JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
REFERAT USTNY Czyli na co zwrócić uwagę podczas tworzenia prezentacji i tekstu naukowego Zakład Ekologistyki I Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym Wrocław,
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Pierwsze próby palenia papierosów, picia alkoholu czy brania narkotyków powodują przyjemny stan relaksu, pomagają zapomnieć, fikcyjnie ułatwiają kontakty.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Ewa Para III B Gimnazjum w Czarnej
Internet to nie tylko gry .
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Lekcja w… ciszy.
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Trendy w Public Relations
Rzymski pokój, czyli zakładki mieszkaniowe
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Projekt biblioteczny klasy 4A, Pod przewodnictwem Katarzyny Latarnik
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czytanie Książek i nie tylko… .
6-LATEK W SZKOLE.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
PAMIĘĆ I UWAGA. Dlaczego w szkole tak trudno cokolwiek zapamiętać?
PAMIĘĆ mgr Jarosław Strzelecki D N I NAUKI OLSZTYN 2006.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zakładanie darmowego konta pocztowego Marcin „LEWY” LEWANDOWSKI Klasa : IV i XIII LO M E N U.
Dlaczego warto czytać?.
czyli jak czytanie rozwija , uczy i bawi
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Prezentacja informacji w biznesie
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Bufory.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ? Tamara Bużantowicz na podstawie książki „Techniki efektywnego uczenia się” Joanny Smolińskiej i Łukasza Szychowskiego Lubań, 03 września 2018 r.

Efektywne uczenie się Umiejętność selekcji informacji. Szybkie przyswajanie materiału. Odtwarzanie informacji potrzebnych w danym momencie. Efektywne uczenie się

Rozłożenie nauki w czasie Wiara we własne możliwości Uczenie się na głos Zrozumienie Rozłożenie nauki w czasie Utrwalenie Zasada całości Wiara we własne możliwości To nam pomaga!

„PRZYJACIELE” UWAGI ZAINTE OSOBOWOŚĆ PRZYJEMNOŚĆ RESOWANIE MOTYWACJA CZUJ NOŚĆ OTOCZENIE KONCENTRACJA „PRZYJACIELE” UWAGI

To pomaga zbudować zaufanie we własne możliwości. SUKCES WARUNKI NAUKI KONTRAST BRAK ZAKŁÓCEŃ ZADANIE NIEDOKOŃCZONE

METODA NAPRZEMIENNEGO UCZENIA SIĘ PRZEDMIOTÓW ŚCISŁYCH I HUMANISTYCZNYCH

„EFEKT PIERWSZEŃSTWA” „EFEKT ŚWIEŻOŚCI”

LEPIEJ ZAPAMIĘTUJEMY INFORMACJE, KTÓRE SĄ PODAWANE NA POCZĄTKU LUB NA KOŃCU.

CAŁOŚĆ PODZIELONA NA CZĘŚCI POCZĄTEK KONIEC

PRZERWY!!! SĄ KONIECZNE, GDYŻ POMAGAJĄ PODTRZYMAĆ KONCENTRACJĘ.

JEDNĄ Z LEPSZYCH FORM WYPOCZYNKU JEST ROBIENIE CZEGOŚ PRZECIWNEGO NIŻ TO, CO SPOWODOWAŁO ZMĘCZENIE.

Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki 30 minut nauki 2-3 minuty przerwy max 7 minut Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki

ZDOLNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA SPADA PO 30 MINUTACH NAUKI. 5 minut przerwy 120 minut 15-20 minut przerwy 180 minut 60-90 minut przerwy

W UCZENIU DZIECI MŁODSZYCH ZALECANE SĄ KRÓTSZE SEANSE I KRÓTSZE PRZERWY.

„BIERNA POWTÓRKA” NIEEFEKTYWNY, CZASOCHŁONNY SPOSÓB POWTARZANIA WIADOMOŚCI

NA DRUGI DZIEŃ MOŻESZ ZAPOMNIEĆ 80% TEGO, CO PRZECZYTAŁEŚ.

1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3 1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3. czytanie - x + 7% + 1% zrozumienia

KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ? WYKONUJEMY ZADANIA W GRUPIE SZUKAMY ODPOWIEDZI NA PYTANIA PRÓBUJEMY WYJAŚNIĆ POJĘCIE KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ?

POWTÓRKI 1. 2. 3. 4. jak najszybciej od nauki nowych treści od 5 do 15 minut 2. następnego dnia od 2 do 4 minut 3. po tygodniu 2 minuty 4. po miesiącu by dołączyć wiedzę do pamięci trwałej POWTÓRKI

5 -10 minut na koniec lekcji POWTÓRKA PODSUMOWUJĄCA KONIECZNA!!! 5 -10 minut na koniec lekcji

PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY: TRZYMAMY SIĘ PLANU POWTÓREK JESTEŚMY KONSEKWENTNI KORZYSTAMY Z WIELU ZMYSŁÓW ZNAMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY:

Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ? KANAŁ TYP UZDOLNIEŃ PÓŁKULA Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ?

METODY ZAPAMIĘTYWANIA: „rzymski pokój” mnemotechniki łańcuchy skojarzeniowe system cyfrowo-literowy zakładki liczbowe słowa klucze mapy myśli

TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy. Powiększmy TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy! Powiększmy! Puśćmy w ruch (niech skacze, tańczy, kopie, jeździ)! Dodajmy zmysłowe wyobrażenia (słuchowe, węchowe, smakowe, dotykowe)!

ŻYCZĘ EFEKTÓW W NAUCE!

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ.