Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Demokracja w szkole.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wykonał : Jakub Świątkowski
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
„Style i techniki uczenia się”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
przypadku prześladowania
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Ocenianie Kształtujące
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Co chcieliśmy osiągnąć?
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Kliknij myszką aby zobaczyć prezentacje... (Twoje życie to doceni...)
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
DOBRY START.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność
Metody sprawnego uczenia się.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Jak pomagać dziecku w nauce?
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
„Jak nauczyć dziecko się uczyć?”
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt. „Jak nauczyć dziecko się uczyć?”

CZĘSTO POWTARZAJ DZIECKU, DO CZEGO SŁUŻY SZKOŁA! Uczeń musi mieć świadomość, że szkoła nie została wybudowana po to, żeby spotkać się z kolegami albo wygłupiać czy bawić. Szkoła jest po to, żeby się w niej uczyć!

NIEUSTANNIE PRZYPOMINAJ DZIECKU, JAK MA SIĘ ZACHOWYWAĆ W SZKOLE! Dziecko musi wiedzieć, że grzeczne zachowanie, to nie jego dobra wola, ale uczniowski obowiązek.

CODZIENNIE POWTARZAJ, ŻEBY BYŁO BARDZO SKUPIONE NA LEKCJACH! Należy stale przypominać dziecku, że musi bardzo uważnie słuchać nauczyciela, każdego jego słowa. Nie może rozmawiać z kolegami na lekcji.

NAUCZ DZIECKO ZASAD NAUKI W DOMU! Gdy uczeń wróci po szkole do domu, powinien zjeść, odpocząć i JAK NAJSZYBCIEJ ZABRAĆ SIĘ DO LEKCJI. Ważne jest, żeby dziecko coś zjadło i chwilę odpoczęło. Jednak nie może włączać telewizora, nie mówiąc już o grze na komputerze czy tablecie. Nie powinno również urządzać wielkich zabaw. Po takich atrakcjach bardzo ciężko wrócić do nauki szkolnej. Naucz swoje dziecko zasady: „NAJPIERW OBOWIĄZKI, PÓŹNIEJ ROZRYWKA”.

OGRANICZ DZIECKU GRY NA KOMPUTERZE I TABLECIE OGRANICZ DZIECKU GRY NA KOMPUTERZE I TABLECIE. KONTROLUJ DOSTĘP DO INTERNETU. WYMAGAJ OD NIEGO WYWIĄZYWANIA SIĘ Z OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH. WPROWADŹ MU CHOCIAŻ PROSTE OBOWIĄZKI DOMOWE!

Wielu uczniów osiągających wysokie wyniki w nauce twierdzi, że nie może codziennie grać na komputerze. Większość z nich ma taką rozrywkę zapewnioną tylko w weekend lub w weekend i jeden dzień w tygodniu. Nawet wtedy nie przesiadują oni przy komputerze godzinami, ale mają ściśle wyznaczony czas.

KONTROLUJ, W JAKI SPOSÓB DZIECKO ODRABIA LEKCJE! Naucz go kilku ważnych zasad: 1.Na biurku w chwili pracy ucznia mogą znajdować się tylko rzeczy w tym momencie potrzebne! Gdy dziecko odrabia lekcje, musi mieć dookoła siebie czysto.

2. BARDZO WAŻNA ZASADA! GDY DZIECKO MA KILKA ZADAŃ DOMOWYCH- ZAWSZE POWINNO ZACZĄĆ OD TYCH DLA NIEGO NAJŁATWIEJSZYCH (NAJMNIEJ MĘCZĄCYCH) ORAZ NAJMNIEJ CZASOCHŁONNYCH!

3. Dziecko musi mieć w pokoju cicho. 4 3. Dziecko musi mieć w pokoju cicho. 4. Nie może przerywać swojej pracy zabawą, rysunkami czy graniem. Jeśli ciężko mu „wysiedzieć” nad nauką dłuższy czas, umów się, że może sobie zrobić krótką przerwę (młodsze dziecko – po półgodzinnej nauce, starsze – po 45 minutach) – Kontroluj ten proces!

5. Nie zostawiaj dziecka samego z nauką 5. Nie zostawiaj dziecka samego z nauką. Popełniasz duży błąd, jeśli Twoja rola ogranicza się do tekstów typu: „Idź się uczyć!”, „Nauczyłeś się?”, „Spakowałeś się?”, „Odrobiłeś zadanie z matematyki?”, „Przeczytałeś lekturę?”. Każ dziecku pokazać zadanie. Sprawdź, czy jest spakowane i ma wszystko na następny dzień. Niech opowie, co przeczytało w podręczniku. Weź zeszyt i sprawdź, czy umie. RÓB TO CODZIENNIE!

6. WAŻNE! Codziennie sprawdzaj dziecku zadania domowe oraz czy ma spakowane lekcje na następny dzień. „Przepytuj” je z wiedzy – czy jest przygotowane z trzech ostatnich lekcji. Jeśli ma sprawdzian, weź do ręki zeszyt lub książkę i zapytaj je. Tłumacz, jeśli nie rozumie!!!

BĄDŹ KONSEKWENTNY W EGZEKWOWANIU ZASAD, ALE NIE STOSUJ WIELKICH ANI DŁUGOTERMINOWYCH KAR!

W PROCESIE UCZENIA NAJWAŻNIEJSZA JEST SYSTEMATYCZNOŚĆ! Wpajaj dziecku, że musi usiąść do nauki nawet wtedy, gdy nie ma zadanej pracy domowej, ponieważ powinno umieć to, co było przerabiane na lekcji.

PRZYPOMINAJ DZIECKU O SKUPIANIU SIĘ PODCZAS NAUKI! Im bardziej dziecko jest skupione, tym szybciej się uczy. IM BARDZIEJ JEST SKUPIONE NA LEKCJI, TYM MNIEJ CZASU POŚWIĘCI W DOMU. Uczniowie osiągający wysokie wyniki w nauce często twierdzą, że poza zadaniami domowymi i szykowaniem lekcji na następny dzień, niewiele się uczą, ponieważ WSZYSTKO PAMIĘTAJĄ Z LEKCJI.

NIE OBWINIAJ DZIECKA, JEŚLI NIE JEST DOSTATECZNIE SKUPIONE NA LEKCJI ALBO - MIMO DOBRYCH CHĘCI – NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA.

Skupienie uwagi przez dłuższy czas to wcale nie jest łatwa sztuka dla dorosłego, a co dopiero dla dziecka. Jeśli Twoje dziecko ma taki problem, staraj się, by w domu było wyciszone, by poświęcało czas na proste zadania typu: kolorowanie, przerysowywanie, szukanie różnic między dwoma pozornie identycznymi obrazkami.

ZWRÓĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ NA NAUKĘ JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI! Język polski i matematyka to przedmioty inne od pozostałych, ponieważ uczenie się ich przypomina ogniwa łańcuszka. Nie może zabraknąć żadnego, a jedno wynika z drugiego.

GDY TWOJE DZIECKO MA PROBLEMY Z NAUKĄ, POMÓŻ MU! Nauczyciele często mówią o poważnym problemie naszych czasów- braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. Jak temu zaradzić? Daj dziecku tekst do przeczytania i powiedz, żeby opowiedziało ci o nim. Zadawaj pytania. Możesz mu zadać proste i bardzo skuteczne zadanie- każ mu układać jakiekolwiek pytania do tekstu (pisemnie) i na nie odpowiadać.

NIE ZOSTAWIAJ DZIECKA SAMEGO, GDY MA ZALEGŁOŚCI! Mimo że Rodzice sami kiedyś chodzili do szkoły, często nie zdają sobie sprawy, jak trudno jest nadrobić zaległości. Bardzo dobrzy uczniowie z trudem odnajdują się w szkole po tygodniowej absencji. Pomyśl, jak ciężko jest dziecku, gdy ma braki z wielu miesięcy czy nawet lat. Mimo dobrych chęci, uczeń nie jest w stanie sobie poradzić bez pomocy dorosłych. Nie zostawiaj dziecka wtedy samego. Pilnuj, żeby systematycznie uczęszczało na zajęcia wyrównawcze. PRZEPYTUJ, SPRAWDZAJ, KONTROLUJ. NIE ZOSTAWIAJ DZIECKA SAMEGO, GDY MA ZALEGŁOŚCI!

JEŚLI TWOJE DZIECKO MUSI POWTARZAĆ KLASĘ, NIE ROZPACZAJ! Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Często korzystniejsze jest dla ucznia pozostawienie go w tej samej klasie, ponieważ może wtedy nadrobić zaległości.

ODDZIAŁUJ NA DZIECKO WYCHOWAWCZO! Chwal dziecko za wszystko, co możesz. Wierz w jego możliwości. Czy wiesz, że dla niektórych uczniów ocena dostateczna jest sukcesem? Nie porównuj dziecka z innymi. Jeśli nawet Twoja pociecha nie osiąga najlepszych wyników w nauce, wcale nie oznacza to, że nie odniesie sukcesu w życiu zawodowym. Bardzo dobre oceny nie gwarantują doskonałej pracy ani wysokich zarobków. Z własnego doświadczenia na pewno wiesz, że dużo ważniejsza jest siła psychiki, odporność na stres, pozytywne nastawienie do świata- optymizm. Tego naucz swoje dziecko!

ZADBAJ O WŁAŚCIWE ODŻYWIANIE SIĘ DZIECKA! Przypilnuj, by nie wychodziło z domu bez śniadania. Zawsze dawaj mu do szkoły kanapkę, owoc i coś do picia. Ogranicz słodycze. Przypilnuj, żeby Twoje dziecko było wyspane.

UCZ DZIECKA WARTOŚCI! Nie zapominaj o wartościach, których to Ty powinieneś nauczyć własne dziecko. Rodzice często nie mówią swoim pociechom o tym, co dobre, co właściwe, co piękne.

DRODZY RODZICE! KOCHAJCIE SWOJE DZIECKO TAKIM, JAKIM JEST, BO NIKT NIE JEST IDEALNY!

Serdecznie dziękujemy Państwu za uwagę Serdecznie dziękujemy Państwu za uwagę. Naszym celem było poruszenie tak ważnego tematu, jakim jest NAUCZENIE DZIECKA SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.

Ta prezentacja multimedialna zostanie umieszczona na stronie szkoły w strefie rodzica. Każdy, kto będzie miał ochotę, może tam zajrzeć.