- Agnieszka Janiszewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
narzędzie w językowych pracach projektowych
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Bawią, uczą, rozwijają..
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Karoliny Kazimierczak
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Uczeń z kapitałem w Publicznej Szkole Podstawowej Zakończ.
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
PRZEDSZKOLAKI W PSP odbyły się w naszej szkole zajęcia dla przedszkolaków zorganizowane przez panią Danutę Jeziorowską nauczycielkę matematyki.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Innowacja pedagogiczna
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2013/2014 Działające przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Oskara Kolbera w Kościanie.
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Wolontariusz roku.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

- Agnieszka Janiszewska Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. - Agnieszka Janiszewska

Klucz do uczenia się obejmował w naszym przedszkolu trzy moduły : - matematykę sensoryczną - program literacki - konstrukcje Grupa z którą pracowałam na w/w modułach to 6 latki.

Moduł : Matematyka sensoryczna „Matematyka sensoryczna” pomaga dzieciom w rozpoznawaniu i stosowaniu podstawowych standardów sensorycznych: koloru, kształtu i rozmiaru. Umożliwia im rozpoczęcie analizy przedmiotów i ich relacji przy pomocy określonych, kulturowych standardów sensorycznych. Matematyka była ciekawym zadaniem dla dzieci.

Dzieci skupiały się na tym, aby rozróżnić kolory, kształty i określały skąd wiemy, że jedna rzecz jest większa od innej, ale mniejsza od jeszcze innej. Dzieci napotykały na swej drodze różne problemy, bo jak z trzech cienkich paseczków zrobić łóżko?

Umiejętności porównywania rozmiaru przez zabawę z misiami Umiejętności porównywania rozmiaru przez zabawę z misiami. „Matematyka sensoryczna” wzbudza w dzieciach ciekawość i ogromne zainteresowanie.

Dzieci miały super zabawę dopasowując zabawki znajdujące się w sali do koloru podstawowego, porównywały ich odcienie. Nie było ani jednej pomyłki chociaż trochę zamieszania w sali 

Utrwalały obraz figur geometrycznych układając dla nich domki z różnych materiałów, płacąc figurkowymi pieniążkami czy tworząc mieszkania dla odpowiednich figur.

Zabawy z kolorami. Łączenie dwóch kolorów, aby otrzymać różne odcienie, nazywanie ich. Była to nowa zabawa z kolorami i farbami dla dzieci. Dzięki takiemu łączeniu i otrzymywaniu barw nasze prace malarskie będą o wiele barwniejsze.

To zadanie sprawiło większą trudność, bo należało stworzyć aż cztery odcienie fioletu. Dzieci jednak doskonale sobie poradziły mieszając kolory i uzyskując odpowiednie odcienie.

Moduł: Program literacki Moduł: Program literacki. Najważniejszym etapem tego programu jest wprowadzenie w bajkę poprzez emocjonalne zaangażowanie dzieci w historię. Dzieci po wysłuchaniu bajki i rozmowie o niej układały obrazki z kolejnością zdarzeń.

Kolorowanie obrazków z epizodami z bajki dodatkowo utrwalało jej treść Kolorowanie obrazków z epizodami z bajki dodatkowo utrwalało jej treść. Dzieci składały pokolorowane obrazki w książeczki i „czytały” bajkę w domu rodzicom.

Poprzez układanie kolejności zdarzeń mogliśmy jeszcze raz przeanalizować strukturę bajki. Nawet dzieci których nie było w przedszkolu na wprowadzeniu do bajki dzięki tej sesji poznawały bajkę bardzo dobrze i umiały poradzić sobie z tym zadaniem.

Modelowanie wizualno przestrzenne bajki („O chatce i jej mieszkańcach” na zdjęciu) Przyznam, że początki modelowania były trudne, dzieci troszkę gubiły się. Po pewnym czasie tak im się to spodobało, że same wymyślały figury zastępcze  Najchętniej zakładali okulary i sprawdzali swoich kolegów i koleżanki.

Na zakończenie teatralne przedstawienie bajki, dzieci z chęcią wcielały się w role znanych już bajkowych postaci. To była jedna z ulubionych części modułu literackiego.

Moduł: Konstrukcje - pobudzenie wyobraźni przestrzennej dziecka Czasami zabawa w układanie klocków okazywała się nie taka łatwa. Dzieci poznają bryły na podstawie klocków, kształtują bogate słownictwo matematyczne w praktycznym, wizualnym kontekście.

Największym chyba zaskoczeniem dla dzieci było to, że nie ma tu dowolności tworzenia z klocków. Szybko jednak zauważyły, że w ten sposób uczą się budować nowe rzeczy.

Na zakończenie każdej budowy przychodził nadzorca i sprawdzał poprawność wykonanych budowli, tu liczyła się spostrzegawczość.

Program ten zachęca dzieci do szerszego analizowania, porównywania, badania, zastanawiania się nad tym co nas otacza, zadawania sobie takich pytań jak: dlaczego? Skąd? Po co? Już po pierwszych sesjach przeprowadzonych z przedszkolakami mogę stwierdzić, że ćwiczenia te bardzo zachęcają i motywują dzieci do nauki. Wszystkie ćwiczenia mają charakter praktyczny. Obserwując dzisiejsze zabawy i zajęcia dzieci, w których górę bierze komputer, zabawki mechaniczne – trudno uwierzyć, że tyle radości mogą dać drewniane klocki, założona na głowę opaska z sylwetami z bajek czy wspólne projektowanie umownych znaków, symboli, map. Każde zajęcia, zabawa to wyższy szczebel do rozwijania dziecięcej wyobraźni, kreatywności, umiejętności. Dzieci chcą się bawić i uczyć zarazem, a ponieważ jest to zupełnie coś nowego, dzieci są zafascynowane. Dla nauczyciela to niesamowita pomoce dydaktyczne i przygoda z dziecięcą nauką poprzez zabawę. Agnieszka Janiszewska