Działania Rady Edukacyjnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Opracowanie : Joanna Zamojska
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Działania Rady Edukacyjnej

„Depresja wieku młodzieńczego”, „Psychohigiena pracy nauczyciela” Pracownicy merytoryczni wszystkich Poradni prowadzili i prowadzą współpracę w zakresie organizowania przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez przeprowadzenie:   Spotkań informacyjno-szkoleniowych dla dyrektorów, pedagogów szkół i przedszkoli. W trakcie spotkań przedstawiciele placówek mogą zapoznać się z ofertą Poradni, omówione zostają zagadnienia dotyczące współpracy. Zawsze, oprócz tego jest temat wiodący np: „Depresja wieku młodzieńczego”, „Psychohigiena pracy nauczyciela” „Nieprawidłowości posturalne, a problemy w nauce” Informacje są również na stonach www każdej Poradni

Poradnia udzielała wsparcia merytorycznego nauczycielom, specjalistom  organizującym pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach poprzez : udzielanie konsultacji indywidualnych dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół i placówek – pomoc w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno – wychowawczych, prowadzenie prelekcji, wykładów, warsztatów na tematy związane z pracą nauczycieli, z rozwojem dzieci i młodzieży, ich edukacją, wychowaniem i profilaktyką.

Dużym powodzeniem cieszą się prowadzone obserwacje pedagogiczne w przedszkolach oraz zajęcia diagnozująco – terapeutyczne w szkołach.

Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny poprzez : konsultacje i porady indywidualne dla rodziców , prowadzenie terapii rodzin badania przesiewowe mowy wśród dzieci przedszkolnych i szkolnych, organizowanie spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych na tematy związane z rozwojem, wychowaniem, edukacją, prowadzenie warsztatów dla rodziców „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, „Rodzeństwo bez rywalizacji”, organizowanie spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych na tematy związane z rozwojem, wychowaniem, edukacją.  

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Goleniów

Rady pedagogiczne: „Psychohigiena pracy nauczyciela”, „Wstęp do pedagogiki traumy, „Jak czytać opinie psychologiczno-pedagogiczne”, „Dostosowanie wymagań edukacyjnych” Dysleksja w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym, Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

Wykłady i Warsztaty szkoleniowe: „Rozwój seksualny człowieka – dzieciństwo i dorastanie”, „Bariery szkolnej kariery”   „Pedagogika traumy – rozpoznanie, pomoc, wzmacnianie rezyliencji (sprężystość, elastyczność)”, „Obserwacja pedagogiczna. Pomoc terapeutyczna dla dziecka i jego rodziny.” „Psychohigiena pracy nauczyciela.”,

Tematyka wykładów dla rodziców: „Adaptacja dziecka w klasie IV”, „Samodzielność małego dziecka” „Wpływ postawy rodzicielskiej na rozwój emocjonalny małego dziecka” „Agresywne zachowania dziecka – przyczyny i mechanizm”, Bariery szkolnej kariery, „Efektywność w wychowaniu. System kar i nagród” „Uodparnianie dzieci na stres” „Adaptacja dziecka w przedszkolu” „Jak przygotować dziecko do przedszkola?”

Warsztaty dla uczniów: warsztaty prowadzonych na zamówienie szkoły na jej terenie w poradniach psychoterapie indywidualne dla młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi, treningi koncentracji uwagi, treningi ortograficzne, EEG Biofeedback, Terapie Metodą Dobrego Startu, terapie pedagogiczne, terapie ręki,

Terapia pedagogiczna z elementami metody Instrumental Enrichment, Spotkania z książką, Spotkania z matematyką, warsztaty z elementami psychodramy. Zupełną nowością jest propozycja - INPP. Jest to nieinwazyjna metoda indywidualnej interwencji w przypadku przedłużającego się nagromadzenia odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz braku lub występowania niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat. Nieprawidłowe odruchy mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania dziecka. Metoda INPP polega na codziennym wykonywaniu indywidualnie dobranych ćwiczeń ruchowych. Ćwiczenia te można również prowadzić z grupą dzieci np. w klasie przez kilka minut.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kamieniu Pomorskim

Szkoleniowe rady pedagogiczne na terenie szkół: Interwencja kryzysowa” „Rozwiązywanie zadań tekstowych” - szkolenie dla zespołu nauczycieli klas I – III „Trudności w uczeniu się matematyki. Dyskalkulia”

W Poradni Klub Pedagoga – grupa wsparcia i samokształcenia dla pedagogów na terenie Poradni w roku w celu rozwiązywania bieżących problemów w szkołach. W roku szkolnym 2018/2019 zaplanowano kontynuację w/w zadań. Kontynuacja warsztatów z edukacji matematycznej dla nauczycieli klas I – III m.in. na temat : „Metody uczenia – tabliczka mnożenia”, „Nauczanie czynnościowe”.

Spotkania z rodzicami na temat: „Niepowodzenia szkolne, jak wspierać dzieci w uczeniu się” „Komunikacja interpersonalna – jak jak porozumiewać się z dziećmi w okresie dojrzewania” „Techniki uczenia się – jak pomóc dziecku w przyswajaniu wiadomości i umiejętności” „Rola rodzica w budowaniu aspiracji edukacyjno - zawodowych dziecka” „Motywacja uczniów do nauki” 

Zajęcia z uczniami: „Podnoszenie motywacji do nauki” „Stres szkolny”

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Wolinie

Szkolenia dla Rady Pedagogicznej Funkcjonowanie ucznia w szkole z ilorazem niższym niż przeciętny. Motywowanie dzieci do nauki i osiąganie sukcesów szkolnych. Warsztaty dla Rady Pedagogicznej „ Nauczyciel zmotywowany do pracy i motywujący ucznia”. Warsztaty dla nauczycieli podnoszące ich kompetencje wychowawcze.

Szkolenia dla Rodziców Warsztaty dla rodziców „Jak wspierać dziecko w procesie uczenia się”. Zajęcia warsztatowe dotyczące komunikacji i umiejętności wychowawczych.

Szkolenia dla dzieci i młodzieży. Zajęcia dla uczniów kl. VII uczące radzenia sobie z trudnymi emocjami w tym ze stresem egzaminacyjnym.

Specjalistyczna Poradnia Terapeutyczna Dla Dzieci Młodzieży i Ich Rodzin w Nowogardzie

Rady pedagogiczne, warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli: Wypalenia zawodowe W jaki sposób interpretować orzeczenia Pomoc w rozpoznawaniu potrzeb psychologiczno – pedagogicznych dziecka

Wykłady, prelekcje warsztaty dla rodziców W PLACÓWKACH W ramach warsztatów dla rodziców wspieranie i rozwijanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem metod " Dziecięcej matematyki" prof. Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej. Demonstracja zabaw i gier wspomagających rozwój logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwiązywania zadań . Współpraca rodziny, przedszkola i poradni w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Uzależnienia od środków psychoaktywnych Jak pomóc dziecku w nauce ? Wpływ i skutki używania telefonów komórkowych na rozwój dzieci i młodzieży Jak pomagać i wspierać, żeby nie szkodzić, czyli relacja uczeń-rodzic w trudnym okresie dojrzewania Adaptacja i emocje dzieci Dojrzałość szkolna Rozwój dziecka- trudności, agresja Komunikacja interpersonalna Zaburzenie przetwarzania słuchowego – jedną z przyczyn trudności i niepowodzeń szkolnych

W SPT Cykl spotkań  pt." Miejsce rodzica" czyli czwartkowe rozmowy na nie takie trudne tematy "W świecie mamy" - zajęcia dla mam oczekujących, planujących lub już posiadających małe dzieci Warsztaty dla uczniów i rodziców prowadzone w szkołach Punkt konsultacyjny dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami percepcyjno - motorycznymi

Warsztaty dla uczniów W szkołach Jak radzić sobie z emocjami? Zawiedziona miłość Jak się uczyć skutecznie ? Dlaczego się uzależniam ? (telefon, media społ.) Jak sobie radzić z trudnościami w relacjach rówieśniczych, z rodzicami Depresja, obniżony nastrój związany z rozpoczęciem nowego etapu edukacyjnego, nowe środowisko rówieśnicze i nauczycielskie, problemy w nawiązaniu nowych relacji i znajomości, wymagania nauczycieli Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami- kontrolowanie emocji, rozładowywanie napięć Reagowanie w sytuacjach trudnych i sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych (ćwiczenia)

W SPT Wspieranie umiejętności matematycznych dzieci odbywa się podczas zajęć grupowych prowadzonych systematycznie przez cały rok szkolny na terenie poradni. Podczas zajęć wykorzystywane są elementy metody pracy prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej z zakresu wspomagania dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania, gry dydaktyczne rozwijające myślenie logiczne i arytmetyczne zdolności dzieci. Trening twórczego myślenia dla 6-latków Usprawnianie manualno-graficzne dla 5 i 6 letków Terapia zaburzenia przetwarzania słuchowego z wykorzystaniem metody Warnkego Neuroflow - diagnoza i terapia zaburzenia przetwarzania słuchowego Zajęcia grupowe dla dzieci wg zapotrzebowania Zajęcia terapii ręki Indywidualne warsztaty/ spotkania dla rodziców oraz dla młodzieży z psychoterapeutą

Co zrobić aby zminimalizować zjawisko niepowodzeń szkolnych: Każdy nauczyciel przedmiotu jest również wychowawcą Stosować indywidualizację w pracy dydaktyczno – wychowawczej w stosunku do uczniów najsłabszych jak i najzdolniejszych. Ważna jest osobowość nauczyciela jego sposób komunikowania się z uczniami. Unikać ewentualnie pojawiających się nieprawidłowości w organizacji pracy na lekcji, Poznać uczniów, ich potencjał zwłaszcza mających trudności w nauce Dbać o dobór właściwych metod i form pracy Stosować nowe metody np. TIK padlet, kahoot lub LearningApps – system tworzenia ćwiczeń interaktywnych na tablicę multimedialną Każdy nauczyciel winien zapoznać się z opinią poradni bez względu na nauczany przedmiot Umiejętne wyciąganie wniosków po diagnozie wstępnej i opracowanie planu pracy z klasą