„ Myślę, więc gram. Gram, więc myślę.” Projekt edukacyjny „ Myślę, więc gram. Gram, więc myślę.”
Cele projektu Rozwijanie zdolności matematycznych Doskonalenie i rozwijanie logicznego myślenia i planowania Kształtowanie wyobraźni przestrzennej Pogłębianie i utrwalanie wiedzy matematycznej Kształtowanie umiejętności sprawdzanych na egzaminie ósmoklasisty Wzrost zainteresowania grami planszowymi, jako sposób na spędzanie wolnego czasu
Partner projektu Pracownia Projektowa Katarzyna Kutnik Warszawa
Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od gry logicznej „Blokus” Gra Blokus Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od gry logicznej „Blokus” Gra jest po prostu genialna, genialnie prosta. Proste reguły i wciągająca rozgrywka to jej niezaprzeczalne atuty. Gra przeznaczona jest dla osób w różnym wieku - to nie wiek decyduje o szansie na sukces. Blokus to gra przeznaczona dla miłośników łamigłówek i szlachetnej rywalizacji.
Gra Blokus Gra wymaga skupienia uwagi, dalekosiężnego planowania i myślenia strategicznego, a jednocześnie - dostarcza mnóstwo znakomitej zabawy. Podczas gry poznaliśmy pojęcie wielokąta foremnego i figur przystających. Ćwiczyliśmy położenie dwóch prostych względem siebie, w szczególności proste prostopadłe i proste równoległe.
Kolejny cykl zajęć dotyczył zadań z wykorzystaniem zapałek. Zadania z zapałkami Kolejny cykl zajęć dotyczył zadań z wykorzystaniem zapałek. Przełóż jedną zapałkę, aby równanie było prawdziwe.
Zadania z zapałkami Uczniowie zmagali się z wieloma wyrażeniami arytmetycznymi ułożonymi z zapałek, które trzeba było prawidłowo poprzekładać.
Podczas kolejnych zajęć skupiliśmy się na geometrii. Geometria Podczas kolejnych zajęć skupiliśmy się na geometrii.
Geometria Samodzielnie przygotowaliśmy Tangramy, z których układaliśmy wiele obrazków. Tangram jest to chińska łamigłówka (układanka). Składa się z siedmiu elementów w postaci figur geometrycznych (tan), powstałych przez rozcięcie kwadratu. Są nimi: 2 jednakowe duże trójkąty prostokątne, 1 średni trójkąt prostokątny, 2 jednakowe małe trójkąty prostokątne, 1 mały kwadrat, 1 mały równoległobok
Geometria Nasze Tangramy
W styczniu zaczęliśmy grać w grę „Rummy”. Gra Rummy W styczniu zaczęliśmy grać w grę „Rummy”.
Dokładnie zapoznaliśmy się z zasadami gry Rummy. Gra Rummy Dokładnie zapoznaliśmy się z zasadami gry Rummy.
Tak rozpoczęły się nasze zmagania z grą Rummy. Gra Rummy Tak rozpoczęły się nasze zmagania z grą Rummy. Podczas gry wykonywaliśmy działania na liczbach naturalnych. Gra Rummy na pewno rozwinęła logiczne i strategiczne myślenie każdego gracza.
W marcu świętowaliśmy Dzień Liczby Pi. LiczbA PI W marcu świętowaliśmy Dzień Liczby Pi. Pogłębiliśmy naszą wiedzę na temat liczby Pi i stworzyliśmy plakaty z okazji Dnia Liczby Pi.
LiczbA PI Staraliśmy się pokazać jak najwięcej cyfr po przecinku w zapisie liczby Pi.
Zaczęliśmy projektować własne gry matematyczne. Nasza Gra Zaczęliśmy projektować własne gry matematyczne. Ułożyliśmy pytania związane z zagadnieniami matematycznymi, które dzielnie przyklejaliśmy na kolorowe kartoniki, które są niezbędne do naszej gry.
Narysowaliśmy plan gry, który kształtem miał przypominać węża. Nasza Gra Narysowaliśmy plan gry, który kształtem miał przypominać węża.
Dzielnie wyklejaliśmy pola na planszy do gry. Nasza Gra Dzielnie wyklejaliśmy pola na planszy do gry.
Wspólnie stworzyliśmy naszą pierwszą grę planszową. Nasza Gra Wspólnie stworzyliśmy naszą pierwszą grę planszową.
Współpracowaliśmy ze specjalistami Partnerem zewnętrznym projektu była Katarzyna Kutnik – absolwentka studiów magisterskich Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, kierunku Architektura Wnętrz. Pani Katarzyna dysponuje wiedzą z zakresu projektowania wnętrz mieszkalnych, publicznych, projektowania wystawiennictwa, komunikacji wizualnej oraz projektowania mebla.
Programy do projektowania Dzięki współpracy z panią projektant poznaliśmy różne programy do projektowania. Archicad - Program służący do projektowania architektonicznego. Pozwala na tworzenie projektów dwuwymiarowych, trójwymiarowych, a także w widoku aksonometrycznym i perspektywicznym. Tryb 2D nadaje się idealnie do rysowania rzutów kondygnacyjnych i przekrojów. Natomiast w ekranie trójwymiarowym możemy modelować obiekty i całe pomieszczenia, a także prezentować swoje gotowe projekty.
Programy do projektowania Artlantis to narzędzie do tworzenia fotorealistycznych wizualizacji 3D budynków, wystroju wnętrz, ogrodów i tym podobnych, zarówno zdjęć, jak i w postaci animacji.
Programy do projektowania Program do edycji grafiki. Wykorzystywany przez projektanta do obróbki graficznej wizualizacji, w celu osiągnięcia efektu bardziej realistycznego niż daje sam program do wizualizacji.
„ Myślę, więc gram. Gram, więc myślę.” Dziękujemy za uwagę.