PGO GUI - Swing Michail Mokkas
Spis treści Swing JPanel JFrame JTextField JButton ActionListener Zadania
Swing Biblioteka graficzna (ulepszenie AWT) Udostępnia klasy i metody do tworzenia GUI w Javie Wieloplatformowy Od wersji 1.2 stanowi część standardowych bibliotek Javy SE image source: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQLHkJ6tu0VTJ4FHQ7bIJDqKUlATjkCbYqyMBuPJ6HCP1Wyvt1maZgZ4w
JPanel Kontener do przetrzymywania elementów graficznych.
JFrame Reprezentuje okienko z tytułem oraz ramką.
JTextField Reprezentuje pole z możliwością wyświetlania tekstu. Może także posłużyć jako pole do wpisywania poleceń/treści.
JButton Reprezentuje przycisk.
ActionListener Nasłuchuje i reaguje na różnego rodzaju zdarzenia/akcje na danym elemencie.
Zadanie 1 Stwórz aplikację, która będzie odpalać okno z tytułem “Kalkulator”. Dodaj JPanel do umieszczenia elementów z zadania 2.
Zadanie 2 Do panelu w oknie z poprzedniego zadania dodaj przyciski: liczby: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 operatory: +, -, *, /, = clear (wyczyść ekran) Dodatkowo utwórz ekran kalkulatora za pomocą JTextField.
Zadanie 3 Dla każdego z przycisków z zadania 2, dopisz ActionListenery, które wyłapią wykonywane na nich akcje.
Zadanie 4 Dopisz logikę programu (kalkulatora z zadań 1-3), tak aby dało się: dodawać odejmować mnożyć dzielić dwie liczby całkowite. Wyświetlany rezultat też powinien być liczbą całkowitą z przedziału [-2147483648, 2147483647].