Strajk w oświacie – 2019 r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Zapis prezentacji:

Strajk w oświacie – 2019 r.

Przed potencjalnym strajkiem – działania organu prowadzącego. Powołanie zespołu ds. zagrożeń związanych z planowanym strajkiem Przygotowanie procedur dla dyrektorów wszystkich jednostek oświatowych Opracowanie harmonogramu prac w dniach od 8 kwietnia Przygotowanie bazy potencjalnych pracowników, którzy mogliby podjąć zadania w zastępstwie za osoby strajkujące: emerytowani nauczyciele, pracownicy instytucji kultury i sportu (z przygotowaniem pedagogicznym) Opracowanie bazy imprez kulturalnych i sportowych do ewentualnego wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów Przygotowanie miejsca pracy zespołu w dniach od 8 kwietnia Wystosowanie listu PMG do rodziców i opiekunów o podejmowanych działaniach i procedurach związanych ze strajkiem Prace wewnętrzne związane z przygotowaniem do strajku Spotkanie robocze z dyrektorem OKE w celu uzgodnienia procedur prawnych Opracowanie wzorów dokumentów dla dyrektorów jednostek oświatowych Wystosowanie pisma do Kuratora Oświaty z wnioskiem o zmiany terminów związanych z rekrutacją Przekazanie informacji do służb porządkowych ws. możliwych skutków protestu nauczycieli

Przed strajkiem – Dyrektorze pamiętaj! Po uzyskaniu informacji o przystąpieniu do protestu przygotuj informację dla rodziców i opiekunów uczniów Jeżeli w Twojej placówce organizowane są egzaminy państwowe pamiętaj o: przeszkoleniu całej rady pedagogicznej (pozwoli Ci to na szybkie reagowanie na potrzeby kadrowe w komisjach), zweryfikuj ponownie liczbę komisji i miejsce organizowania egzaminu (postaraj się skupić zdających w jak najmniejszej, zgodnej z przepisami liczbie komisji) Zastanów się nad przeorganizowaniem pracy placówki w dniach potencjalnego protestu (np. cała Rada Pedagogiczna rozpoczyna pracę o tej samej godzinie porannej) – pozwoli to na realną ocenę potrzeb placówki Oceń możliwość pracy kuchni szkolnej – w razie potrzeby poinformuj rodziców o konieczności zapewnienia dzieciom suchego prowiantu Jeżeli korzystasz z usług cateringu dla uczniów, opracuj tryb powiadamiania dostawcy o liczbie potrzebnych posiłków

W dniu strajku – Dyrektorze pamiętaj! Jeżeli Twoja placówka przystępuje do protestu: Pamiętaj o konieczności raportowania aktualnego stanu funkcjonowania placówki do organu prowadzącego: I raport do godz. 8:15, II raport do godz. 9:15, III raport do godz. 11:00, IV raport do godz. 13:00. W przesyłanych informacjach posługuj się przygotowanymi wzorami dokumentów. W bieżącej komunikacji z organem prowadzącym posługuj się wskazanymi adresami mailowymi oraz numerami telefonów przypisanymi do Twojej placówki. Bieżąco komunikuj o sytuacji w placówce do rodziców i opiekunów uczniów W sytuacji kryzysowej związanej z odwołaniem zajęć dydaktycznych i/lub opiekuńczo-wychowawczych stosuj procedury prawa oświatowego – pamiętaj o poinformowaniu organu nadzorującego Przed [podjęciem decyzji o ewentualnym zwieszeniu zajęć postaraj się pozyskać informację o potencjalnych możliwościach wsparcia kadrowego – z organu prowadzącego. W przypadku pytań medialnych przekierowuj nadawcę pytania do organu prowadzącego. Posługuj się przygotowanymi wzorami dokumentów. Jeżeli w Twojej placówce organizowane są egzaminy postępuj zgodnie z procedurami opracowanymi przez OKE. Na bieżąco monitoruj sytuacje kadrową, dopełnij wszelkich starań, aby egzamin odbył się bez zakłóceń. O potencjalnych zagrożeniach informuj odpowiednie służby porządkowe.

W dniu strajku – Dyrektorze pamiętaj! Jeżeli placówka nie przystępuje do protestu: Również Ciebie obowiązuje konieczność raportowania do organu prowadzącego sytuacji w placówce Prowadź bieżącą komunikację z rodzicami uczniów Bądź w kontakcie z dyrektorami sąsiednich placówek, które przystępują do protestu – możliwe, że będą potrzebować pomocy Twojej lub Twoich nauczycieli Przypomnij nauczycielom, o zasadach 40-godzinnego tygodnia pracy i możliwości powierzania dodatkowych zadań na terenie placówki

Organizacja pracy zespołu ds. zagrożeń związanych ze strajkiem Przed rozpoczęciem strajku zespół pracuje w ramach doraźnych spotkań Od 8 kwietnia do odwołania akcji protestacyjnej zespół pracuje w godzinach 7:00- 15:00 każdego dnia roboczego Centralnym miejscem pracy zespołu jest siedziba WRS – pokoje 202,203,204. Część członków zespołu pracuje w innych lokalizacjach. Do pracy zespołu przypisano służbowe adresy mailowe oraz dodatkowy: strajkoswiaty@gdansk.gda.pl Do obsługi dyrektorów jednostek oświatowych przypisane są numery telefonów wg wykazu: samodzielne przedszkola 58 323 67 10, samodzielne szkoły podstawowe 58 323 68 44, pozostałe szkoły i placówki (w tym zespoły) 58 323 67 65 Głównym zadaniem zespołu jest zbieranie informacji i koordynowanie działań na terenie Miasta Za komunikację z mediami odpowiedzialny jest wskazany członek zespołu Bieżące informacje o podejmowanych działaniach będą umieszczane na stronie www.gdansk.pl/strajkoswiaty

Strajk, a zasiłek opiekuńczy. W przypadku gdy rodzic będzie chciał ubiegać się o zasiłek opiekuńczy w związku ze strajkiem w szkole/przedszkolu, to zgodnie z art. 32 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa , taki zasiłek przysługuje do sprawowania opieki nad dzieckiem do ukończenie 8 lat m.in. w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia szkoły/przedszkola/żłobka. Dyrektor szkoły w czasie strajku nie zamyka szkoły tylko zapewnia opiekę dla uczniów tej szkoły/przedszkola na czas strajku.

Wzór informacji dla rodzica/opiekuna Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr .../Przedszkola nr … w Gdańsku potwierdza, że … jest uczniem tej szkoły/dzieckiem uczęszczającym do przedszkola. W okresie od dnia .... do odwołania na terenie Szkoły Podstawowej nr .../Przedszkola nr … prowadzony jest strajk nauczycieli, w związku z tym, w powyższym okresie  w szkole/przedszkolu  nie odbywają się zajęcia dydaktyczne (albo) * nie odbywają się zajęcia dydaktyczne i opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów tej szkoły/dzieci uczęszczających  do  przedszkola.  *w zależności od tego czy dana szkoła/przedszkole jest w stanie zapewnić opiekę dla jej uczniów czy nie, z uwagi na liczbę strajkujących nauczycieli  

Dziękuję za uwagę.