ELEKTRONICZNY WYKRYWACZ NIESZCZELNOŚCI HYDROGEN

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanieczyszczenia powietrza.
Advertisements

Równanie różniczkowe zupełne i równania do niego sprowadzalne
REGULATORY Adrian Baranowski Tomasz Wojna.
Przestrzeń zamknięta wymagająca i nie wymagająca pozwolenia na wejście
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Przygotował Wiktor Staszewski
Zastosowanie Helowców w życiu codziennym
Alternatywne źródła energii
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Efekt cieplarniany.
Odkrywanie wzorców sekwencji
Właściwości i budowa gazów
ZASTOSOWANIE NISKICH TEMPERATUR
Zaprzyjaźnij się z lokalizatorami rur i kabli
T43 Montaż – sposoby, dokumentacja technologiczna i organizacja
KRAJOWA IZBA GOSPODARCZA CHŁODNICTWA I KLIMATYZACJI Szczecinek
Poznańskie Centrum Szkoleń i Certyfikacji pod egidą Krajowego Forum Chłodnictwa Systherm Chłodnictwo i Klimatyzacja Sp. z o.o.
Narzędzia i środki naprawcze
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Ekojazda.
Sposoby łączenia się atomów w cząsteczki
Pożary GDY ZAUWAŻYMY POŻAR...
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
KLIMATYZACJA W SAMOCHODZIE
Ogniwa paliwowe (ogniwa wodorowe)
Kriogenika.
Systemy liczbowe.
Turbosprężarka STi & System AVCS
Zachodnia technologia, polska myśl techniczna
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Warunki techniczne wykonania i odbioru instalacji klimatyzacyjnych
Aspekty gospodarcze wdrożenia dyrektywy 2000/53 ELV
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
BRĄZOWE KARŁY.
II zasad termodynamiki
Mechanik Pojazdów Samochodowych
Układy kogeneracyjne ORC
2. Powietrze jako czynnik roboczy.
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Kinetyczna teoria gazów
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Osuszacze sprężonego powietrza.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Przewody instalacji pneumatycznej.
Pojazdy elektryczne przyjazne środowisku. Powietrze niezbędne jest:  Do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmów i ich narządów wewnętrznych.
„Tlenek węgla – cichy zabójca”
Niekorzystne zjawiska związane z zanieczyszczeniem atmosfery
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Układ smarowania (olejenia)
Marek Żak EkoNorm Sp. z. o.o. Katowice
Autobusy miejskie, a zanieczyszczenie powietrza Kajetan Rożej 1cG.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
SILNIK CZTEROSUWOWY.
Efekt cieplarniany.
zasada działania opracował E. Kania
TOPOLOGIE SIECI. Topologia sieci- określa sposób połączenia urządzeń sieciowych ze sobą. Najbardziej znane topologie:  Topologia magistrali  Topologia.
1.problem próbkowania (sampling problem) dobór charakterystycznych punktów powierzchni w celu uzyskania najlepszego efektu przy minimalizacji ilości danych.
podsumowanie ustawy dot. F-gazów
Efekt cieplarniany.
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Topologie fizyczne i logiczne sieci
Szlachetne, cieplarniane, rozweselające… po prostu gazy
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Kampania społeczna 2016/
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
Zapis prezentacji:

ELEKTRONICZNY WYKRYWACZ NIESZCZELNOŚCI HYDROGEN Z ZASTOSOWANIEM gazu śladowego składającego się z 95% azotu i 5% wodoru

Do wykrywania nieszczelności w układzie klimatyzacji można zastosować gaz śladowy, składający się z 95% azotu i 5% wodoru. Gaz ten (oznaczany 95/5) jest niepalny, nietoksyczny, nie powoduje korozji i nie jest szkodliwy dla środowiska. Molekuły wodoru są najmniejszymi naturalnie występującymi cząsteczkami i same się ulatniają z minimalnych nieszczelności. Za pomocą detektora wodoru, który reaguje niemal wyłącznie na wodór, można wykryć najmniejsze nieszczelności. Dlatego jest to wykrywanie bardzo niezawodne, tym bardziej, że detektor wykazuje niską „czułość poprzeczną” (czułość określająca wpływ innych gazów na wynik pomiaru). Ponadto łatwo badać nim parownik, bowiem cząsteczki wodoru przedostają się z nieszczelności parownika przez otwory wentylacyjne do wnętrza pojazdu.  Wodór jest w przeciwieństwie do R134a lżejszy od powietrza i układ  klimatyzacyjny może być łatwo sprawdzony od góry. Badanie polega na wprowadzeniu gazu poprzez złącze serwisowe do opróżnionego lub jeszcze częściowo napełnionego układu klimatyzacji pod ciśnieniem 5 bar. Następnie mechanik przesuwa detektor wzdłuż przewodów i podzespołów klimatyzacji. O stwierdzonym przecieku urządzenie informuje sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi. Jak to działa ?

Największym wyzwaniem w serwisie klimatyzacji jest wykrywanie nieszczelności. Następujące wytyczne dotyczące metod wykrywania nieszczelności zostały opisane jako ważne, szczególnie z punktu widzenia zaostrzonych regulacji prawnych: ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI PRAWNYMI R134a jest szkodliwy dla środowiska i nie można nim napełniać nieszczelnego systemu klimatyzacji. BEZPOŚREDNIE ZASTOSOWANIE Klienci nie powinni po raz drugi wracać do warsztatu. ŁATWE SPRAWDZANIE PAROWNIKA Oszczędza czas, a praca nie jest skomplikowana. NIEZAWODNOŚĆ Jeśli wykrywacz wskazuje nieszczelność, znaczy to, że nieszczelność faktycznie istnieje w tym miejscu. WYKRYWA NAJMNIEJSZE NIESZCZELNOŚCI Metoda ta pozwala nie tylko na wykrycie znacznych nieszczelności, ale skutkuje również w przypadku tych najmniejszych

TYPOWE METODY WYKRYWANIA NIESZCZELNOŚCI Barwnik UV musi być wprowadzony do systemu klimatyzacji jako pierwszy. Oznacza to, że klient musi ponownie udać się do warsztatu. Parownik w systemie klimatyzacji samochodowej jest bardzo trudny to sprawdzenia. Ponieważ barwniki UV są wykonane na bazie oleju, małe wycieki nie mogą być zlokalizowane, a ta metoda wykrywania nieszczelności nie może być stosowana, gdy system klimatyzacji jest pusty. ELEKTRONICZNE WYKRYWACZE WYCIEKÓW CZYNNIKÓW CHŁODNICZYCH reagują na gazy z zewnątrz takie jak olej lub opary benzyny, które mogą znajdować się w komorze silnika. To sprawia, że wykrywanie nieszczelności jest szczególnie niewiarygodne. Tej metody wykrywania nieszczelności również nie można stosować przy pustym systemie klimatyzacji. AZOT I AREOZOLE DO WYKRYWANIA NIESZCZELNOŚCI nie wykrywają niewielkich nieszczelności z powodu rozmiaru cząstek azotu. Sprawdzanie parownika jest również utrudnione. 1

PORÓWNANIE METOD

WWW.ELKUR.PL