zakres regulacji / wstępna koncepcja /

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Stan wdrażania IV Osi priorytetowej Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
organizowanie ochrony informacji niejawnych
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
i otwarta platforma IT Uniwersytet Warszawski (Centrum Deliberacji IS)
Lokalne źródła prawa – zarys
regulacje NATO i Unii Europejskiej
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nazwa firmy Plan biznesowy.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
Standardy przesyłanych danych oraz dokumentacji medycznej.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Finansowanie programu
Portale Korporacyjne (Enterprise Portals)
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
Prezentacja planu biznesowego
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
AGH: Sprawy pracownicze
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nazwa firmy Biznesplan.
Urząd Patentowy, Bazy patentowe
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

zakres regulacji / wstępna koncepcja / Kodeks Cyfrowy zakres regulacji / wstępna koncepcja /

Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji Zakres podmiotowy Proponuje się objęcie ustawą wszystkich podmiotów realizujących na podstawie odrębnych przepisów zadania publiczne, w tym organów administracji rządowej i samorządowej, sądów i trybunałów, organów kontroli państwowej i ochrony prawa, a także podmiotów prywatnych, realizujących zadania finansowane ze środków publicznych lub powierzone albo zlecone im do wykonania przez podmioty publiczne. Definicje W celu sprawnego funkcjonowania dotychczasowych i nowych rozwiązań prawnych w obszarze informatyzacji konieczne jest stworzenie logicznej, spójnej i kompletnej siatki pojęciowej celem umożliwienia stosowania tych definicji nie tylko w nowej ustawie, ale również we wszystkich aktach normatywnych regulujących kwestie związane z informatyzacją. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji System instytucjonalny - rola ministra właściwego do spraw informatyzacji Proponuje się ustanowienie systemu instytucjonalnego dla zarządzania procesami cyfryzacji w sferze publicznej uwzględniającego: szczególną rolę ministra właściwego do spraw informatyzacji (MC), który stoi na straży przestrzegania zasad generalnych, a także koordynuje procesy informatyzacji podmiotów publicznych, realizacji publicznych projektów informatycznych oraz wdrażania e-usług i rozwiązań technicznych je wspierających, ustawowe umocowanie Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji jako organu kolegialnego dokonującego oceny zasadności realizacji publicznych projektów informatycznych, organ opiniodawczo-doradczy ministra właściwego do spraw informatyzacji (Rada do Spraw Cyfryzacji). Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Krajowa infrastruktura informacyjna - kluczowe elementy Zakłada się, że kluczowe elementy krajowej infrastruktury informacyjnej, tworzyć będą: system rejestrów państwowych – obejmujący referencyjnie powiązane rejestry publiczne, platforma integracji usług i danych – stanowiąca szynę wymiany danych niezbędnych do realizacji e-usług, portal informacyjno-usługowy – stanowiący centralny punkt dostępowy do wszelkich e-usług publicznych, krajowy system identyfikacji elektronicznej – zapewniający uwierzytelnienie co najmniej w e-usługach publicznych, zapewniane przez Państwo usługi zaufania (podpis elektroniczny, pieczęć elektroniczna, usługa rejestrowanego doręczenia) stosowane co najmniej w usługach publicznych, portal otwartych danych publicznych – stanowiący centralny punkt dostępu do danych publicznych umożliwiający ich ponowne wykorzystywanie Informacja dodatkowa: Zakłada się, że kwestie związane z identyfikacją elektroniczną (w tym wydawane przez Państwo środki identyfikacji elektronicznej i utrzymywane przez Państwo systemy identyfikacji elektronicznej oraz kwestie związane z usługami zaufania (w tym zapewniana przez państwo usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz państwowy podpis elektroniczny/pieczęć elektroniczna), będą regulowane w ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Krajowa infrastruktura informacyjna - zasady Zakłada się, że funkcjonowanie krajowej infrastruktury informacyjnej zostanie oparte o następujące zasady: zapewnienie referencyjności rejestrów publicznych, zapewnienie interoperacyjności publicznych systemów teleinformatycznych, optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem danymi będącymi w dyspozycji podmiotów publicznych, elektroniczna wymiana danych między podmiotami publicznymi, sporządzanie i przekazywanie dokumentów pomiędzy podmiotami publicznymi wyłącznie w postaci elektronicznej (w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, państwowym podpisem elektronicznym albo państwową pieczęcią elektroniczną przesyłanego przy użyciu rejestrowanego doręczenia elektronicznego), zapewnienie standardów otwartości danych publicznych. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Wspólna Infrastruktura Państwa Zakłada się utworzenie infrastruktury teleinformatycznej, zarządzanej centralnie przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, na którą możliwe będzie przeniesienie funkcjonalności publicznych systemów teleinformatycznych, utrzymywanych obecnie indywidualnie przez organy administracji publicznej. Pozwoli to na obniżenie kosztów obsługi realizowanych zadań publicznych oraz centralne planowanie zakupów niezbędnych narzędzi informatycznych, bardziej wydajne dysponowanie dostępnymi zasobami informatycznymi (w tym zmianę wielkości przydzielonych zasobów w określonym czasie zależnie od bieżącego zapotrzebowania określonych procesów obsługujących konkretne zadania publiczne) oraz centralne zarządzanie bezpieczeństwem procesów informatycznych. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Zasady dotyczące świadczenia usług publicznych Proponuje się wprowadzenie podstawowych zasad regulujących świadczenie usług publicznych: domyślność cyfrowa – rozumiana jako zapewnienie obywatelowi prawa do korzystania z usług publicznych przy użyciu dostępnych narzędzi elektronicznych (co w szczególności oznacza równoważność dokumentów elektronicznych i papierowych), jednorazowość wprowadzania danych – dane obywatela są wprowadzane do publicznego zasobu danych tylko raz, wprowadza się obowiązek wykorzystywania ich w wielu procesach i usługach, nie można ponownie żądać raz wprowadzonych przez obywatela danych jeżeli organ może je uzyskać z ewidencji należących do takiego zasobu, udostępniane e-usługi pozwalają załatwiać sprawy w całości drogą elektroniczną, to znaczy pozwalają na obustronną komunikację z podmiotem publicznym, jeżeli jest ona potrzebna (czyli osiągają co najmniej transakcyjny poziom dojrzałości), Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Zasady dotyczące świadczenia usług publicznych udostępnianie e-usług bezpośrednio na portalu informacyjno-usługowym lub przez wskazanie tam odnośnika do e-usługi udostępnionej w ramach własnego dziedzinowego systemu teleinformatycznego i ujednolicenie opisów e-usług bez względu na sposób ich udostępniania, mobilność usług – obowiązek takiego projektowania e-usług, by była możliwość skorzystania z nich również za pomocą aplikacji dedykowanych dla telefonów komórkowych, stosowanie mechanizmów zapewniających ergonomię e-usług, w tym dostępność dla osób niewidomych i niesłyszących oraz niesprawnych ruchowo (manualnie), o ile dostęp do e-usługi wymaga uwierzytelniania - wymóg rozpoznawania środków identyfikacji elektronicznej funkcjonujących w ramach ustalonego publicznego systemu identyfikacji we wszelkich usługach publicznych. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji Zasady dotyczące bezpieczeństwa i ciągłości działania usług publicznych Proponuje się ustanowienie zasad mających na celu zapewnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa i ciągłości działania usług publicznych, w tym: zapewnienie stosowania aktualnych zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych dostosowanych każdorazowo do zidentyfikowanego uprzednio ryzyka, ustalenie zakresu odpowiedzialności za brak ciągłości działania usług w wyniku działania cyberprzestępców dysponujących dużym potencjałem ataku lub siły wyższej, ustalenie zasad i sposobów (technologii) szybkiego przywracania ciągłości działania usług. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji Dotychczasowe prace W listopadzie 2017 r. odbyła się konferencja z udziałem przedstawicieli środowisk naukowych – MC przedstawiło wstępny zakres regulacji Kodeksu cyfrowego. Po konferencji MC zamieściło komunikat o zgłaszaniu propozycji do Kodeksu cyfrowego. Zgłoszone propozycje są przedmiotem analiz wewnętrznych w MC. W najbliższym czasie planowane jest wewnętrzne spotkanie w sprawie podsumowania zgłoszonych propozycji i ustalenia dalszych działań. Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji

Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji Dziękuję za uwagę Kodeks Cyfrowy – zakres regulacji