Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM
Advertisements

Funkcje matematyczne Microsoft Office 2003 Exel.
Szereg rozdzielczy Szereg rozdzielczy jest zestawieniem, w którym wartości badanej cechy statystycznej rozdzielone są na określone grupy (klasy), a każdej.
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Liczba π.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Patrycja Zasuń kl. 6c Rok szkolny 2008/2009
Temat lekcji: GRANICA CIĄGU.
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Potęgi.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
szczególnych Granice ciągów. Postaraj się przewidzieć
Pole koła Violetta Karolczak SP Brzoza.
Własności funkcji liniowej.
Zapraszamy na prezentację o kwadratach magicznych
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
Kodeks ruchu drogowego - test
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane informacyjne szkoły zapraszającej w projekcie MGP
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Jednostki długości i ich zamiana
Systemy Liczenia - I Przez system liczbowy rozumiemy sposób zapisywania i nazywania liczb. Rozróżniamy: pozycyjne systemy liczbowe i addytywne systemy.
- powtórzenie wiadomości
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Liczby rzeczywiste ©M.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
CHEMIA OGÓLNA dla geologów
Ułamki Dziesiętne.
Podział trójkątów ze względu na boki i kąty.
TURNIEJ WIEDZY O INTERNECIE - DBI 2015 ODPOWIEDZI NA PYTANIA I WYNIKI TURNIEJU.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Ułamki Dziesiętne 0,12 0,5 1,06.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Działania na ułamkach dziesiętnych
w kwadracie stupolowym
ELA CECUR I WIKTORIA BARAN
Od cyfr egipskich do cyfr arabskich...
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
i jej zastosowanie w praktyce
Czytaj uważnie i zastanów się! Oto zagadka, przeznaczona właściwie dla osób o wysokim IQ. Mimo to, wysyłam ją również Tobie... Jedziesz w samochodzie,
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
ZAPISYWANIE LICZB ARABSKICH Opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Koła i okręgi – powtórzenie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Cechy podzielności liczb
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby, że 4,465 m. Gdyby to samo pytanie zadać właścicielowi takiego samochodu, odpowiedziałby zapewne, że jego wóz ma około 4,5 m długości.

Ćwiczenie Zmierz długość wskazanego przez nauczyciela przedmiotu za pomocą linijki. Wynik podaj z dokładnością do 0,001 m (1 mm). Ćwiczenie powtórz 3 razy. Co zauważyłeś? Wybrany uczeń mierzy długość stołu

Reguły zaokrąglania liczb Gdy zaokrąglamy do dziesiątek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra jedności. Jeśli cyfra jedności jest równa 5 lub większa od 5 to zaokrąglamy w górę. Jeśli cyfra jedności jest mniejsza od 5, to zaokrąglamy w dół. Cyfra jedności jest mniejsza od 5 Zaokrąglamy w dół ! znak: „równe w przybliżeniu” ! Cyfra jedności jest większa od 5 Zaokrąglamy w górę

Zaokrąglanie do setek: Gdy zaokrąglamy do setek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra dziesiątek, gdy zaokrąglamy do tysięcy – decyduje cyfra setek, itd. Zaokrąglanie do setek: Cyfra dziesiątek jest mniejsza od 5, więc zaokrąglamy w dół Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę Po kliknieciu Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę (cyfrą setek jest 9, więc zaokrąglając powiększamy cyfrę tysięcy)

Zaokrąglanie do tysięcy: Cyfra setek jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół Cyfra setek jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę Po kliknięciu Cyfra setek jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę

Zaokrąglanie ułamków dziesiętnych Do jedności: Cyfra części dziesiątych jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę Cyfra części dziesiątych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół Do części dziesiętnych: Cyfra części setnych jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę Po kliknieciu Cyfra części setnych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół

Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych: Długość tunelu pod kanałem La Manche – 49940 m Średnia odległość Ziemi od Księżyca – 384400 km Prędkość światła – 299797,458 km/s Długość równika – 40075 km Powierzchnia Polski – 312685 km2 Leci samo Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.

Zadanie 1. Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: Do części dziesiętnych: Do jedności: Leci samo t=5 minuty Do setek:

Zadanie 1. Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: 1214,54 374,04 989,60=989,6 Do części dziesiętnych: 1214,5 374,0=374 989,6 Do jedności: Leci samo 1215 374 990 Do setek: 1200 400 1000 Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 ? Leci samo t=3 minuty

Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 c d a b e f Leci samo Za każdą poprawnie umieszczoną literkę przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

Podsumowanie Zsumuj uzyskane przez siebie punkty. Wynik wpisz w miejscu: OGÓLNA SUMA PUNKTÓW ZA ZADANIA Maksymalnie możesz uzyskać 12+6= 18 punktów OTO SKALA OCEN: 0-6p niedostateczny 7-9p dopuszczający 10-12p dostateczny 13-15p dobry 16-18p b. dobry Wystaw sobie pod spodem ocenę.