WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Nikola Falińska 1b
Advertisements

Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Program Bezpieczeństwo w sieci
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
„Moje dziecko i Internet”
Co to jest TIK? WSZYSTKO CO POMAGA W : poszukiwaniu, gromadzeniu,
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Bezpiecznie w sieci.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
BEZPIECZNY INTERNET TIK NA TARGACH KL. III B.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Zagrożenia W Internecie
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczeństwo w SiECi
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
B e z p i c n y I n t e r.
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
Bezpieczeństwo w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
12 LUTEGO DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU !
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Technologia informacyjno-komunikacyjna (tik)
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Regulamin 5-klasisty 1. Nie wchodzimy na strony internetowe przeznaczone dla dorosłych.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
BEZPIECZEŃSTO W SIECI.
Bądź bezpieczny w sieci
(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
DEBATA UCZNIOWSKA na temat KODEKSU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa Nr 8 Legionowo.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Jak korzystać z komputera?
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Szkolny Kodeks 2.0  .
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Debata w III a.
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”

W ankiecie wzięło udział 154 uczniów z klas 2 i 3. W tym: 89 dziewczynek, 65 chłopców.

Czy masz w domu Internet? Większość badanych uczniów posiada w domu Internet. Wśród chłopców nie mają go tylko 2 osoby. Wśród dziewczynek 6.

Jak często używasz Internetu? Wszyscy uczniowie przyznają, że korzystają z Internetu. Większość chłopców korzysta z niego codziennie lub kilka razy w tygodniu. Dziewczynki najczęściej korzystają z niego kilka razy w tygodniu lub rzadziej.

Ile czasu spędzasz dziennie przed komputerem/Internetem? Chłopcy spędzają przed komputerem więcej czasu niż dziewczynki. Większość dziewczynek korzysta z Internetu przez godzinę dziennie lub krócej. Wśród chłopców największa ich grupa spędza przed komputerem kilka godzin dziennie lub mniej niż godzinę.

Czy korzystasz z Internetu bez pozwolenia dorosłych? Spośród 154 uczniów 89 pyta rodziców o zgodę na korzystanie z Internetu. Duża grupa, bo 38 osób nigdy nie pyta opiekunów o zgodę. 27 uczniów czasami korzysta z Internetu bez zgody dorosłych.

Czy rodzice sprawdzają z jakich stron korzystasz? Rodzice 70 uczniów systematycznie sprawdzają z jakich stron korzysta ich dziecko. Niestety aż 43 uczniów nie jest kontrolowanych przez rodziców. 41 kontrolowanych jest tylko czasami.

Do czego najczęściej wykorzystujesz Internet? Najczęściej dzieci wykorzystują Internet do zabawy – gry. Rzadziej do komunikacji(maile, gadu gadu). Najrzadziej uczą się z wykorzystaniem Internetu.

Czy wchodzisz na strony przeznaczone dla starszych? Dzieci rzadko wchodzą na strony przeznaczone dla starszych. Jednak 7 chłopców robi to systematycznie, a 15 czasami z ciekawości. Wśród dziewczynek 7 przyznaje się, że wchodzi na strony dla starszych, a 5 czasami z ciekawości.

Czy grasz w gry niedozwolone dla Twojego wieku? 12 chłopców gra systematycznie w gry przeznaczone dla starszych, a 18 robi to czasami. Spośród dziewczynek tylko 2 grają w niedozwolone gry, lecz 11 robi to czasami.

Czy Internet służy Ci pomocą w odrabianiu zadań? Wśród chłopców aż 19, a dziewczynek 13 ściąga z Internetu gotowe zadania. Internet służy jako dodatkowa pomoc w nauce 26 chłopcom i 35 dziewczynkom.

Czy ściągasz z Internetu „pirackie” gry, programy, muzykę lub zdjęcia? Spośród chłopców 11 często, a 8 czasami ściąga z Internetu „pirackie” gry, programy, muzykę. Wśród dziewczynek często robi to 10 osób, a czasami12.

Czy kiedykolwiek rozmawiałeś/pisałeś przez Internet z obcą osobą? Tylko 3 dziewczynki przyznają, że pisały przez Internet z obcą osobą, a 7 czasami. Spośród chłopców 7 kontaktowało się z obcymi, a dodatkowo 3 czasami.

Czy kiedykolwiek podałeś obcej osobie swoje dane? Jednak swoje imię podało w Internecie 13 chłopców i 13 dziewczynek. Swoje nazwisko podało 12 chłopców i 4 dziewczynki. Do swojego wieku przyznało się 12 chłopców i 8 dziewczynek. Swój adres, telefon podało11 chłopców. Częściej swoje dane o sobie podają w Internecie chłopcy.

Czy zamieszczasz w Internecie zdjęcia lub filmy? W Internecie zamieszcza zdjęcia lub filmy 14 spośród badanych chłopców i tyle samo dziewczynek.

Czy plotkujesz na stronach internetowych? Do plotkowania na stronach internetowych przyznaje się 17 chłopców i 35 dziewczynek.

Czy spotkało Cię coś przykrego poprzez Internet? Poprzez Internet zostało oszukanych 9 chłopców i 4 dziewczynki. 11 chłopców i 3 dziewczynki zostały ośmieszone. Aż 11 chłopcom i 7 dziewczynkom ktoś poprzez Internet groził.

Czy znasz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu? Osiem osób przyznało się, że nie zna zasad bezpiecznego korzystania z Internetu. Trzynaście nie umiało odpowiedzieć na to pytanie. Większość dzieci uznała, że zna zasady korzystania z Internetu. Czy to na pewno prawda?

AUTORZY PREZENTACJI Arkadiusz Mincberger Jakub Kochana OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET Banaś Natalia Bargiel Marlena Barut Martyna Chadouli Jasmina Ekonomowicz Sandra Gołębiewski Konrad Klimas Krystian Klimczyk Piotr Majeran Joanna Mincberger Arkadiusz AUTORZY PREZENTACJI Arkadiusz Mincberger Jakub Kochana