Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim RW 13. 12. 2017
CZYM SZCZYCĄ SIĘ NAUCZYCIELE? ZAJĘCIAMI PRAKTYCZNYMI KOŁAMI NAUKOWYMI CIEKAWYMI FORMAMI PRZEKAZYWAIA WIEDZY: FILMY, BAZY ZDJĘĆ, QUIZY ZWYCIĘSTWAMI W KONKURSACH WIEDZY, NAGRODAMI DLA STUDENCKICH WYSTĄPIEŃ KONFERENCYJNYCH PREZENTOWANIEM INNOWACYJNYCH TECHNOLOGII, NOWYCH TRENDÓW I ZAGADNIEŃ PROFESJONALIZMEM KADRY NAUCZAJĄCEJ
CO DOSKWIERA NAUCZYCIELOM? ZBYT MAŁO ETATÓW BRAK CHĘTNYCH DO PRACY ZBYT DUŻE OBCIĄŻENIE ZADANIAMI USŁUGOWYMI ZBYT KRÓTKI OKRES ZATRUDNIENIA DLA „NAUKI NAUCZANIA” ZBYT DUŻE GRUPY SEMINARYJNE (25 OSÓB), ĆWICZENIOWE (12 OSÓB) NIEDOSTATKI LOKALOWE: ZA MAŁE SALE, ZA MAŁO SAL ZBYT MAŁE FINANSE NA ZAJĘCIA PRAKTYCZNE NIEDOSKONAŁY PLAN DYDAKTYCZNY: ZBYT SZYBKO WPROWADZANE ZAJĘCIA WYMAGAJĄCE WCZEŚNIEJSZEGO PRZYGOTOWNIA KLINICZNEGO NIEDOSTOSOWANIE PRZEPISÓW SZPITALNYCH DO WYMOGÓW KSZTAŁCENIA ( NP. MAX. 3 STUDENTÓW NA SALI OPERACYJNEJ)
CO DOSKWIERA STUDENTOM? BRAK ZAJĘĆ Z PROFESORAMI, NA CO NIE SKARŻĄ SIĘ STUDENCI ANGLOJĘZYCZNI ZA DUŻO WIEDZY SPECJALISTYCZNEJ, SZCZEGÓŁOWEJ, RZADKICH CHORÓB, RZADKICH OBJAWÓW ZA MAŁO NAUCZANIA PROBLEMOWEGO ZBYT MAŁY NACISK NA ASPEKT PRAKTYCZNY POZYSKIWANEJ WIEDZY; STUDENCI PRAGNĄ UCZYĆ SIĘ „OD OBJAWU DO CHOROBY” ( nie odwrotnie) NIEPRZYGOTOWANIE ASYSTENTÓW DO ZAJĘĆ, ZASTĘPOWANE SEMINARIAMI PREZENTOWANYMI PRZEZ STUDENTÓW ZBYT DŁUGIE PRZERWY W ZAJĘCIACH ( POWYŻEJ PÓŁ GODZINY) BRAK ODRABIANIA NIE ZREALIZOWANYCH ZAJĘĆ BRAK OCENY PRACY STUDENTA: ANALIZY POWIERZONYCH MU CZYNNOŚCI, SKORYGOWANIA BŁĘDÓW, PODSUMOWANIA BRAK SYSTEMU NAGRADZANIA ZA DOBRE PRZYGOTOWANIE, ZA DOBRZE WYKONANE ZLECENIE GIEŁDY PYTAŃ, KTÓRYCH STUDENCI NIE CHCĄ !!!
CO DODATKOWO DOSKWIERA STUDENTOM ENGLISH DEVISION ? SŁABA ZNAJOMOŚĆ ANGIELSKIEGO U NAUCZYCIELI AKCEPTACJA „ŚCIĄGANIA” ODWOŁYWANIE ZAJĘĆ
CZEGO PRAGNĄ ZGODNIE STUDENCI ORAZ NAUCZYCIELE: WIĘCEJ ZAJĘĆ W PORADNIACH W MNIEJSZYCH GRUPACH WIĘCEJ EGZAMINÓW I ZALICZEŃ USTNYCH WIĘCEJ PYTAŃ Z LEK-U NA RZECZ WYCOFANIA GIEŁD UTRWALANIA ZAGADNIEŃ KARDYNALNYCH: PO KAŻDYCH ZAJĘCIACH PODSUMOWANIA WIEDZY NIEZBĘDNEJ ANKIET JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZARAZ PO ZAJĘCIACH KONTROLI WEWNĘTRZNEJ ZAJĘĆ PROFESJONALNYCH SZKOLEŃ PEDAGOGICZYCH NAUCZYCELI DLA WYKORZYSTANIA NOWOCZESNYCH TECHNIK NAUCZANIA I KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ WSPÓŁDZIAŁANIA W PROCESIE DIAGNOSTYKI I LECZENIA (WSPÓLNE OBSERWACJE, ZLECENIA, PISANIE RECEPT) KONSEKWENTNEGO PRZESTRZEGANIA REGULAMINU KONSEKWENTNEGO EGZEKWOWANIA WIEDZY !!!!