ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Krajowe Centrum Europass
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Sylabusy.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: PL01-KA Projekt finansowany przy wsparciu.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wspomaganie pracy szkół
Program Edukacja (MF EOG )
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się przyczyniać do rozwijania umiejętności jego uczestników (uczniów, nauczycieli, pracowników) oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie poprzez uczestnictwo w edukacji formalnej i pozaformalnej, a także modernizacji systemów edukacji i szkoleń. W praktyce program umożliwia zagraniczną mobilność – wyjazdy w celach edukacyjnych oraz wspieranie partnerstw międzysektorowych (różne sektory edukacji, instytucje na różnym szczeblu i o różnym profilu) wzmacniając efekt synergii pomiędzy sektorem edukacji i środowiskiem pracy.

MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA Wyjazdy uczniów i kadry edukacyjnej AKCJA 1 MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA Wyjazdy uczniów i kadry edukacyjnej

PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ PROJEKT NR 2014-1-PL01-KA102-001506

PARTNER Jyväskylä College wchodzący w skład Jyväskylä Educational Consortium (FINLANDIA)

Jyväskylä College To interdyscyplinarny instytut kształcenia zawodowego , w którym kształci się ponad 4000 młodych ludzi rocznie przygotowujących się w ramach kilkudziesięciu różnych zawodów. Jyväskylä College będąc częścią Jyväskylä Educational Consortium jest własnością gmin fińskich i ściśle z nimi współpracuje, przede wszystkim w przeprowadzaniu regionalnych planów rozwoju zgodnie z polityką edukacji Centralnej Finlandii. W 2013 r. Jyväskylä College otrzymał Państwową Nagrodę Jakości, w szczególności za pracę wykonaną na rzecz rozwoju kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Szczególny nacisk College kładzie na zindywidualizowane podejście do uczniów. W ramach instytucji działa realizowany jest program „Career start”, który pomaga w doborze kończącym naukę odpowiednich ścieżek kariery. Zapewnia kształcenie zawodowe na potrzeby handlu i przemysłu oraz sektora publicznego, a także jest aktywnym współuczestnikiem na rynku pracy.

Liczba uczestników Czas trwania projektu 01.09.2014 r. – 31.08.2015 r. 25 W TYM: NAUCZYCIELE PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU PRZEDSTAWICIELE MAZOWIECKIEJ OŚWIATY

BUDŻET PROJEKTU 32.775 EUR 136 999,5 PLN

Cele projektu Podwyższenie i nabycie nowych umiejętności zawodowych poprzez wymianę polsko-fińskich doświadczeń z zakresu kształcenia nauczycieli i kształcenia praktycznego młodzieży. Zwiększenie aktywności i nabycie nowych kompetencji językowych uczestników Podniesienie świadomości i zrozumienia innych kultur oraz budowanie sieci kontaktów międzynarodowych Wspieranie potencjału, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru organizacji.

Wybór uczestników Kryteria formalne dot. wyboru uczestników: Wykonywanie obowiązków związanych z kształceniem zawodowym. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na komunikowanie się. Kryteria merytoryczne dot. wyboru uczestników: Wyrażenie chęci uczestniczenia w projekcie i terminowe złożenie formularza zgłoszeniowego. Zaangażowanie w proces rozwoju szkolnictwa zawodowego. Opinia dyrektora CKP.

Harmonogram działań Rekrutacja uczestników: Październik/listopad 2014 r. Przygotowanie językowo-kulturowe uczestników Grudzień 2014 r. /styczeń 2015 r. Wyjazd do Finlandii 18 stycznia 2015 r. – 24 styczeń 2015 r. Upowszechnianie projektu styczeń – sierpień 2015 r. na bieżąco

Przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne Obowiązkowy kurs z języka angielskiego z uwzględnieniem słownictwa projektowego i branżowego (10 godz.) Obowiązkowe zajęcia kulturowe (15 godz.) Obowiązkowe przygotowanie pedagogiczne (10 godz.)

Wizyta w Finlandii 1. UCZESTNICTWO W CYKLU SEMINARIÓW NA TEMAT SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W FINLANDII Z ZAKRESU: 1. Zasady i możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli praktycznej nauki zawodu w Finlandii i sposób potwierdzenia umiejętności. 2. Sposoby finansowania doskonalenia zawodowego w/w nauczycieli. 3. Proces i jakość nauczania praktycznej nauki zawodu w fińskim szkolnictwo zawodowym na przykładzie Jyväskylä College. 4. Przedsiębiorczość edukacyjna w fińskim kształceniu zawodowym. 5. Współpraca szkolnictwa zawodowego z przedsiębiorcami. 6. Kształcenie zawodowe osób niepełnosprawnych. 7. Uczenie się i nauczanie przedmiotów zawodowych przez Internet. 8. Wyposażenie pracowni kształcenia praktycznego. 9. Stosowane programy nauczania w fińskim szkolnictwie zawodowym. 10. Indywidulane ścieżki uczenia się w fińskim szkolnictwie zawodowym.

Wizyta w Finlandii 11. Doradztwo zawodowe i unikanie niepowodzeń zawodowych. 12. Międzynarodowe ścieżki uczenia się. 13. Stosowane programy nauczania w fińskim szkolnictwie zawodowym. 14. Indywidulane ścieżki uczenia się w fińskim szkolnictwie zawodowym. 15. Doradztwo zawodowe i unikanie niepowodzeń zawodowych. 16.Międzynarodowe ścieżki uczenia się. 2. UCZESTNICTWO W WARSZTATACH I DYSKUSJACH GRUPOWYCH w ramach wymiany doświadczeń związanych z fińskim szkolnictwem zawodowym. 3. UCZESTNICTWO W OBSERWACJACH ZAJĘĆ W JYVÄSKYLÄ COLLEGE w następujących działach: spawalniczym, elektrycznym, samochodowym, logistycznym, transportowym, stolarskim, budowlanym, hotelarskim, gastronomicznym, ekonomicznym.

Efekty projektu EFEKTY NIEWYMIERNE: Zdobycie nowej wiedzy z zakresu systemu kształcenia, w tym zawodowego w Finlandii i zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w fińskim szkolnictwie zawodowym. Potwierdzenie zdobytych umiejętności dokumentem Europass Mobility. Nabycie kompetencji międzykulturowych i nawiązanie partnerskiego dialogu, poszerzenie kompetencji w zakresie pracy zespołowej, przedsiębiorczości, a także umiejętności uczenia się, nauczania młodzieży i dorosłych, rozumowania i rozwiazywania problemów wychowawczych. Umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku i porozumiewanie się w grupie. Rozwój osobisty uczestników. Elastyczne reagowanie na zachodzące zmiany.

Efekty projektu EFEKTY NIEWYMIERNE CD. : Zwiększenie aktywności językowej uczestników. Wyostrzenie spojrzenia na funkcjonowanie praktycznej nauki zawodu w Polsce na tle fińskich placówek. Oszacowanie słabych i mocnych stron kształcenia praktycznego w CKP Warszawa. Zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w fińskim szkolnictwie zawodowym zdobywając wiedzę i doświadczenie z zakresu najnowszych osiągnięć technodydaktycznych, technologii informacyjno-komunikacyjnych, metod pracy z uczniem, a także skutecznego ich wdrożenia. Przekazanie uczniom wiedzy na temat kwalifikacji wymaganych na fińskim rynku pracy oraz jak uczyć się innowacyjnie i tolerancyjnie reagować na to co nowe. Pobudzenie uczniów do kreatywnego podejścia w zdobywaniu umiejętności zawodowych.

Efekty wymierne Wykorzystanie nabytej wiedzy podczas organizowania zajęć praktycznych, podejmowania inicjatyw edukacyjnych o zasięgu lokalnym. Przystosowanie kształcenia praktycznego do rynku pracy. Organizacja konferencji upowszechniającej projekt.

Certyfikacja nabytych umiejętności Dokument Europass Mobility. Imienny Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu wystawiony w języku angielskim przez fińską organizację przyjmującą tj. Jyväskylä College. Imienny certyfikat uczestnictwa w przygotowaniu językowo-kulturowo-pedagogicznym wystawiony przez instytucje prowadzącą INTER International Education & Training s.c.

Upowszechnianie Publikacja na stronie internetowej Centrum Kształcenia Praktycznego Warszawa. Formalne i nieformalne spotkania na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym. Publikacja w formie broszury informacyjnej przedstawiająca osiągnięte rezultaty. Konferencja prezentująca rezultaty realizowanego projektu.

I na koniec kilka słów, zdjęć, mały drobiazg i niezliczona masa wrażeń i wspomnień…

Dziękuję za uwagę Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus +