Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Parkingi Parkuj i Jedź (P+R) na obrzeżach Warszawy (konsultacje społeczne w ramach etapu II) Projekt Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride)
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Ocena programów i projektów rewitalizacji
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Parkowanie we Wrocławiu. Podstawowy cel analizy Spowodowanie lepszej dostępności miejsc parkingowych w centrum Wrocławia.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Czysty transport miejski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Ekojazda.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
TRANSPORT A EKOLOGIA.
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Wysiądź przystanek wcześniej.... przesiądź się na rower !!!
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Wpływ zanieczyszczeń powietrza na stan zdrowia
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Transport we Wrocławiu
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Ellie Grebenik: Regional Manager Co-wheels Car Club.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Panel: Transport komunalny
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
Pewnego dnia w Krakowie…
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
Program Operacyjny Polska Wschodnia
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Podmiotowe Systemy Finansowania w Polsce
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
Zapis prezentacji:

Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej

Diagnoza zachowań i motywacji kierowców dot. zrównoważonego transportu Cel I etapu badania Diagnoza zachowań i motywacji kierowców dot. zrównoważonego transportu

Metodologia I etap badania przeprowadzono w dniach 9-14 czerwca 2010 r. Za pomocą wywiadów bezpośrednich Wielkość próby n=600

Grupa docelowa Kierowcy: - w wieku 18-64 lat - mieszkańcy miast

Najwięcej wykonanych podróży odbywa się w relacji: Wnioski Najwięcej wykonanych podróży odbywa się w relacji: dom – praca – dom (34%) zakupy – dom (9%)

57% wykonywanych podróży nie trwa dłużej niż 15 min. Wnioski 57% wykonywanych podróży nie trwa dłużej niż 15 min.

Wnioski - Co dziewiąty badany kierowca jeździ stosunkowo nowym samochodem osobowym (0 – 4 lat) - Większość kierowców jeździ starszymi samochodami (ok. 10 lat)

Do korzystania z samochodu osobowego Motywacje kierowców Do korzystania z samochodu osobowego - wygoda (70%) - oszczędność czasu (47%)

Do rezygnacji z jazdy samochodem na krótkich dystansach Motywacje kierowców Do rezygnacji z jazdy samochodem na krótkich dystansach - zdrowie (57%) - finanse (41%)

Motywacje kierowców Osoby najstarsze częściej niż pozostali wskazywali na korzyści zdrowotne. Osoby z najmłodsze (18-24 lat) częściej niż pozostali wskazywali na korzyści finansowe.

związane z utrzymaniem samochodu: Problemy kierowców związane z utrzymaniem samochodu: - zły stan dróg (52%), - korki (46%), - wysokie koszty (41%).

Powody nie korzystania przez kierowców: Transport publiczny Powody nie korzystania przez kierowców: - niski komfort podróży (39%), - tłok (36%), - brak możliwości dojazdu w wybrane miejsce komunikacją miejską (20%).

Park & Ride - co czwarty kierowca zna ten termin, - niemal co piąty wyraził chęć skorzystania z takiej możliwości łączenia w codziennych podróżach samochodu i transportu publicznego.

Stosunek do ograniczenia przywilejów kierowców Aprobata dla: bus pasów (65%), - opłat za wjazd do centrum miasta (21%), - płatnych miejsc parkingowych (24%), - zakazu wjazdu samochodom osobowym do centrum miasta w weekendy (31%).

II etap badania Zakończy się w listopadzie br. - Jego celem jest zbadanie efektywności kampanii Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu 2010.

Realizacja Badanie zrealizowane przez PBS DGA na zlecenie Ministerstwa Środowiska. Finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Departament Edukacji Ekologicznej