Debata I LO w Zielonej Górze 26.04.2010. Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Michał Okręglicki Twój kandydat do Rady Samorządu Gimnazjum nr 38 w Bydgoszczy.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Władze samorządowe w naszej szkole
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Debata I LO w Zielonej Górze

Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz

Wybory na Przewodniczącego RSU Do urn nie musimy się fatygować: stoją przecież w holu, mijamy je co przerwę. Mimo to frekwencja w wyborach, które odbyły się 12 I 2010 wyniosła jedynie 49,9%.

Ankieta Pytania: 1. Czy Twoim zdaniem Samorząd Uczniowski działa dobrze? (Tak:43%) 2. Wymień kilka ostatnich działań Samorządu 3. Chciałbyś być członkiem rady RSU? (Tak:4%) 4. Brałeś udział w wyborach na Przewodniczącego Szkoły? (Tak:49%)

Pytanie 2 - wykres

Pytanie 2 - wyniki  46% wskazuje na organizowanie imprez okolicznościowych (np. połowinki) i dyskotek  1/4 ankietowanych nie wie, jakie działania podejmowane są przez samorząd, kolejne 14% uważa, że w ogóle on nie działa  Tylko 3% zauważa udział w organizowaniu życia szkoły/klas i działania o charakterze demokratycznym (debaty)

Pytanie 3 - wykres

Wnioski  Uczniowie nie są zainteresowani działalnością samorządu i w samorządzie  Może wynikać to z braku widocznych inicjatyw Rady  Bardzo mało osób widzi realne korzyści dla siebie i szkoły w działalności w samorządzie  Tak, jak w życiu dorosłym wiele osób (mimo że nie głosowały) narzeka i nie widzi pozytywnych skutków działalności władz  Działania zauważane i doceniane poniekąd przez uczniów mają charakter populistyczny – dyskoteki, niepytany „numerek”, dlatego też RSU nie podejmuje innych inicjatyw (zanik podziału na sekcje)  Należy popracować nad świadomością i dojrzałością polityczną uczniów.  Kadencje są zbyt długie, a na szkolnych samorządowcach nie ciąży żadna odpowiedzialność – to wypacza idee demokracji

Kampania wyborcza  Walka na plakaty/balony/ulotki, miała wiele walorów humorystycznych, lecz brak jej było merytorycznego przygotowania  Debata – w trakcie lekcji: nie wszyscy zainteresowani moli przybyć; uczestnicy dyskusji zadawali nierzeczowe pytania  Wystąpiło zjawisko budowania negatywnego elektoratu, tzn. odstraszania wyborców zamiast ich zyskiwania  Obiecywanie „gruszek na wierzbie” (np. okna w szatni od w-fu, palarnia dla uczniów)

Wybory do RSU  Przykład koleżanki Agnieszki.  Nomenklatura czy przemyślana nominacja?

Jak zorganizować i przeprowadzić wybory do władz Samorządu Uczniowskiego, by stały się świętem demokracji w naszej szkole? Zmiany

Co zmienić?  Podejście i sposób myślenia. Nie należy traktować szkoły jako instytucji, sklepu z wiedzą, lecz jako społeczność – organiczną całość, której jesteśmy członkami.  Stosunek do władz i aktywność w pracach samorządu.

Kandydaci na Przewodniczącego  Rzeczowa debata  Swobodna dyskusja, debaty, wymiana argumentów  Obowiązek przedstawienia programu wyborczego  Wybierani na roczną kadencję – daje to szansę weryfikowania ich pracy i udzielania wotum zaufania

Kandydaci do RSU Przede wszystkim wprowadzić wybory do RSU.  Kandydatami są uczniowie wszystkich roczników  Uczniowie głosują na kandydatów ze swoich roczników, którzy znają potrzeby swoich kolegów, więc będą mogli reprezentować ich w Radzie.  Wybierana jest równa ilość osób ze wszystkich roczników.  Parytet gwarantuje równą reprezentację wszystkich trzech roczników

Źródło obrazka  Grafika ze slajdu 11 pochodzi ze strony: _doc?docId= _doc?docId=54967

Debata I LO w Zielonej Górze