1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU.
Advertisements

Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
Powstało gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka. Powstało gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka. Rozpoczął się cykl imprez kulturalnych,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Stowarzyszenie Młodzieży Suchedniowa. Zbiórki żywności Co roku w naszym mieście odbywają się zbiórki żywności, w których biorą udział wszyscy chętni.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Środzie Wielkopolskiej
Opracowanie: Małgorzata Jegier
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Cała Polska czyta dzieciom
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
IM.WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTA
GIMNAZJUM W NIEPORĘCIE.
„Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”
Anikietowani Kobiety Mężczyźni37 do 20 lat lat lat35 Powyżej 60 lat7 Mieszkańcy Kwidzyna Osoby z poza Kwidzyna57.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła w ruchu -Ćwiczyć każdy może. Na początku lutego uczniowie z naszej szkoły mieli możliwość skorzystania z nauki jazdy na nartach w ramach zajęć
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
MARTA KOŚCIELNIAK #I LIKE IT. O mnie Cześć! Nazywam się Marta Kościelniak i chodzę do klasy 3f. Interesuję się naukami ścisłymi, piłką nożną oraz grafiką.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
DEBATA SZKOLNA.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Forma Aktywności Społecznej !
Czym dla nas jest „Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”? Jest to głównie opieka podopiecznymi różnych fundacji, pomaganie osobą którzy takiej.
PRZYJACIEL LASU.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP - 60% 2. Nie mam zdania na ten temat. – 14% 3. Dbają o dobro gminy (czynniki składające się na rzeczy pozaszkolne). – 7% 4. Młodzi ludzie nie wpływają na życie naszej gminy. – 19%

1. wydarzenia, konkursy, imprezy – 67% 2. Młodzi ludzie raczej nie interesują się życiem gminnym, gdyż nie są odpowiednio przygotowani pod względem wiedzy ze znajomości działań gminy oraz nie znają możliwości, z jakich mogą korzystać. - 33%

1.TAK – 67% 2. NIE WIEM – 7%  3. NIE – 26% 

Przytoczone wypowiedzi uczniów:  Wydaje mi się, że większość "imprez" czy różne spotkania w GCK to przeważnie pokazy (itp.) młodzieży.  Sprzątanie gminy np. w Dzień Ziemi, biegi, konkursy itd. Młodzież z naszej gminy odnosi wiele sukcesów. .Myślę, że działają dosyć aktywnie, bo w każdych uroczystościach odbywających się w gminie lub poza nią uczestniczy jakaś część młodzieży. Oprócz tego angażują się w różnego rodzaju zbiórki żywności lub fundusze na cele charytatywne.

 Myślę, że owszem - działają aktywnie. Chętnie pomagają, tak na prawdę jedynie za satysfakcję, przykładem mogą być chociażby nasze gminne ochotnicze straże pożarne. Młodzież też chętnie przyłącza się do różnego rodzaju zbiórek na rzecz nie tylko samej gminy, jako terenu lecz także osób zamieszkujących tą ziemię, lub też reprezentują swoją gminę na konkursach, zawodach itp.  Moim zdaniem działają aktywnie, ponieważ występują w wieczorkach poezji, jest również wolontariat pozaszkolny, który bierze udział w opiece nad dziećmi ze szkoły podstawowej, WOŚP- ie, biegach o puchar wójta gminy itp.

1.TAK – 60% 2. NIE WIEM – 0%  3. NIE – 40% 

Przytoczone wypowiedzi mieszkańców gminy:  Działają aktywnie, ponieważ organizują rożne imprezy kulturalne np. wieczorek poezji miłosnej itd.  Czytają dzieciom w przedszkolu, pomagają w organizowaniu imprez typu jakieś biegi czy rajdy, WOŚP, pomagają rodakom ze Wschodu.  Z ręką na sercu można powiedzieć, że działają jak najbardziej aktywnie. Oczywiście znajdą się wyjątki, które nie należą do aktywnych działaczy jednak całe szczęście to tylko jednostki. Robią dla swojego otoczenia bardzo wiele. Na przykład biorą udział w projekcie o marnowaniu żywności czy o ochronie środowiska. To wspaniałe, że młodzi ludzie interesują się takimi sprawami oraz, że nie jest im to obojętne.

1. czynny udział w akcjach organizowanych przez naszą gminę, dążenie do swoich celów, uzyskanie miana partnera gminy (ogół uczniów gimnazjum-> ogromna wiedza na temat problemów otaczającego nas środowiska) – 40% 2. Nie mam zdania na temat. – 60%

Przytoczone wypowiedzi mieszkańców:  Powinni narzucać własne inicjatywy społeczne (festyny sportowe itd.), dzięki temu będą mogli zbliżyć się do gminy i jej działalności.  Według mnie młodzież raczej nie może za wiele zrobić. To gmina powinna wysunąć dłoń w kierunku młodzieży i zachęcić ich do uczestnictwa w życiu społecznym gminy.

Wśród osób ankietowanych 40% mieszkańców gminy stwierdziło, że nie mają zdania na ten temat. Pozostali, czyli 60% wyraziło podobną opinię do zacytowanych wypowiedzi w poprzednim slajdzie.