Projekt „Szkolenia dla kadry edukacji szkolnej w wymiarze europejskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego od 01.10.2018 do 29.02.2020,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
ABC e-learningu.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
ANGIELSKI W WYDANIU MALTAŃSKIM
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Projekt „Szkolenia dla kadry edukacji szkolnej w wymiarze europejskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego od 01.10.2018 do 29.02.2020, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu: „Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” – nr POWERSE-2018-1-PL01-KA101-049092. Dofinansowanie projektu z UE: 84 428,56 PLN

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Tradycyjne techniki pedagogiczne, oparte na nauczycielu objaśniającym temat i uczniowie robiący notatki, mogą nadal być przydatne przy okazji, ale dzisiejsza edukacja koncentruje się bardziej na zachęcaniu ucznia do rozbudzenia ciekawości i chęci do nauki.

cytaty „W czasach Google uczenie faktów nie ma sensu, dlatego uczymy myśleć” „Praca zespołowa, rozwiązywanie problemów i kreatywne myślenie to kompetencje kluczowe w XXI wieku i umiejętności, które można rozwinąć”

cytaty „Według szacunków 85 procent zawodów, które będą wykonywane w 2030 roku, nie zostało jeszcze wynalezionych. Zmiany będą tak szybkie, że ludzie będą musieli się uczyć szybko i nieustannie, korzystając z nowych technologii, w tym rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Umiejętność zdobywania wiedzy będzie bardziej ceniona niż sama wiedza.”

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Wiele z tych technik nauczania nie jest tak naprawdę nowych! Wykorzystanie technologii w klasie po prostu dało edukacji nowe życie, pozwalając nam podejść do starych pomysłów na nowe sposoby.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Samokształcenie Ciekawość jest głównym motorem uczenia się. Jako podstawowa zasada uczenia się nie ma sensu zmuszać uczniów do zapamiętywania długich tekstów, które niechętnie przywołują lub natychmiast zapominają. Kluczem jest umożliwienie uczniom skupienia się na odkrywaniu obszaru, który ich interesuje, i poznanie go dla siebie.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Powszechną techniką jest użycie Map Myśli. Nauczyciele mogą stworzyć centralny węzeł na mapie myśli i umożliwić uczniom swobodę rozwijania pomysłów. Na przykład, jeśli celem jest ciało ludzkie, niektórzy uczniowie mogą tworzyć mapy o narządach, kościach lub chorobach. Później uczniowie będą oceniani zgodnie z stworzonymi przez nich Mapami Myśli i mogą współpracować ze sobą, aby poprawić wzajemnie Mapy Myśli i dojść do pełniejszego zrozumienia ciała ludzkiego.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA ODWRÓCONA KLASA Model Flipped Classroom polega zasadniczo na zachęcaniu uczniów do przygotowania się do lekcji przed zajęciami. W ten sposób klasa staje się dynamicznym środowiskiem, w którym studenci opracowują to, co już studiowali. Uczniowie przygotowują temat w domu, aby zajęcia następnego dnia mogły być poświęcone na udzielenie odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące tematu.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA METODA PRZYPADKU Ta technika opiera się na rozwiązywaniu rzeczywistych przypadków poprzez analizę grupową, burzę mózgów, innowacje i kreatywne pomysły. Chociaż „Design Thinking” jest metodą strukturalną, w praktyce może być dość chaotyczna, ponieważ niektóre przypadki mogą nie mieć możliwego rozwiązania.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA GRYWALI ZACJA (Gamification) Korzystając z gier, uczniowie uczą się nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Dlatego uczenie się przez zabawę lub „grywalizację” to technika uczenia się, która może być bardzo skuteczna w każdym wieku. Jest to również bardzo przydatna technika, aby motywować uczniów.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE Wariant poprzedniej sekcji polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych w klasie. Studenci są zawsze podłączeni do swojej sieci społecznościowej, więc będą potrzebować niewielkiej motywacji, aby zaangażować ich w media społecznościowe w klasie.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA PBL –PROJECT BASED LEARNING (NAUCZANIE PRZEZ PROJEKTY) PROJECT = PROJEKT = PRZEDSIĘWZIĘCIE

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Project Based Learning (PBL), to metoda przekazywania wiedzy, kompetencji i umiejętności przez samodzielną pracę uczniów przez pewien okres czasu i znalezienie odpowiedzi lub rozwiązania angażującego i kompleksowego pytania, problemu – czyli realizację projektu.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Pracując w PBL uczniowie są aktywni, a nie pasywni; projekt angażuję ich serca i umysły i prowadzi wprost do odniesień nabywanej wiedzy i umiejętności do realnego świata. Zastosowanie PBL powoduje, ze szkoła bardziej angażuje uczniów.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA PBL poprawia proces uczenia się. Po ukończeniu projektu uczniowie rozumieją materiał głębiej, pamiętają czego się nauczyli i zachowują tą wiedzę dłużej niż zazwyczaj w przypadku tradycyjnego wykładu. Ze względu na to, uczniowie którzy w wyniku zastosowania PBL opanują materiał potrafią lepiej zastosować to co wiedzą i potrafią w nowych sytuacjach.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA PBL buduje umiejętności pomocne na kolejnych szczeblach nauki, kariery i życia. W XXI wiecznym zakładzie pracy i szkole, sukces wymaga więcej niż tylko podstawowej wiedzy i umiejętności. W projekcie uczniowie uczą się jak przejmować inicjatywę i odpowiedzialność, budować pewność siebie, rozwiązywać problemy, pracować w grupach, przekazywać pomysły i zarządzać sobą bardziej efektywnie.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Kluczowe umiejętności to: kreatywne i samodzielne podejście do stawianych problemów, zadań i zagadnień; współpraca i praca grupowa; skuteczne i optymalne planowanie i organizowanie własnej pracy; umiejętne korzystanie z różnych źródeł informacji oraz integrowanie wiedzy i klasyfikowanie informacji z punktu widzenia celów; przygotowanie i prowadzenie prezentacji i innych wystąpień publicznych; formułowanie i wyrażanie własnych opinii.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA PBL daje uczniom możliwość używania nowinek technologicznych. Za pośrednictwem technologii nauczyciele i uczniowie mogą współpracować efektywniej, łączyć się ekspertami, partnerami i odbiorcami na całym świecie. PBL sprawia, że uczenie jest przyjemniejsze i daje większą satysfakcję.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA PBL łączy uczniów i szkoły z lokalnymi społecznościami i rzeczywistym światem. Projekty dostarczają uczniom inspirujących możliwości, przez rozwiązywanie realnych problemów i wskazywanie rzeczywistych problemów. Uczniowie uczą się jak wchodzić w interakcje z dorosłymi i organizacjami, poznają miejsca pracy i prace dorosłych, i mogą rozwijać swoje zainteresowania zawodowe.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Darmowe narzędzia do nauki online Nauczyciele mogą tworzyć interaktywne i dynamiczne środowisko szkolne, wykorzystując na przykład quizy online, aby sprawdzić wiedzę uczniów. Bezpłatne narzędzia do nauki online są dostępne na GoConqr. Możesz tworzyć mapy myśli, karty słówek, quizy, kursy, a nawet schematy blokowe. Zachęć uczniów do zapisania się do GoConqr, aby móc utworzyć grupę i zaprosić każdego ze swoich uczniów do zostania członkiem.

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA „Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia” - Seneka Młodszy

INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA Opracowały: Izabela Sagan Krystyna Sagan (na podstawie materiałów z kursu „Interactive training and teaching techniques” w Portsmouth w Wielkiej Brytanii)