Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Roman Fedak – Dyrektor Urzędu Statystycznego w Zielonej Górze GORZÓW WIELKOPOLSKI, 30 MAJA 2016 R.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Ochrona własności przemysłowej
Podatek od nieruchomości w 2017 r.
Instrumenty na lokalnym rynku pracy Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Przychody i koszty działalności
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wielkopolski Regionalny
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Polska Strefa Inwestycji
ZWROTNE INSTRUMENTY FINANSOWE DLA MŚP
AGH: Sprawy pracownicze
Finansowanie zadań oświatowych
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Finansowanie działalności przedsiębiorstw
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
SPECJALNE STREFY EKONOMICZNE A WSPIERANIE NOWYCH INWESTYCJI
550 mln dla firm z miast średnich na innowacje
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA Myszyniec, 26 lutego 2019 r.

POMOC PUBLICZNA 30.06.2018 r. weszła w życie Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji, która wprowadziła nowy mechanizm udzielania przedsiębiorcom pomocy publicznej na projekty inwestycyjne na terytorium całej Rzeczypospolitej Polskiej. 5.09.2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji dzięki któremu przedsiębiorcy mogą ubiegać się o uzyskanie decyzji o wsparciu. Przedsiębiorcy mogą w myśl nowych przepisów korzystać z pomocy publicznej oferowanej przez specjalne strefy ekonomiczne na terenie całej Polski (również m.in. na terenach będących własnością przedsiębiorstw), a nie tylko na obszarach objętych granicami stref. Wydane do tej pory Zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pozostają w mocy i będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich wydawania. Specjalne strefy ekonomiczne mają funkcjonować do końca 2026 roku, ale nie będą już wydawane nowe zezwolenia.  

W-M SSE - OBSZAR Obszar zarządzany przez W-M SSE SA obejmuje dwa podobszary: podobszar warmińsko-mazurski: prawie cały teren województwa warmińsko-mazurskiego (19 z 21 powiatów i miast na prawie powiatu); podobszar mazowiecki: północna część terenu województwa mazowieckiego (11 z 42 powiatów i miast na prawie powiatu) - cały podregion ciechanowski, 5 z 6 powiatów podregionu ostrołęckiego oraz 1 z 6 powiatów podregionu warszawskiego wschodniego.

W-M SSE - LOKALIZACJA Polska Strefa Inwestycji – obszar zarządzany przez WMSSE SA obejmuje województwo warmińsko-mazurskie (z wyłączeniem powiatu gołdapskiego i ełckiego) oraz północną część województwa mazowieckiego.

PODSTAWA ZWOLNIENIA Nowa inwestycja to inwestycja w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z: założeniem nowego przedsiębiorstwa, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w przedsiębiorstwie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa, z wyłączeniem przedsiębiorstwa, wobec którego wszczęte zostało postępowanie upadłościowe lub został złożony wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości. Pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych przysługuje z dwóch tytułów: kosztów nowej inwestycji (maksymalna wielkość pomocy publicznej jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą); zatrudnienia określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją (maksymalna wielkość pomocy publicznej jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowozatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki na obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników). Przedsiębiorca ma pełną swobodę w wyborze tytułu, z którego chce korzystać.

Pomoc publiczna w SSE – zasady ogólne Podstawową korzyścią wynikającą z inwestowania na obszarze zarządzanym przez Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefę Ekonomiczną SA jest pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku dochodowego. Jest to najwyższa w skali kraju pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcom – kwota niezapłaconego podatku  może wynieść nawet 70% wartości wydatków kwalifikowanych.

Intensywność pomocy publicznej i obliczanie wartości zwolnienia podatkowego maksymalna intensywność pomocy (do 70%) wyższa kwota kosztów pula pomocy publicznej (niezapłacony podatek PIT lub CIT) x = wydatków inwestycyjnych dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników

DEFINICJA PRZEDSIĘBIORSTWA Mikroprzedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 10 pracowników, którego roczny obrót oraz/lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro. Małe przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 pracowników, którego roczny obrót oraz/lub całkowity bilans roczny nie przekracza 10 milionów euro. Średnie przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 250 pracowników, którego roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro. Pozostałe to przedsiębiorstwa duże.

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ

OKRES OBOWIĄZYWANIA DECYZJI Na obszarze zarządzanym przez Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną występuje najdłuższy okres obowiązywania decyzji o wsparciu wynoszący 15 lat na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz 12 lat na terenie województwa mazowieckiego.

JAK UZYSKAĆ ZWOLNIENIE PODATKOWE Ulgę podatkową można otrzymać pod warunkiem zrealizowania nowej inwestycji, która jest definiowana jako: - utworzenie nowego przedsiębiorstwa - zwiększenie zdolności produkcyjnej - wprowadzenie nowych produktów - zasadnicza zmiana procesu produkcyjnego

PRZYKŁAD PRZEDSIĘBIORCA MAŁY W MYSZYŃCU ZAKUP LINI PRODUKCYJNEJ O WARTOŚCI 4 MLN PLN – ZWIĘKSZENIE MOCY PRODUKCYJNYCH MOŻE UZYSKAĆ ZWOLNIENIE PODATKOWE W WYSOKOŚCI 1,8 MLN PLN (niezapłacony podatek CIT/PIT do wykorzystania w trakcie 12 lat)

KOSZTY KWALIFIKOWANE NAKŁADY INWESTYCYJNE Zakup gruntu   Zakup gruntu Zakup lub wytworzenie środków trwałych Rozbudowa lub modernizacja istniejących środków trwałych Nabycie wartości niematerialnych i prawnych Najem lub dzierżawa gruntów, budynków i budowli Leasing finansowy innych aktywów KOSZTY PRACY 24 miesięczne wynagrodzenia Powiększone o obowiązkowe obciążenia Dotyczy nowych pracowników

JAK UZYSKAĆ ZWOLNIENIE PODATKOWE Warunkiem uzyskania ulgi podatkowej jest spełnienie określonych kryteriów ilościowych i jakościowych. Kryteria ilościowe to konieczne do poniesienia nakłady inwestycyjne, których wysokość jest uzależniona od stopy bezrobocia w powiecie, w którym inwestycja będzie realizowana oraz wielkości przedsiębiorstwa.

Wielkość przedsiębiorstwa KRYTERIA ILOŚCIOWE Stopa bezrobocia w powiecie (%) Wielkość przedsiębiorstwa mikro małe średnie duże do 3,48 2 000 000 zł 5 000 000 zł 20 000 000 zł 100 000 000 zł 3,49 - 5,8 1 600 000 zł 4 000 000 zł 16 000 000 zł 80 000 000 zł 5,9 – 7,54 1 200 000 zł 3 000 000 zł 12 000 000 zł 60 000 000 zł 7,55 – 9,28 800 000 zł 2 000 000 zł 8 000 000 zł 40 000 000 zł 9,29 – 11,6 400 000 zł 1 000 000 zł 11,7 – 14,5 300 000 zł 750 000 zł 15 000 000 zł powyżej 14,5 200 000 zł 500 000 zł 10 000 000 zł

KRYTERIA ILOŚCIOWE Dodatkowo w średnich miastach tracących funkcje społeczno-gospodarcze oraz w gminach graniczących z takimi miastami, minimalne nakłady inwestycyjne wynoszą: 10 mln zł - duża firma, 2 mln zł - średnia firma, 500 000 zł - mała firma, 200 000 zł - mikro. Dotyczy to następujących miast: Bartoszyce, Braniewo, Działdowo, Elbląg, Giżycko, Kętrzyn, Lidzbark Warmiński, Mrągowo, Olecko, Pisz, Szczytno oraz Ciechanów, Ostrołęka i Pułtusk.

KRYTERIA JAKOŚCIOWE Projekt inwestycyjny musi otrzymać odpowiednią liczbę punktów: na obszarze zarządzanym przez W-M SSE SA leżącym w granicach województwa warmińsko-mazurskiego – co najmniej 4 punkty na 10 możliwych; na obszarze zarządzanym przez W-M SSE SA leżącym w granicach województwa mazowieckiego – co najmniej 5 punktów na 10 możliwych. Kryteria są zróżnicowane w zależności od tego czy inwestor zamierza inwestować w sektorze usług czy też sektorze produkcji przemysłowej. Podzielone zostały na dwie grupy: kryterium zrównoważonego rozwoju gospodarczego – do zdobycia 5 punktów; kryterium zrównoważonego rozwoju społecznego – do zdobycia 5 punktów. Wśród minimalnej liczby uzyskanych punktów muszą się znaleźć przynajmniej po jednym punkcie z każdej grupy.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ GOSPODARCZY ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ SPOŁECZNY KRYTERIA JAKOŚCIOWE C.D. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ GOSPODARCZY Projekty przemysłowe Projekty usługowe Inwestycja w projekty wspierające branże z sektora: żywności wysokiej jakości; środków transportu; profesjonalnych urządzeń elektrycznych i elektronicznych; lotniczo-kosmicznego; produktów higienicznych, leków i wyrobów medycznych; maszynowego, odzysku materiałowego surowców i nowoczesnych tworzyw; ekobudownictwa; usług specjalistycznych; specjalistycznych usług teleinformatycznych oraz zgodnych z inteligentnymi specjalizacjami województwa, w którym jest planowana inwestycja. Osiągnięcie odpowiedniego poziomu sprzedaży poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przynależność do Krajowego Klastra Kluczowego. Utworzenie centrum nowoczesnych usług dla biznesu o zasięgu wykraczającym poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej. Posiadanie statusu mikro, małego lub średniego przedsiębiorcy. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ SPOŁECZNY Utworzenie wyspecjalizowanych miejsc pracy w celu prowadzenia działalności gospodarczej objętej nowa inwestycją i oferowanie stabilnego zatrudnienia. Utworzenie wysokopłatnych miejsc pracy i oferowanie stabilnego zatrudnienia. Prowadzenie działalności gospodarczej o niskim negatywnym wpływie na środowisko. Zlokalizowanie inwestycji w miastach: Bartoszyce, Braniewo, Działdowo, Elbląg, Ełk, Giżycko, Kętrzyn, Lidzbark Warmiński, Mrągowo, Olecko, Pisz i Szczytno, Ciechanów, Ostrołęka i Pułtusk lub gminach graniczących z tymi miastami albo na obszarze powiatów lub miast na prawach powiatu, w których stopa bezrobocia wynosi co najmniej 160% przeciętnej stopy bezrobocia w kraju, z wyłączeniem miast, w których zlokalizowana jest siedziba wojewody lub sejmiku województwa. Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi. Podejmowanie działań w zakresie opieki nad pracownikiem.

DECYZJA O WSPARCIU Decyzja o wsparciu – podstawowych dokument określający warunki realizacji nowej inwestycji – wprowadzony w miejsce zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE – określa: Okres obowiązywania decyzji, Przedmiot działalności (określony według kodów PKWiU), Warunki, które przedsiębiorca obowiązany jest spełnić, w szczególności: • Liczbę nowych miejsc pracy, które zostaną utworzone przez przedsiębiorcę w określonym terminie w związku z nową inwestycją, • Wartość nakładów inwestycyjnych, które przedsiębiorca poniesie w określonym terminie, • Termin zakończenia inwestycji, • Kryteria ilościowe i jakościowe, do spełnienia których przedsiębiorca się zobowiązał. Maksymalną wysokość nakładów inwestycyjnych oraz dwuletnich kosztów pracy, które mogą stanowić podstawę do określenia maksymalnej kwoty pomocy publicznej, Obszar, na którym inwestycja będzie prowadzona zgodnie z danymi ewidencyjnymi nieruchomości.

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI INWESTORA

5 KROKÓW DO ZDOBYCIA ZWOLNIENIA PODATKOWEGO Kontakt z W-M SSE SA Wstępna ocena kwalifikowalności projektu inwestycyjnego Krok 2 Złożenie listu intencyjnego Krok 3 Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o wsparciu Krok 4 Rozpatrzenie wniosku przez W-M SSE SA w trybie administracyjnym Krok 5 Wydanie decyzji o wsparciu

Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA KONTAKT Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA ul. Barczewskiego 1 10-061 Olsztyn T: + 48 89 535 02 41 wmsse@wmsse.eu www.wmsse.com.pl