SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Zapis prezentacji:

SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM EGZAMIN KAT. C+E SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM

W ramach zadania - Przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy - dodatkowo dla kategorii C+E należy wykonać następujące czynności: sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku, sprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym (sytuacja wyjściowa – pojazd silnikowy obok przyczepy) – na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 15 minut, a osoba niepełnosprawna, mająca niedowład kończyn dolnych lub górnych, ma na wykonanie tego zadania nie więcej niż 30 minut.

SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM - CZYNNOŚCI WYKONYWANE W TRAKCIE SPRZĘGANIA: podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę, odbezpieczenie (otwarcie) mechanizmu sprzęgającego w pojeździe, cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia, regulacja wysokości zaczepu przyczepy (w przypadku gdy konstrukcja przyczepy to umożliwia), dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepu pojazdu silnikowego oraz zabezpieczenie przed rozłączeniem podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych przyczepy (silnik pojazdu wyłączony), przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania świateł przyczepy, zwolnienie hamulca postojowego, jeżeli przyczepa jest wyposażona w hamulec postojowy;

POZYCJA POCZĄTKOWA CIĄGNIKA I PRZYCZEPY

PODJAZD POJAZDEM PRZED PRZYCZEPĘ

ODBEZPIECZENIE (OTWARCIE) MECHANIZMU SPRZĘGAJĄCEGO W POJEŹDZIE PRZED OTWARCIEM PO OTWARCIU Dźwignię ręczną wycisnąć do góry do zatrzaśnięcia i sprawdzić czy jest zablokowana. Po otwarciu mechanizmu sprzęgającego czerwony kołek kontrolny powinien być wysunięty.

COFNIĘCIE POJAZDEM W KIERUNKU PRZYCZEPY W SPOSÓB UMOŻLIWIAJĄCY DOKONANIE SPRZĘGNIĘCIA

REGULACJA WYSOKOŚCI ZACZEPU PRZYCZEPY Dyszel przyczepy ustawić na takiej wysokości, aby ucho pociągowe dyszla znajdowało się na wysokości dolnej części sprzęgu.

DOKONANIE POŁĄCZENIA ZACZEPU PRZYCZEPY ZE SPRZĘGIEM POJAZDU SILNIKOWEGO ORAZ ZABEZPIECZENIE PRZED ROZŁĄCZENIEM Pojazd niepołączony - kołek kontrolny wystaje, dźwignia ręczna w nieprawidłowej pozycji

DOKONANIE POŁĄCZENIA ZACZEPU PRZYCZEPY ZE SPRZĘGIEM POJAZDU SILNIKOWEGO ORAZ ZABEZPIECZENIE PRZED ROZŁĄCZENIEM Pojazd połączony - kołek kontrolny schowany, dźwignia ręczna znajduje się na samym dole

DOKONANIE POŁĄCZENIA ZACZEPU PRZYCZEPY ZE SPRZĘGIEM POJAZDU SILNIKOWEGO ORAZ ZABEZPIECZENIE PRZED ROZŁĄCZENIEM Informacja dotycząca wykorzystania przycisków hamulcowych przyczepy PRZYCISK ZWALNIAJĄCY HAMULEC ROBOCZY PRZYCZEPY

PODŁĄCZENIE DO POJAZDU PRZEWODÓW HAMULCOWYCH PRZYCZEPY PRAWĄ RĘKĄ CHWYTAMY ZŁĄCZE PNEUMATYCZNE PRZYCZEPY – JEDNOCZEŚNIE PRAWYM KCIUKIEM ODCIĄGAMY CZERWONĄ POKRYWĘ ZŁĄCZA.

PODŁĄCZENIE DO POJAZDU PRZEWODÓW HAMULCOWYCH PRZYCZEPY 2. LEWĄ RĘKĄ OTWIERAMY GNIAZDO PNEUMATYCZNE POJAZDU SAMOCHODOWEGO – PRZESUWAMY DŹWIGNIĘ GNIAZDA W DÓŁ DO OPORU

PODŁĄCZENIE DO POJAZDU PRZEWODÓW HAMULCOWYCH PRZYCZEPY 3. UMIESZCZAMY ZŁĄCZE PNEUMATYCZNE W GNIEŹDZIE I PUSZCZAMY DŹWIGNIĘ GNIAZDA PNEUMATYCZNEGO.

ROZMIESZCZENIE GNIAZD ELEKTRYCZNYCH PODŁĄCZENIE DO POJAZDU SILNIKOWEGO PRZEWODÓW ELEKTRYCZNYCH PRZYCZEPY (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny) GNIAZDO „CZARNE” PODŁĄCZENIE INSTALACJI ŚWIETLNEJ PRZYCZEPY GNIAZDO „BIAŁE” PODŁĄCZENIE INSTALACJI ŚWIETLNEJ PRZYCZEPY GNIAZDO ABS PODŁĄCZENIE INSTALACJI ABS PRZYCZEPY ROZMIESZCZENIE GNIAZD ELEKTRYCZNYCH

UWAGA – PAMIĘTAĆ O ZABEZPIECZENIU PODŁĄCZENIA PODŁĄCZENIE DO GNIAZDA ABS POJAZDU SILNIKOWEGO PRZEWODU ABS PRZYCZEPY (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny) UWAGA – PAMIĘTAĆ O ZABEZPIECZENIU PODŁĄCZENIA

PODŁĄCZENIE DO GNIAZD POJAZDU GNIAZD WTYKOWYCH DLA PRZYCZEPY (INSTALACJA ŚWIETLNA) (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny) UWAGA – WTYCZKI MAJĄ KOLOR POWIERZCHNI STYKU Z GNIAZDEM ODPOWIADAJĄCY KOLOROWI GNIAZDA. „BIAŁA” WTYCZKA DO „BIAŁEGO” GNIAZDA, „CZARNA” WTYCZKA DO „CZARNEGO” GNIAZDA

WIDOK PO WYKONANIU POŁĄCZENIA POSZCZEGÓLNYCH UKŁADÓW STEROWANIA Z PRZYCZEPĄ

PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY Kolejną czynnością jaką należy wykonać jest podniesienie podpory przyczepy 2. Odciągamy sworzeń blokujący ustawienie podpory w pionie 1. Za pomocą korby unosimy stopę podpory

PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY Kolejną czynnością jaką należy wykonać jest podniesienie podpory przyczepy 3. Obracamy podporę w prawo do pozycji poziomej 5. Zabezpieczamy korbę podpory w przeznaczonym do tego zaczepie 4. Blokujemy podporę w poziomie za pomocą sworznia

WIDOK KOMPLETNEGO PODŁĄCZENIA POJAZDU Z PRZYCZEPĄ

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY SPRAWDZAMY WSZYSTKIE ŚWIATŁA PRZYCZEPY: ŚWIATŁA POZYCYJNE I OBRYSOWE ŚWIATŁA COFANIA ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP” ŚWIATŁA AWARYJNE ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE KOLEJNOŚĆ SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ JEST DOWOLNA

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY PODŚWIETLANIE TABLICY ŚWIATŁA POZYCYJNE

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA POZYCYJNE i OBRYSOWE

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA COFANIA

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP”

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA AWARYJNE ORAZ ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW (UWAGA SPRAWDZAMY OSOBNO ŚWIATŁA AWARYJNE I OSOBNO ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW)

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE

WYJMUJEMY KLINY ZABEZPIECZAJĄCE PRZYCZEPĘ PRZED PRZEMIESZCZENIEM SYTUACJA PRZED WYJĘCIEM KLINÓW SYTUACJA PO WYJĘCIU KLINÓW

ZESPÓŁ POJAZDÓW SKŁADAJĄCY SIĘ Z SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO MAN TGL 12 ZESPÓŁ POJAZDÓW SKŁADAJĄCY SIĘ Z SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO MAN TGL 12.250 I PRZYCZEPY KONAR JG2 PRZYGOTOWANY DO JAZDY