PODZIAŁ ADMINISTRACYJNY MIASTA GDAŃSKA
DZIELNICE URBANISTYCZNE – 6 dzielnic Powstały na potrzeby: podziału planistycznego Gdańska Pozwalają na: organizację pracy Biura Rozwoju Gdańska Służą do: celów planistycznych Spójne z: jednostki urbanistyczne rejony transportowe Uwagi: ich granice stanowią istotne bariery przestrzenne (np. główne drogi, wody, las)
JEDNOSTKI URBANISTYCZNE – 28 jednostek Powstały na potrzeby: rozbicia na mniejsze obszary dzielnic urbanistycznych Pozwalają na: szybsze znalezienie lokalizacji planu w przestrzeni miasta Służą do: celów planistycznych, na ich podstawie numeruje się plany Spójne z: dzielnice urbanistyczne rejony transportowe Uwagi: ich granice nawiązują do historycznych jednostek osadniczych
REJONY TRANSPORTOWE - 161 rejonów Powstał na potrzeby: Modelu Transportowego Gdańska Pozwala na: uszczegółowienie danych z modelu do mniejszych obszarów Służą do: zbierania danych do modelu Spójne z: dzielnice urbanistyczne Jednostki urbanistyczne Uwagi: widzimy potrzebę jeszcze większego uszczegółowienia (rozdrobnienia) rejonów transportowych
JEDNOSTKI POMOCNICZE – 35 jednostki Służą do: zbierania danych na potrzeby m.in. Systemu Monitorowania Obszarów Zdegradowanych i Rewitalizowanych Spójne z: Uwagi: nie są spójne z innymi miejskimi systemami gromadzenia danych np. rejony komisariatów policji, obwody szkolne itd.
PODZIAŁ WYKORZYSTYWANY W BRG DZIELNICE URBANISTYCZNE JEDNOSTKI URBANISTYCZNE REJONY TRANSPORTOWE JEDNOSTKI POMOCNICZE
Dziękujemy za uwagę
Jednostki wewnątrzmiejskie (SCD) Rejony spisowe Obwody spisowe Inne podziały Gdańska wykorzystywane w BRG: Rejony komisariatów policji (8) – dane nt. bezpieczeństwa na potrzeby SMIO Obwody szkolne (..) (…) Podziały GUS na potrzeby statystyk: Jednostki wewnątrzmiejskie (SCD) Rejony spisowe Obwody spisowe