SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

IDEA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W dniu 23 listopada 2009 podpisano Porozumienie o współpracy między ministerstwami w sprawie promocji zdrowia i profilaktyki dzieci i młodzieży. W treści Porozumienia zapisano m.in.: zapewnienie synergii działań z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki problemów dzieci i młodzieży, które są realizowane przez strony porozumienia w szkołach i placówkach oraz w środowisku lokalnym, w tym podejmowanie działań na rzecz wdrażania programów promujących zdrowie, w tym programu „Szkoły dla Zdrowia Europy”; upowszechnianie idei sieci szkół promujących zdrowie i wynikających z niej działań na poziomie lokalnym;

KONCEPCJA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W Polsce koncepcja szkoły promującej zdrowie stale się rozwija i ulega modyfikacjom. Przyjęto, że: Szkoła jest środowiskiem, którego społeczność nie tylko uczy się i pracuje , ale także żyje – nawiązuje kontakty z innymi, przeżywa porażki i sukcesy, odpoczywa, bawi się itp. Szkoła jest więc miejscem, w którym społeczność ma nie tylko wywiązywać się z obowiązków, ale także powinna dobrze się czuć. jest elementem środowiska lokalnego: oba te środowiska wzajemnie na siebie oddziałują. jest miejscem, które przygotowuje młodych ludzi nie tylko do następnego etapu edukacji, ale również do życia, w tym do dokonywania „zdrowych” wyborów.

Promująca tworząca warunki (fizyczne i społeczne), sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia. umożliwiająca aktywne uczestnictwo społeczności szkolnej w działaniach na rzecz zdrowia. Zdrowie ma cztery wymiary: fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy, które powinny być w harmonii. decyduje o jakości życia ludzi obok wykształcenia i warunków ekonomicznych. na podstawie opracowanych standardów przyjęto polską definicję Szkoły Promującej Zdrowie oraz opracowano nowy model takiej szkoły.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE Do Dolnośląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie zgłosiliśmy Szkołę w roku szkolnym 2008/2009. Podstawowym warunkiem udziału w tej Sieci było utworzenie Szkolnego Programu Promocji Zdrowia uwzględniającego charakter szkoły oraz potrzeby uczniów w zakresie promocji zdrowia. Po spełnieniu warunków formalnych i akceptacji prowadzonych działań w dniu 16 czerwca 2009 otrzymaliśmy Certyfikat włączenia Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie do Dolnośląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie.

Najważniejsze osiągnięcia realizowania Szkolnego Programu Zdrowia to: opracowywanie i realizacji Szkolnego Programu Zdrowia w każdym roku szkolnym, organizowanie w każdym roku szkolnym kilkudniowej akcji: GIEŁDA ZDROWIA podejmującej tematyką adekwatną do potrzeb zdrowotnych uczniów, udział w programie edukacyjno – badawczym "Mądre żywienie, zdrowe pokolenie”, wydanie Przewodnika dla nauczycieli, zawierającego scenariusze zajęć GDW, których autorami są nauczyciele wchodzący w skład Zespołu ds. Promocji Zdrowia.

Obszary tematyczne Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc Higiena osobista i otoczenia Żywność i żywienie Ruch w życiu człowieka Życie w rodzenie Psychologiczne i środowiskowe aspekty edukacji zdrowotnej Zdrowie psychospołeczne Życie bez nałogów

Promocja zdrowia w Zespole Szkół Nr 1 w Lubinie „Honorowe Krwinki” – cykliczne zbiórki krwi Rejestracja Dawców Szpiku Konkurs: „Chroń zdrowie swoje, ratuj życie innym” Działalność Grupy Pierwszej Pomocy, „Trzymaj formę” – cykl spotkań z uczniami, Zajęcia edukacyjne na temat chorób cywilizacyjnych, nowotworowych, Zajęcia sportowe, „Preferencje żywieniowe młodzieży ZS Nr 1” – ankieta „Żywność ekologiczna” - sesja popularno-naukowa Zajęcia edukacyjne: „Anoreksja i bulimia”, „Wpływ kwasu foliowego na rozwój cewy nerwowej”, Zajęcia edukacyjne z profilaktyki uzależnień oraz HIV/AIDS

Akcje 10-12 czerwca 2014 – Giełda Zdrowia pod hasłem: Bezpieczne wakacje: pokazy Pierwszej Pomocy:

Prezentacja: „Sterydy – zło lekceważone

„Masz tylko jedno życie” – prezentacja o skutkach brawury na drogach