Pracownia techniki biurowej TEMAT : korespondencja wewnętrzna
Dokumentacja biurowa Akta spraw bieżących Akta oczekujące, do uzupełnienia Akta spraw załatwionych (archiwum) Rejestry i księgi Dokumentacja księgowa Biuletyny i katalogi
Klasyfikacja pism: TREŚĆ PISMA (informacja, przekonujące, sprawozdawcze) FORMA (na blankietach, formularzach, papier bez nadruku) SPOSÓB ROZMIESZCZENIA (z tytułem, adresem, mieszane) STOPIEŃ PILNOŚCI (zwykłe, pilne, terminowe) STOPIEŃ OCHRONY (jawne, tajne służbowe, tajne państwowe) POWRTARZALNOŚĆ (standardowe , niestandardowe) OBIEG (zewnętrzne, wewnętrzne)
Korespondencja biurowa wewnętrzna : Jest przekazywana między pracownikami, pracujących na różnych stanowiskach i w różnych miejscach zakładu pracy. Forma przekazu : pismo lub wiadomość e-mail, rzadziej telefon. DOKUMENTY : NOTATKA SŁUŻBOWA PROTOKÓŁ SPRAWOZDANIE
decyzje i polecenia kier. DOKUMENTY KORESPONDENCJI WEWNĘTRZNEJ : do innej osoby informuje, że ktoś uzyskał prawa upoważnienie in. pełnomocnictwo informuje o stanie faktycznym np. „zaświadczenie o nauce w szkole” zaświadczenie informuje o zdarzeniu np.: zawiadomienie o zebraniu zawiadomienie Informacja o postanowieniu mp.. wyznaczenie terminu zebrania decyzje i polecenia kier.
Ćwiczenia Sporządź upoważnienie dla swojej mamy do obioru twoich dokumentów z naszej szkoły. 2. Wykonaj w dowolnym programie formularz zaświadczenia ze strony 122.