Przygodowa Zręcznościowa - gatunek gier komputerowych, w których nacisk jest położony na zwiedzanie świata przedstawionego w grze, rozwiązywanie zagadek i interakcję z postaciami. Fabuła tego typu gier często zawiera wątki charakterystyczne dla literatury czy filmu. - rodzaj gry, w której pomyślne ukończenie wymaga refleksu i sprawnego operowania przyciskami kontrolera. W grach takich liczy się przede wszystkim szybkość i ciągła akcja.

Symulacyjna Fabularna - rodzaj gry komputerowej, której zadaniem jest imitacja wrażenia różnych doznań, jakie człowiek zaznaje w codziennej rzeczywistości. Występują np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych. - gatunek gier komputerowych, w którym gracz kontroluje bohatera (lub drużynę) poruszającego się po fikcyjnym świecie. Często gracz tworzy własną postać określając jej cechy i wygląd zewnętrzny.

Strategiczna Logiczna - jeden z gatunków gier komputerowych przeznaczonych dla jednej lub wielu osób, w której wygrana zależy nie tylko od losu, ale przede wszystkim od strategii, wiedzy i planowania. Takie gry mogą wymagać od użytkownika np. umiejętności dowodzenia oddziałami wojska lub zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa. - gatunek gry komputerowej, w którym gracz do jej przejścia musi wykorzystać zdolność logicznego myślenia. Łamigłówki zawarte w tego typu grach sprawdzają czasami również umiejętności strategiczne, zdolności rozpoznawania znaków, wykonywania określonych sekwencji czy też dopisywania słów.

Sportowa Edukacyjna - gatunek gier komputerowych, których tematyką są dyscypliny sportowe związane z aktywnością fizyczną. Gry sportowe symulują wybrane aspekty prawdziwej lub wymyślonej dyscypliny sportowej, wymagając od gracza umiejętności powiązanych ze zręcznością i myśleniem strategicznym - gra, której zasady opracowano w taki sposób, że jej elementy służą poprawie umiejętności lub poszerzeniu zasobów wiedzy graczy. Poza walorami czysto rozrywkowymi, gra taka stymuluje rozwój graczy w określonych kierunkach i obszarach.

,,Gry komputerowe rozwijają…’’ Gry, podobnie jak wszystkie inne rzeczy zostały wymyślone dla ludzi i jeśli korzysta się z nich z umiarem i rozwagą - nie przynoszą szkody. Co więcej, mają wiele zalet. Gry komputerowe silnie stymulują mózg, uczą szybkości reakcji, logicznego myślenia, łączenia oraz analizowania zdobytych informacji w celu wskoczenia na kolejny poziom gry i zdobycia punktów.

Kolejną ich zaletą jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej Kolejną ich zaletą jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Gry logiczne i pamięciowe pomagają ćwiczyć refleks, percepcję i koordynacją motoryczną

Z kolei gry strategiczne bądź ekonomiczne, uczą podejmowania decyzji i rozwiązywania sytuacji problemowych. Także gry internetowe, popularnie zwane "sieciówkami" mają korzystny wpływ na graczy i uczą ich umiejętności planowania, zdolności przywódczych, komunikacyjnych i interpersonalnych

W tego typu grach, gracze przeważnie organizują drużyny, zmuszeni są do współpracy z innymi uczestnikami, ustalania strategii działania i przewidywania następnego ruchu ze strony przeciwnika.

Niewątpliwie gry komputerowe uczą również cierpliwości, ponieważ nie od razu daje się poznać mechanizmy, jakie nią rządzą. Nabyte umiejętności gracze mogą wykorzystać w sytuacjach realnych.

,,Gry komputerowe uzależniają…’’ Gry komputerowe, jak każdy nowy wynalazek, mają swoje negatywne strony i rzeczywiście mogą nieść ze sobą pewne niebezpieczeństwo. Najbardziej narażoną grupą są tutaj przede wszystkim dzieci i młodzież, gdyż nie posiadają oni jeszcze dostatecznie ukształtowanej dojrzałości emocjonalnej i odporności na próby manipulacji. Mogą mieć także problem z odróżnieniem świata realnego od fikcji.

Największym zagrożeniem dla tej grupy są gry akcji, takie jak „strzelanki” czy „bijatyki”. Przesyt agresji, przemocy oraz okrucieństwa jaki jest w nich zawarty, ma niebagatelny wpływ na psychikę nastolatków, którzy aktywnie uczestniczą w różnego rodzaju zbrodniach.

Gratyfikacja otrzymana w grze za brutalne zabójstwo człowieka i zbezczeszczenie zwłok stymuluje kształtowanie zaburzonego systemu wartości młodych ludzi i zacieranie się granicy między dobrem a złem.

Próby upodobnienia się przez nich do bohatera z ulubionej gry, mogą prowadzić do osiągania realnych celów właśnie za pomocą przemocy.

Według przesądów chłopcy korzystający z gier przepełnionych przemocą, mają problem z nawiązywaniem pozytywnych kontaktów społecznych, a w ich relacjach z innymi ludźmi dominuje obojętność oraz agresja zarówno fizyczna jak i słowna.

Dziękujemy za Uwagę! Projekt został przygotowany przez: - Radosława Mirosława, - Jakuba Wójcika, - Arkadiusza Ziółkowskiego, - Marcina Wójcika. Źródła: http://pl.wikipedia.org http://www.sciaga.pl/ http://zadane.pl,