Platforma LearningApps

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Co możesz zrobić za pomocą urzędomatu?  Złożyć dokumenty w postaci papierowej i wydrukować potwierdzenie ich złożenia.  Założyć konto użytkownika na.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
INSTRUKCJA LOGOWANIA. JAK SIĘ ZALOGOWAĆ LUB ZAREJESTROWAĆ DO MEDUMEDU.PL? JEŻELI MASZ JUŻ KONTO KLIKNIJ: ZALOGUJ! JEŻELI JESTEŚ NOWYM UŻYTKOWNIKIEM KLIKNIJ:
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to.
Instrukcja aplikowania na kursy trenerskie UEFA A, UEFA B i A zintegrowany, UEFA B, UEFA B wyr., Grassroots C, Grassroots D W przypadku nie posiadania.
BVMS 5.5 Blok2- Moduł 8: Użytkownicy i grupy
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Użyteczne strony i narzędzia poznane na Malcie
Platforma Moodle WZiEU
Krótki przewodnik po bibliotece
Ucz i ucz się z TIK!.
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
i otwarta platforma IT Uniwersytet Warszawski (Centrum Deliberacji IS)
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
Podstawowe polecenia systemu
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
PowerPoint — Zapraszamy!
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Akceptacja w Module Wnioski i Postępowania
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Spotkanie informacyjno-szkoleniowe
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
The Game Engine For Mobile
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Zakładanie darmowego konta pocztowego Marcin „LEWY” LEWANDOWSKI Klasa : IV i XIII LO M E N U.
INSTRUKCJA.
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Koszyk danych.
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Cytowania i H-indeks pod kontrolą
Wprowadzenie do obsługi i-EVAL
To naprawdę bardzo proste!
Tytuł prezentacji szkoleniowej
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
To naprawdę bardzo proste!
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Platforma LearningApps
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
INSTRUKCJA LOGOWANIA do E-DZIENNIKA SP BOJSZOWY
Instrukcja podpięć przedmiotów w USOSie
pracę programu Outlook
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Platforma LearningApps

LearningApps. org to aplikacja Web 2 LearningApps.org to aplikacja Web 2.0 wspierająca uczenie się i i kształcenie przy pomocy interaktywnych modułów. Zaletą platformy jest nieograniczony i bezpłatny dostęp. Kolejną zaletą aplikacji jest możliwość bezpośredniego korzystania z interaktywnych ćwiczeń z poziomu internetu.

Każdy, bez konieczności zakładania konta, może skorzystać z interaktywnych ćwiczeń (zakładka Przeglądaj aplikacje), których na platformie jest ponad 4 miliony. Wybrane ćwiczenia można udostępniać uczniom na licencji Creative Commons.

Zakładanie konta Aby skorzystać ze wszystkich funkcjonalności platformy i mieć możliwość zaprojektowania własnych interaktywnych ćwiczeń należy się zarejestrować i założyć konto użytkownika.

Nowe ćwiczenie interaktywne tworzy się zgodnie ze schematem przedstawionym na platformie LearningApps: czyli od pomysłu na ćwiczenie dla ucznia, poprzez wybór odpowiedniego szablonu i uzupełnienie go treścią, do zapisania ćwiczenia i udostępnienia go uczniom.

Schemat idei platformy LearningApps

Szablony dostępne na platformie LearningApps Tworzenie nowego ćwiczenia rozpoczyna się od wybrania szablonu, z dostępnych modułów interaktywnych na platformie zgodnie z powyższym schematem.

Szablony dostępne na platformie LearningApps

Katalog dodatkowych narzędzi Poza różnymi szablonami użytkownik ma również dostęp do dodatkowych narzędzi m.in. do planowania działań, uzyskiwania informacji zwrotniej i komunikacji. Narzędzia te nie są przedmiotem niniejszego opracowania.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Po wybraniu modułu pojawia się przykładowa krzyżówka, którą można przetestować. Z jej prawej strony znajduje się przycisk utwórz nową. Użytkownik przechodzi do panelu edycyjnego krzyżówki i kolejno uzupełnia jej elementy: Nazwa aplikacji – to nazwa tworzonej krzyżówki. Opis polecenia – to instrukcja dla gracza, który będzie rozwiązywał ćwiczenie. Opis jest niezbędny, dla poprawnego zrozumienia przez ucznia wykonywanego ćwiczenia.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Tło – dla urozmaicenia, ubarwienia ćwiczenia interaktywnego warto wybrać kolorowe grafiki tematycznie związane z treścią ćwiczenia. Użytkownik ma do wyboru: archiwum zdjęć z Wikipedii, adres internetowy obrazka lub zasoby własnego komputera.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Podczas wybierania obrazów należy pamiętać o zachowaniu praw autorskich. Najbezpieczniej jest korzystać ze swoich autorskich zdjęć i rysunków, lub wybierać te, które są udostępnione w sieci na licencji CC0 Creative Commons. Dla znalezionego obrazu z archiwum zdjęć z Wikipedii należy sprawdzić źródło i warunki licencji. Taką funkcjonalność udostępnia element szablonu.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Wybór obrazu należy zatwierdzić przyciskiem zatwierdź.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Dalsze edytowanie polega na uzupełnieniu pytań do ćwiczenia. Użytkownik ma do wyboru pytanie w formie: tekstu, obrazu, pliku audio lub wideo oraz tekstu do odczytania (tekst zostanie przeczytany przez lektora w jednym z 5 języków).

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Do każdego pytania należy przyporządkować hasło – słowo szukane.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Użytkownik tworzy krzyżówkę dodając kolejne pytania. Pytania w każdej chwili można zmieniać, usuwać, zmieniać kolejność.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Hasło – rozwiązanie krzyżówki – to pole użytkownik wypełnia opcjonalnie. Tworzona krzyżówka może być z hasłem – wówczas należy wpisać w to pole hasło krzyżówki lub pole pozostawić puste – jeśli krzyżówka jest bez hasła.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Moduły interaktywne, w zależności od szablonu mają dodatkowe opcje. W trakcie tworzenia ćwiczeń należy się z nimi zapoznać i sprawdzić, jak działają.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek W każdym ćwiczeniu jest miejsce na informację zwrotną np. można pochwalić ucznia za pomyślne ukończenie zadania.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek W każdym module są również elementy pomocy. W tym miejscu można podpowiedzieć lub naprowadzić ucznia na właściwy tok rozumowania.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Po naciśnięciu przycisku Zobacz podgląd i zakończ autor ćwiczenia zobaczy efekty swojej pracy. Zawsze można wrócić do edycji zadania wybierając przycisk Zmodyfikuj aplikację.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Ostatni krok to decyzja czy aplikacja ma być publiczna czy prywatna. Jeśli użytkownik wybierze przycisk publiczna aplikacja musi uzupełnić tabelkę, dzięki której utworzona aplikacja znajdzie się w odpowiedniej kategorii tematycznej.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Ustawienia publikacji

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Pod aplikacją znajdują się ważne dane, dzięki którym uczniowie bez trudu do niej trafią. Są to: link do aplikacji i link do wersji pełnoekranowej oraz kod QR za pomocą którego uczeń dostanie się do ćwiczenia na urządzeniu mobilnym. W tym miejscu znajduje się również kod embed, który po wklejeniu do kodu strony internetowej (np. szkolnej strony internetowej) wyświetli utworzone ćwiczenie bezpośrednio na tej stronie.

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek

Przykład modułu – Tworzenie krzyżówek Tak utworzone ćwiczenie jest gotowe do wykorzystania. Wystarczy podać uczniom link w dowolnej formie opisanej powyżej. Każdy użytkownik, po zalogowaniu na swoje konto ma dostęp do swoich aplikacji.