Spotkanie z opiekunami modułów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Spotkanie z opiekunami modułów
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
OBOWIĄZKOWE PRAKTYKI ZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
(projekt inżynierski)
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Podstawa prawna: Uchwała Nr 46_2015 Senatu UWr
Programy nauczania.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Powtarzanie roku studiów
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
„Zarządzanie szkołą” 13 listopada 2017 r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Praca dyplomowa magisterska
ODnRZ zasady zaliczenia
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG
pokój 346 EA, tel Wydział ETI PG Katedra Metrologii i Optoelektroniki Zespół Optoelektroniki Dr inż. Marcin Gnyba.
Erasmus+ studia Termin składania dokumentów 10 stycznia 2018 – 6 lutego 2018 Rozmowy kwalifikacyjne Pierwszy tydzień po feriach zimowych: lutego.
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Dokumentacja rysunkowa
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Zajęcia organizacyjne
AGH: Sprawy pracownicze
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Katedra Filologii Germańskiej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zajęcia organizacyjne
ERASMUS + Zasady wymiany na W4 (Rekrutacja 2018/19)
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Komunikacja Interpersonalna
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Prawo handlowe – ćwiczenia
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt ZUT w Szczecinie
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

Spotkanie z opiekunami modułów dr inż. M. Jabłońska dr inż. L. Gajda Katowice, 21.01.2014

Planowane terminy audytów 6 luty 2014 – audyt Wydziałowy w Instytucie Nauki o Materiałach Marzec 2014 – audyt Uczelniany

Niezbędne dokumenty Prowadzący zajęcia : posiadanie następujących dokumentów w cyklu rocznym (rok akademicki 2012/2013 oraz ostatni semestr roku akademickiego 2013/2014): Aktualne karty przedmiotu/modułu – przechowujemy 10 lat Aktualne katalogi ocen końcowych i cząstkowych (uzupełnione o zapisy efektów kształcenia dla trybu z modułami) przechowujemy 4 lata Do wglądu (egzaminy, kolokwia, sprawozdania i inne prace pisemne studentów, protokoły z egzaminów ustnych i inne zapisy potwierdzające uzyskanie przez studenta efektów kształcenia)

Niezbędne dokumenty Ww. przechowujemy 1 rok a odpowiedzialnym jest Prowadzący przedmiot / Pracownik odpowiedzialny za daną formę zajęć) Prowadzący przedmiot podaje informacje o przedmiocie, o której mowa w PU7 ustalenie harmonogramu i zasad prowadzenia przedmiotu, sposobu kontroli wyników, spisu literatury, zasad BHP obowiązujących podczas zajęć laboratoryjnych oraz warunków uzyskania oceny końcowej, do wiadomości studentom na pierwszych zajęciach z danego przedmiotu, a także opublikowanie ich na tablicy ogłoszeń lub na odpowiedniej stronie internetowej,

Kierownik jednostki organizacyjnej Karta przedmiotu PU7, pkt. 4.2 B10 Prowadzący przedmiot Z1-PU7 Kierownik jednostki organizacyjnej   Katalog ocen końcowych PU7, pkt. 4.2, PU11 B4 Protokoł ocen końcowych - wydruk z systemu EKOS BE50 Prodziekan właściwy ds. studenckich Katalog ocen cząstkowych Pracownik odpowiedzialny za daną formę zajęć Protokół szkolenia BHP studentów w ramach realizowanych zajęć B3 Harmonogram konsultacji B1 Ewidencja zastępstw i przenoszenia zajęć PU7, pkt. 4.5 ustala wydział Ramowy plan hospitacji PU8, pkt. 4.1 Okresowa ocena nauczycieli B5 Dziekan ds. ogólnych poufne Protokół hospitacji PU8, pkt. 4.6 Hospitujący Z1-PU8 Rejestr hospitacji

Niezbędne dokumenty Propozycja : Na pierwszych zajęciach (wykład, lub jeśli nie ma w danym semestrze wykładu na innej formie zajęć) studenci podpisują dokument o zapoznaniu się karta przedmiotu/modułu oraz z treściami w niej zawartymi podobnie jak robią to na zajęciach laboratoryjnych w odniesieniu do zasad BHP

Katowice dnia ……… Oznajmiam, iż zapoznałem/am się z kartą przedmiotu „Nowoczesne stale konstrukcyjne” prowadzonego w Instytucie Nauki o Materiałach oraz treściami w niej zwartymi Lp. Nazwisko Imię PODPIS  

Na co należy jeszcze zwrócić uwagę Audytor może analizować adekwatność pytań na egzaminie do ustalonych efektów kształcenia zapisanych w karcie modułu. Poza tym: Należy uzupełnić w dokumentach sekretariatu wszelkie nieobecności wynikające z delegacji lub chorobowego poprzez wypełnienie karty zastępstw/odrabiania zajęć jeśli w czasie nieobecności prowadzący miał przewidziane zajęcia dydaktyczne. Należy bezwzględnie dokonać aktualizacji miejsca odbywania zajęć w korelacji z planami dla poszczególnych grup. Należy przy planowaniu zajęć bezwzględnie umieszczać numer sali w jakiej odbywają się dane zajęcia.

Na co należy jeszcze zwrócić uwagę Wskazane jest dostarczenie do sekretariatu właściwego instytutu wszelkich dokumentów potwierdzających rozwój zawodowy pracownika (ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe, posiadane referencje eksperckie i inne). Szczególnie dotyczy to osób z zakresu minimum kadrowego danego kierunku.

Szczegóły w zakresie KRK Krajowe Ramy Kwalifikacyjne Dokumentowanie efektów kształcenia – dr inż. L. Gajda

KRK 02.11.2011r. Obszarowe efekty kształcenia Wiedza

Senat: 30.05.2012r. Obszarowe efekty kształcenia Kierunkowe efekty kształcenia Załącznik do uchwały Senatu dot. przyjętych kierunkowych efektów kształcenia: Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii - od strony 205 do strony 227

KRK KARTA MODUŁU Kierunkowe efekty kształcenia Przedmiotowe efekty kształcenia Kierunkowe efekty kształcenia

KRK Studia I stopnia, stacjonarne Odpowiedzialni za moduły   Kierunek Inżynieria Materiałowa: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Kazimierz Ducki, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Dobór materiałów w projektowaniu inżynierskim: prof. dr hab. inż. Jan Cwajna Moduł Metody badań materiałów: prof. dr hab. inż. Janusz Szala Moduł Inżynieria powierzchni: prof. dr hab. inż. Lucjan Swadźba Moduł Praktyka studencka: dr inż. Tomasz Rzychoń Moduł Dyplomowy: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw w Pol.Śl.

KRK Odpowiedzialni za moduły Studia I stopnia, stacjonarne Kierunek Metalurgia: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Kazimierz Ducki, prof. nzw w Pol.Śl. Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji: Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw. w Pol. Śl. Moduł Jakość: dr inż. Lesław Gajda Kierunek Informatyka Przemysłowa: Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Praktyka studencka: dr inż. Tomasz Rzychoń

KRK Studia II stopnia, stacjonarne Odpowiedzialni za moduły   Kierunek Inżynieria Materiałowa: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Zaawansowane obliczenia inżynierskie: dr inż. Marian Maliński, doc. w Pol.Śl. Moduł Chemia ciała stałego: prof. dr hab. Michał Żelechower Moduł Fizyka ciała stałego: prof. dr hab. Michał Żelechower Moduł Zaawansowane materiały inżynierskie: dr hab. inż. Anita Olszówka – Myalska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Dobór i zastosowanie materiałów: prof. dr hab. inż. Jan Cwajna Moduł Komputerowe metody wspomagania w inżynierii materiałowej: dr inż. Jacek Chrapoński, doc. w Pol. Śl. Moduł Zaawansowane technologie materiałowe: dr hab. inż. Janusz Adamiec, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Specjalnościowy: prof. dr hab. inż. Adam Hernas (IJ), dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. (ME), dr hab. inż. Andrzej Kiełbus, prof. nzw w Pol.Śl. (MK), dr hab. inż. Jerzy Myalski (TSiK), prof. dr hab. Michał Żelechower (MF), prof. dr hab. inż. Małgorzata Sopicka-Lizer (MB), dr hab. inż. Dariusz Kuc (MT), prof. dr hab. inż. Lucjan Swadźba (IP) Moduł Dyplomowy: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw w Pol.Śl.

KRK Odpowiedzialni za moduły Studia II stopnia, stacjonarne Kierunek Metalurgia: Moduł Materiały inżynierskie: dr hab. inż. Dariusz Kuc   Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji: Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw. w Pol. Śl. Moduł Systemy jakością i audit w przemyśle: dr inż. Lesław Gajda Kierunek Informatyka Przemysłowa: Zaawansowane metody badania materiałów: prof. dr hab. inż. Janusz Szala Systemy zarządzania jakością: dr inż. Lesław Gajda

KRK Dokumentowanie Dokumentowanie wszystkich zajęć w ramach KRK realizowane jest w oparciu o zasady SZJK w tym procedury PU-11 oraz zasad przyjętych na Wydziale, dla: I stopień, stacjonarne i niestacjonarne: semestr I ÷ IV II stopień, stacjonarne i niestacjonarne: semestr I ÷ III Pozostałe zajęcia na I stopniu (sem. V ÷ VII) realizowane są na dotychczasowych zasadach dokumentowania opisanych w SZJK

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 1) Zapis, który należy wykonać na początku I semestru danego modułu: Macierz modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Wykaz prowadzących zajęcia w ramach modułu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Lista zaliczonych efektów przez studentów w ramach modułu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Zestaw pytań na egzamin/zaliczenie w danym semestrze trwania modułu - (opracowuje i nadzoruje - prowadzący dany wykład)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 3) Zapisy, które należy wykonać na zakończenie realizacji formy zajęć – semestru, w ramach danego modułu: Protokół z egzaminu ustnego – wykład - w danym semestrze trwania modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - prowadzący dany wykład)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 3) Zapisy, które należy wykonać na zakończenie realizacji formy zajęć – semestru, w ramach danego modułu: Protokół z zaliczenia formy zajęć w danym semestrze trwania modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - wpisujący zaliczenie w danym semestrze)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 4) Zapis, który należy wykonać w przypadku przepisania studentowi oceny Przepisanie oceny - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia Makro opracowane w programie Excel przez doc. Malińskiego pozwala na wygenerowanie po pobraniu z BOS listy studentów w pliku *.XLS następujących formularzy: Lista zaliczonych efektów kształcenia w ramach modułu Protokół z zaliczenia formy zajęć z modułu Protokół z egzaminu ustnego - wykład z modułu

KRK Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do dyskusji