Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
ku lepszej przyszłości”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Samorząd Uczniowski.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata pracowników szkoły
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu

Jak została przeprowadzona debata? Debata została przeprowadzona dnia 25 lutego 2014 roku. Debata każdej klasy zajęła nam 2 godziny lekcyjne. W debacie ogółem uczestniczyło 63 uczniów. Uczestnicy byli wybrani przez swoich wychowawców. Klasy I – 19 osób Klasy II – 20 osób Klasy III – 24 osoby

Jakie pytania zostały zadane? Wszystkim grupom zadano następujące pytania: Jaka jest nasza szkoła? a) Jak się w niej czujemy? b) Co nam przeszkadza ? c) Co w niej cenimy ? Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły i jakich efektów oczekujemy? Jak wygląda współpraca między uczniami, a uczniami, uczniami, a nauczycielami, uczniami, a rodzicami? W jakim stopniu czujemy się odpowiedzialni za naszą szkołę? Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy się uczyć gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni?

Debata uczniów klas I. Debata klas pierwszych została przeprowadzona na 1 i 2 godzinie lekcyjnej. Uczestnicy wyrażali swoje poglądy, pomysły i opinie pisemnie na plakatach lub przyklejali karteczki na plakatach.

Debata uczniów klas II. Debata z drugoklasistami została przeprowadzona na 3 i 4 godzinie lekcyjnej. Uczestnicy zgłaszali pomysły i swoje opinie w sposób aktywny. Opinie były zapisywane i przyklejane na plakatach. Zastosowaliśmy również pracę w grupach gdzie uczniowie konsultowali się między sobą i zapisywali pomysły na kartkach.

Debata uczniów klas III Debata z uczestnikami z klas III przebiegła na 5 i 6 godzinie lekcyjnej. Uczniowie również w sposób aktywny wyrażali swoje poglądy, pomysły i opinie. Były zapisywane jak i przeklejane na plakatach. Również zastosowaliśmy podział na grupy.

Wnioski Bardziej rozwijać zainteresowania uczniów. Wprowadzić więcej zajęć pozalekcyjnych, które będą rezultatem. Większe zaangażowanie się w życie szkoły. Dalsze i lepsze rozwijanie współpracy uczniów z nauczycielami i rodzicami. Zastosowanie na lekcjach więcej praktyki niż teorii.

Skrzynka pomysłów Szkoły Współpracy. Po debacie na korytarzu została wystawiona ,, Skrzynka pomysłów Szkoły Współpracy’’. Uczniowie mogli zapisać na karteczkach swoje pomysły. Padły propozycje: Częstsze wyjazdy do kina i na basen. Dłuższe przerwy Zastosowanie praktyki na lekcjach. Ch0dzenie w butach sportowych .

Prowadzący debatę. Głównymi prowadzącymi debatę byli przedstawiciele projektu szkoły współpracy; Weronika Kowalczuk i Szymon Jędra W prowadzeniu debaty pomogli nam członkowie Samorządu Uczniowskiego: Anna Stefaniak, Agnieszka Szpyrka, Stella Nowosad i Joanna Białonoga.

Jakie są potrzeby lub problemy grupy uczniów? Brak czasu na rozwijanie zainteresowań. Brak różnych kółek zainteresowań. Brak zrozumienia, współpracy z niektórymi nauczycielami. Za mało sprzętu sportowego. Bardziej aktywne i praktyczne metody i formy pracy na zajęciach. Brak tolerancji wśród kolegów. Niewłaściwe zachowanie kolegów połączone z agresją, wulgaryzmami, przemocą. Rozszerzyć asortyment w sklepiku szkolnym. Prysznic po w-f

Jakie sprawy, dotyczą dwóch lub więcej grup? Wspólne imprezy klasowe. Rywalizacja w zawodach sportowych, różnych konkursach. Realizacja projektów edukacyjnych. Wycieczki, wyjazdy, wyjścia. Współpraca z nauczycielami.

Jakie już prowadzone działania ulepszyć? Wprowadzić dłuższe przerwy. Więcej wyjazdów np. na basen, do kina. Częstsze wycieczki. Dłuższe, częstsze zabawy szkolne. Lepsze promowanie uczniów wyróżniających się w nauce i zachowaniu.

Jakie wprowadzić nowe, ciekawe inicjatywy których do tej pory nie było. Przyznawać stypendia przez organ prowadzący szkołę uczniom osiągających wysokie wyniki w nauce i wybitnie angażujących się w życie szkoły . Debaty integracyjne np. dotyczące rozwiązania problemu szkolnego. Przydzielać prace społeczne uczniom którzy np. niszczą sprzęt szkolny, łamią ustalone zasady zachowania.

Jak możemy razem współdziałać, angażować się w życie szkoły Więcej kółek zainteresowań. Organizacja imprez, uroczystości. Działania w wolontariacie. Wprowadzać zmiany w statucie szkoły, przepisach, regulaminie. Wycieczki integracyjne. Spotkania integracyjne w szkole. Reprezentowanie szkoły w środowisku.

Jakich efektów współpracy oczekujemy. Rozwój zainteresowań. Integracja uczniów, nauczycieli, rodziców. Wspieranie najuboższych. Otwarcie się, lepsze poznanie.

Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie Pozyskać sponsorów, fundusze z różnych źródeł. Wprowadzić więcej zajęć pozalekcyjnych np.: nauka tańca, nauka śpiewu, gry na instrumentach, treningi sportowe- Potrzebujemy do tego pomocy rodziców w sprawach formalnościowych, jak i nauczycieli - wynajem sal. Razem z nauczycielami i rodzicami możemy organizować więcej konkursów np. wielkanocne, bożonarodzeniowe , walentynkowe, na dzień kobiet itp. Lepiej nagradzać wysokie osiągnięcia uczniów - potrzebujemy do tego sponsorów. Więcej Wycieczek integracyjnych i krajoznawczych - pozyskanie sponsorów.

Inne wnioski i propozycje Umiejętność współpracy miedzy uczniami, nauczycielami i rodzicami poprzez różnego rodzaju zajęcia. Zachęta do konkursów do angażowania się w życie szkoły. Integracja, umiejętność współpracy i zadowolenia z jej efektów.

Jakie są Wasze osobiste refleksje na temat debaty Według nas debata bardziej zachęciła uczniów do współpracy między rodzicami, nauczycielami i swoimi rówieśnikami.