Życie pszczoły WEB QEST DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z WADAMI SŁUCHU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Advertisements

„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
STUDENCKIE KOŁO HONOROWYCH DAWCÓW KRWI I POTENCJALNYCH DAWCÓW SZPIKU AKCJE ODDAWANIA KRWI I REJESTRACJI POTENCJALNYCH DAWCÓW SZPIKU.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Jaki wpływ na życie człowieka mają pszczoły? Projekt edukacyjny.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Rola książki w życiu człowieka
Przyroda.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
Temat: Jesteśmy sobie potrzebni – słów kilka o bioróżnorodności.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
romantyczne biografie
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Nazwa firmy Plan biznesowy.
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Języki programowania.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Prezentacja planu biznesowego
Najważniejsze reguły ankietowania
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Nazwa firmy Biznesplan.
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja.
Zaangażowanie społeczne
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Opracowała : Marta Ferencová
Zapis prezentacji:

Życie pszczoły WEB QEST DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z WADAMI SŁUCHU Opracowała : Marta Ferencová

TREŚĆ 1. Wstęp 2. Zadania 3. Proces 4. Źródła 5. Ocena 6. Podsumowanie 7. Poradnik dla nauczyciela

WSTĘP Podczas lata słyszymy prawie codziennie byczenie pszczół wszędzie dookoła, na polach, w ogrodach i sadach. Jak ich zaczniemy cichutko obserwować zauważymy, że pszczoły pracują ciągle. Niektóre z nich żyją samotnie - nazywamy ich samotnice, inne mieszkają w grupach – koloniach i pracują wspólnie. Pszczoły, które widzimy dookoła to pszczoły miodonośne, które należą do pszczelarzy i mieszkają w ulach. Oprócz nich istnieją również dzikie pszczoły miodonośne, które zamieszkują dziuple drzew. Niektóre pszczoły są brązowe, inne czarne i niektóre mają ciało żółte.

Wstęp Niezależnie od tego jak wyglądają, wszystkie pszczoły miodonośne prowadzą ten sam sposób życia. W identyczny sposób wychowują swoje potomstwo, lub produkują miód, który smakuje świetnie na chlebie lub w cieście. Pszczoły nie produkują miodu dla ludzi, robią go dlatego, bo to ich jedzenie. Wosk znów produkują do budowania swoich kolonii. Naszym szczęściem jest, że wyprodukują więcej miodu i wosku niż potrzebują.

WSTĘP W ulu jest dużo pracy: muszą go utrzymywać w czystości, kłaść jaja, opiekować się potomstwem, przechowywać jedzenie itd.. Wszystką pracę w ulu robią dwa rodzaje pszczół: Królowa i robotnice. Królowa – matka pszczół, składa jajka. Pszczoły – robotnice – wykonują resztę prac. Trzecim rodzajem pszczół w każdym ulu są trutnie. Są grube i leniwe i nic nie robią. Jeżeli pszczoła urodzi się jako królowa lub robotnica, to zostanie nią aż do końca życia i nic się nie da zmienić. Wszystkie rodzaje pszczół są pożyteczne, nawet leniwe trutnie. Każda kolonia potrzebuje wszystkie trzy rodzaje pszczół do utrzymania życia i wzajemnej pomocy.

ZADANIE Waszym zadaniem będzie przygotowanie plakatu dotyczącego życia pszczoły. Według możliwości znajdźcie w swojej okolicy pszczelarza i odwiedźcie jego farmę. Przygotujcie wystawę produktów pszczelich: miód, wosk, propolis, pyłki i napiszcie, do czego można te produkty wykorzystać. Wszystko opiszcie w prezentacji w formie Power Point. Stwórzcie dwie grupy robocze, podzielcie sobie zadania i wzajemnie współpracujcie. Projekt będzie trwać trzy tygodnie.

PROCES PROCES 1. tydzień Wyszukajcie informacje dotyczące pszczół i ich życia z różnych źródeł, które użyjecie do stworzenia plakatu lub albumu o życiu pszczół (według waszego wyboru i uzgodnień). Za pomocą nauczyciela wyszukajcie w Waszej okolicy pszczelarza i umówcie się z nim na wizytę na jego farmy lub zaproście go do szkoły.

PROCES 2. tydzień Przygotujcie prezentacje w formacie Power Point, gdzie napiszecie o wszystkim, co dowiedzieliście się o pszczołach. Przygotowanie plakatu. Wspólne zbieranie informacji o pszczołach – ich życiu, budowie ciała, podział pszczół, jak orientują się w naturze, ich rozwój, hierarchia w ulu oraz o ich produktach. Wspólna decyzja dotycząca sposobu opracowania danych.

PROCES 3. tydzień Tworzenie plakatu terminologii. Prezentacja pracy na zajęciach- prezentacja plakatu lub albumu o życiu pszczoły. Wystawa produktów pszczelarskich.

PROCES Informację potrzebne do przygotowania zadania znajdziecie na stronach internetowych. Zadanie powinno zawierać: 1. Tytuł/ Temat. 2. Imiona i nazwiska uczniów, którzy go przygotowali. 3. Informacje w ciekawej, wyczerpującej i różnorodnej formie. Wykorzystajcie swoją wyobraźnie i zręczności. 4. Każda grupa samodzielnie prezentuje przed klasą swoją pracę. Nie zapominajcie realizować zadanie zgodnie z wytycznymi. Każdy z Was powinien aktywnie brać udział w przygotowaniu projektu. Bardzo ważna jest współpraca!

ŹRÓDŁA Książki: Geleta F : Včelárska čítanka alebo Moja prvá kniha o včelách, Spolok včelárov Slovenska, 2014, ISBN: 978-8089602-15-5.

ŹRÓDŁA Źródła internetowe: https://sk.wikipedia.org/wiki/V%C4%8Dela_medonosn%C3%A1 https://www.ivcelarstvi.cz/vcela-medonosna/ https://www.google.com/search?q=v%C4%8Dela+medonosn%C3%A1&rlz=1C1VFKB_e nSK608SK609&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjD2p_eyNnfAhVGkiwKHV eqB0MQ_AUIDigB&biw=1366&bih=626#imgrc=_ https://www.peknetelo.eu/zaujimavosti/vcela-medonosna-dakujeme-ze-si/ https://www.chovamedoma.sk/chovatelstvo-farmarcenie/730-zaujimavosti-o- vcelach https://zachranvcely.sk/zaujimavosti-o-vcelach-vedeli-ste-ze-2/ https://www.apisinfo.sk/l/no22-10-zaujimavosti-o-svete-vciel/ https://eduworld.sk/cd/sona-keresztesova/1622/vcelie-skoly-dovolme-detom- spoznat-vcely--maly-zazrak-prirody

OCENA Każda grupa będzie oceniana na podstawie tego, jak udało jej się spełnić zadanie. Ocenia się estetyka, treść prezentacji, plakatu dotyczącego terminologii lub albumu, wykorzystane źródła, wzajemna współpraca i końcowa prezentacja projektu. Oceniany będzie cały projekt, dlatego bardzo ważne jest ogólne wrażenie.

OCENA Ilość punktów 1 2 3 Treść Mało informacji, które nie są związane z tematem. Słabe wykorzystanie źródeł. Dużo informacji, które związane są z tematem. Dobre wykorzystanie źródeł. Wyczerpujące informację, które związane są z tematem, wykorzystanie wszystkich wyżej wymienionych źródeł, ewentualnie innych źródeł. Estetyka Praca mało czytelna, nieestetyczna. Nieprawidłowe rozmieszczenie informacji na stronie. Brak elementów graficznych. Praca czytelna i estetyczna. Dobre rozmieszczone informację na stronie. Praca estetyczna, czytelna, przejrzysta, motywująca do zapoznania się z jej treścią. Dobre rozmieszczenie informacji na stronie. Odpowiednia grafika.

Zaangażowanie oraz współpraca w grupie OCENA Ilość punktów 1 2 3 Zaangażowanie oraz współpraca w grupie Brak zaangażowania wszystkich członków grupy i słaba współpraca. Dobre zaangażowanie wszystkich członków grupy. Współpraca na zadawalającym poziomie. Dobre zaangażowanie wszystkich członków grupy. Wzajemna motywacja do pracy. Zdolność współpracy w grupie na zadawalającym poziomie. Prezentacja Prezentacja czytana. Brak odpowiedzi na pytania nauczyciela. Prezentacja częściowo mówiona z pamięci, częściowo czytana. Brak zadowalających odpowiedzi na pytania nauczyciela. Prezentacja mówiona z pamięci. Właściwe odpowiedzi na pytania nauczyciela.

OCENA PUNKTY OCENA <4 niedostateczny 4-5 dopuszczalny 6-7 8-9 dobry 10-11 bardzo dobry 12 celujący

PODSUMOWANIE W ramach tego projektu mieliście możliwość zapoznać się z życiem pszczół. Dowiedzieliście się dużo ciekawych informacji o ich życiu. Poznaliście zasady współpracy i komunikacji w grupie. Nauczyliście się wyszukiwać i wykorzystywać różne źródła informacji.

PODSUMOWANIE Mieliście możliwość przygotować i prezentować plakat z terminami lub album. Odkryliście, że w internecie oraz w literaturze można znaleźć dużo potrzebnych informacji, które można wykorzystać przy spełnieniu waszego zadania. Samodzielnie prezentowaliście swoją pracę. Wasza praca stała się wzorem dla Waszych kolegów.

PORADNIK DLA NAUCZYCIELA WQ można wykorzystać na zajęciach z geografii lub podczas zajęć popołudniowych. Przed rozpoczęciem WQ powinien nauczyciel zapoznać się z jego treścią, przejrzeć oferowane źródła i w wypadku potrzeby ich zmienić, poprawić lub zastąpić innymi. Podział do grup należy realizować ze względu na wiedzę uczniów, ich zręczności, zainteresowania, aby siły w grupach były podzielone równomierne. Ważne jest, aby uczniowie potrafili tworzyć prezentację w formacie Power Point. Uczniom należy zapewnić dostęp do komputera i pracować na komputerze z dużym ekranem – stworzyć miły klimat roboczy.

PORADNIK DLA NAUCZYCIELA Potrafić obiektywnie ocenić swoją pracę oraz pracę kolegów z grupy. Czas na realizację projektu powinien być dostosowany do możliwości uczniów. Nauczyciel po zapoznaniu się z WQ powinien określić czas potrzebny na jego realizację. Nauczyciel powinien pomagać uczniom przy zdobywaniu potrzebnych danych, powinien tłumaczyć i wyjaśniać. Ocenę prac powinien nauczyciel dostosować do całej klasy. Po prezentacji projektów powinien nauczyciel podsumować zdobytą wiedzę.