Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Taktyka instruktorska Opracowanie: Marek Kujawiński.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Społeczne Językowe Liceum Ogólnokształcące im. Alberta Einsteina
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Unikatowy model kształcenia na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi odpowiedzią na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy.
Szkoła Współpracy.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Koło naukowe:. Działalność koła Badania naukowe dotyczące zarządzania oraz marketingu Pisanie artykułów naukowych Wyjazdy na konferencje naukowe.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Technologia kształcenia zawodowego
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski - Rok VI Semestr zimowy 2015/2016.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Zmiany programów nauczania KIERUNEK LEKARSKI
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu WYDZIAŁ LEKARSKI I NAUK O ZDROWIU
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
STUDIA 1 STOPNIA SPECJALNOŚĆ: FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ – PROGRAM ZAAWANSOWANY Opiekun specjalności: Prof. dr hab. Krzysztof Jajuga.
Zapis prezentacji:

Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim RW 13. 12. 2017

CZYM SZCZYCĄ SIĘ NAUCZYCIELE? ZAJĘCIAMI PRAKTYCZNYMI KOŁAMI NAUKOWYMI CIEKAWYMI FORMAMI PRZEKAZYWAIA WIEDZY: FILMY, BAZY ZDJĘĆ, QUIZY ZWYCIĘSTWAMI W KONKURSACH WIEDZY, NAGRODAMI DLA STUDENCKICH WYSTĄPIEŃ KONFERENCYJNYCH PREZENTOWANIEM INNOWACYJNYCH TECHNOLOGII, NOWYCH TRENDÓW I ZAGADNIEŃ PROFESJONALIZMEM KADRY NAUCZAJĄCEJ

CO DOSKWIERA NAUCZYCIELOM? ZBYT MAŁO ETATÓW BRAK CHĘTNYCH DO PRACY ZBYT DUŻE OBCIĄŻENIE ZADANIAMI USŁUGOWYMI ZBYT KRÓTKI OKRES ZATRUDNIENIA DLA „NAUKI NAUCZANIA” ZBYT DUŻE GRUPY SEMINARYJNE (25 OSÓB), ĆWICZENIOWE (12 OSÓB) NIEDOSTATKI LOKALOWE: ZA MAŁE SALE, ZA MAŁO SAL ZBYT MAŁE FINANSE NA ZAJĘCIA PRAKTYCZNE NIEDOSKONAŁY PLAN DYDAKTYCZNY: ZBYT SZYBKO WPROWADZANE ZAJĘCIA WYMAGAJĄCE WCZEŚNIEJSZEGO PRZYGOTOWNIA KLINICZNEGO NIEDOSTOSOWANIE PRZEPISÓW SZPITALNYCH DO WYMOGÓW KSZTAŁCENIA ( NP. MAX. 3 STUDENTÓW NA SALI OPERACYJNEJ)

CO DOSKWIERA STUDENTOM? BRAK ZAJĘĆ Z PROFESORAMI, NA CO NIE SKARŻĄ SIĘ STUDENCI ANGLOJĘZYCZNI ZA DUŻO WIEDZY SPECJALISTYCZNEJ, SZCZEGÓŁOWEJ, RZADKICH CHORÓB, RZADKICH OBJAWÓW ZA MAŁO NAUCZANIA PROBLEMOWEGO ZBYT MAŁY NACISK NA ASPEKT PRAKTYCZNY POZYSKIWANEJ WIEDZY; STUDENCI PRAGNĄ UCZYĆ SIĘ „OD OBJAWU DO CHOROBY” ( nie odwrotnie) NIEPRZYGOTOWANIE ASYSTENTÓW DO ZAJĘĆ, ZASTĘPOWANE SEMINARIAMI PREZENTOWANYMI PRZEZ STUDENTÓW ZBYT DŁUGIE PRZERWY W ZAJĘCIACH ( POWYŻEJ PÓŁ GODZINY) BRAK ODRABIANIA NIE ZREALIZOWANYCH ZAJĘĆ BRAK OCENY PRACY STUDENTA: ANALIZY POWIERZONYCH MU CZYNNOŚCI, SKORYGOWANIA BŁĘDÓW, PODSUMOWANIA BRAK SYSTEMU NAGRADZANIA ZA DOBRE PRZYGOTOWANIE, ZA DOBRZE WYKONANE ZLECENIE GIEŁDY PYTAŃ, KTÓRYCH STUDENCI NIE CHCĄ !!!

CO DODATKOWO DOSKWIERA STUDENTOM ENGLISH DEVISION ? SŁABA ZNAJOMOŚĆ ANGIELSKIEGO U NAUCZYCIELI AKCEPTACJA „ŚCIĄGANIA” ODWOŁYWANIE ZAJĘĆ

CZEGO PRAGNĄ ZGODNIE STUDENCI ORAZ NAUCZYCIELE: WIĘCEJ ZAJĘĆ W PORADNIACH W MNIEJSZYCH GRUPACH WIĘCEJ EGZAMINÓW I ZALICZEŃ USTNYCH WIĘCEJ PYTAŃ Z LEK-U NA RZECZ WYCOFANIA GIEŁD UTRWALANIA ZAGADNIEŃ KARDYNALNYCH: PO KAŻDYCH ZAJĘCIACH PODSUMOWANIA WIEDZY NIEZBĘDNEJ ANKIET JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZARAZ PO ZAJĘCIACH KONTROLI WEWNĘTRZNEJ ZAJĘĆ PROFESJONALNYCH SZKOLEŃ PEDAGOGICZYCH NAUCZYCELI DLA WYKORZYSTANIA NOWOCZESNYCH TECHNIK NAUCZANIA I KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ WSPÓŁDZIAŁANIA W PROCESIE DIAGNOSTYKI I LECZENIA (WSPÓLNE OBSERWACJE, ZLECENIA, PISANIE RECEPT) KONSEKWENTNEGO PRZESTRZEGANIA REGULAMINU KONSEKWENTNEGO EGZEKWOWANIA WIEDZY !!!!