KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
WYCHOWANIE FIZYCZNE A KONDYCJA ZDROWOTNA UCZNIA
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Dojrzałość szkolna dziecka
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W CHOSZCZNIE HALA SPORTOWO-WIDOWISKOWA.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Aktywność fizyczna, a prawidłowy rozwój dziecka
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Mój sześciolatek idzie do szkoły
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Oferta edukacyjna Gimnazjum Sportowe 2010/2011. W nowoczesnych społeczeństwach ery globalizacji sport jest jedną z ważnych wartości kulturowych, wpływających.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
TRZYMAJ FORMĘ.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Zasady rekrutacji do Gimnazjum w Karlinie na rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Zdrowy styl życia.
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
Akademia Piłkarska Sukces
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
W zdrowym ciele zdrowy duch
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Na sportowo to zawsze zdrowo
Ruch to zdrowie.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Szkoła Promująca Zdrowie
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Zapis prezentacji:

KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH

W JAKIM CELU ? Rozwijanie zainteresowań uzdolnionych ruchowo uczniów Wykorzystanie „ złotego wieku ” rozwoju ruchowego Wykorzystanie potencjału sportowego najzdolniejszych uczniów

CZY WARTO ZAPISAĆ DZIECKO DO KLASY SPORTOWEJ ? W życiu każdego z rodziców pojawia się moment, w którym muszą podjąć decyzję odnośnie dalszej edukacji swojego dziecka. Wiele osób zastanawia się nad wyborem klasy sportowej, jednak waha się czy jest to dobry wybór. Jakie zalety ma szkoła sportowa? Rodzice, którzy nie chcą, aby ich dzieci chodziły do takich klas, argumentują, że szkoła sportowa kładzie za duży nacisk na wychowanie fizyczne, zaniedbując tym samym rozwój intelektualny dziecka. Jest to mit, gdyż dzieci z takich klas normalnie uczestniczą w zwykłych lekcjach, jedynie mają większą liczbę godzin wychowania fizycznego. Nie wpływa to negatywnie na ogólny rozwój dziecka, wręcz przeciwnie. Wybór klasy sportowej jest dobrą decyzją zwłaszcza dla dzieci, które interesują się daną dyscypliną sportu. Większa liczba zajęć sportowych pozwala rozwinąć zainteresowania i pozytywnie wpływa na cały organizm.

Dlaczego warto wybrać klasę sportową ? Dzieci potrzebują ruchu Sport, nawet w tak dużej ilości (10 godzin zajęć tygodniowo), pozytywnie wpływa na stan zdrowia dziecka. Mimo dużego wysiłku, dziecko po takich zajęciach szybciej się uczy, gdyż  czuje się pobudzonym – mózg jest lepiej dotleniony, dzięki czemu łatwiej skupić mu się na nauce. Sport kształtuje charakter Sport kształtuje charakter uczniów – stają się oni zmotywowani do działania, posiadają silną wolę i  chęć samorealizacji. Dodatkowo, od młodych lat uczą się organizacji. Muszą tak zaplanować swoje obowiązki, by znaleźć czas także na przyjemności. Wyznaczają sobie cele w życiu i do nich dążą.

Dlaczego warto wybrać klasę sportową ? Szansa na sukces Sport rozwija pasję dziecka, co w przyszłości może zaowocować tym, że będzie ono bardziej zmotywowane, a także nie będzie szukało odreagowania emocji w inny sposób. Skupienie się na sporcie sprawia także, że dziecko nie spędza całego wolnego czasu przed komputerem, co w dzisiejszych czasach jest sporym zagrożeniem. Zdrowe nawyki Dziecko uczy się pewnych zdrowych nawyków, które są przydatne podczas całego życia. Mimo ukończenia szkoły, takie osoby z chęcią spędzają czas na zewnątrz i uprawiają sporty – co wpływa na ich lepszy stan zdrowia. Nawyki z dzieciństwa procentują w dalszym życiu. Kontakty towarzyskie Klasy sportowe bardzo zbliżają uczniów – przyjaźnie powstają dzięki wspólnej pasji. Podczas  wyjazdów, obozów, treningów i zawodów, dzieci uczą się obowiązku pomocy innym oraz współpracy.

CZY 10 GODIZN ZAJĘĆ TO DUŻO ? Każda klasa szkoły podstawowej, w ramach zajęć, ma 4 godziny wychowania fizycznego Tak samo klasa sportowa – 4 godz. to zajęcia ogólnosportowe Pozostałe 6 godzin lekcyjnych to zajęcia specjalistyczne z danej dyscypliny sportu 6 godz. lekcyjnych = 3 treningi po 1.5 h Zajęcia zakończą się do godz. 15.10. Dzieci mają treningi w czasie szkoły, więc jest możliwość pełniejszego uczestniczenia w pozostałych zajęciach pozalekcyjnych np. j. angielski, szkoła muzyczna itp.

CELE OGÓLNE Kształcenie i doskonalenie harmonijnego rozwoju fizycznego uczniów poprzez odpowiedni dobór środków wspomagających funkcjonowanie układu ruchowego, oddechowego, krążenia i nerwowego Wyposażenie uczniów w zasób umiejętności ruchowych oraz niezbędny zasób wiedzy o korzyściach płynących z uprawiania ćwiczeń fizycznych Prawidłowy rozwój psychomotoryczny Kształtowanie cech wolicjonalnych charakteru i pożądanych postaw uczniów w działaniu zarówno indywidualnym jak i zespołowym

CELE SZCZEGÓŁOWE Inspirowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w zajęciach sportowych Kształtowanie nawyków higienicznych związanych z aktywnością ruchową Wyposażenie dziecka w wiedzę dotyczącą odżywiania i regeneracji Przeciwdziałanie wadom postawy

CELE SZCZEGÓŁOWE Inspirowanie uczniów do czynnego udziału w wydarzeniach sportowych i edukacyjnych Umiejętność stosowania zasad Fair Play i szacunku do drugiego człowieka Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne oraz innych osób

REKRUTACJA KRYTERIA DOBORU KANDYDATÓW DO KLASY SPORTOWEJ: Dobry stan zdrowia, potwierdzony aktualnymi badaniami lekarskimi Złożenie wniosku oraz podania o przyjęcie do szkoły przez rodziców/opiekunów prawnych Uczestnictwo i spełnienie norm w teście sprawności fizycznej opracowanym przez PZPN i PZLA

HARMONOGRAM

EGZAMINY

Test lekkoatletyczny : EGZAMINY Test lekkoatletyczny : SZYBKOŚĆ – Bieg na 50 m MOC – Skok w dal z miejsca SIŁA RAMION – Zwis na ugiętych ramionach GIBKOŚĆ – Skłon tułowia BIEG ZWINNOŚCIOWY ( 4 X 10 m )

NAJWAŻNIEJSZA JEST DOBRA ZABAWA !!!!!!!! aaaaa