JAK OPTYMALIZOWAĆ SKLEPY INTERNETOWE? Łukasz Zontek | sfeo.agency
Tematy prezentacji Właściwe przekierowanie domeny Tag kanoniczny Dobór fraz na podstawie konkurencji oraz określenie ich przeznaczenia Właściwa struktura menu Optymalizacja opisów kategorii oraz dlaczego warto wykorzystać filtry Optymalizacja opisów produktów i ruch z Video Ukrywanie treści na sklepie Fragmenty rozszerzone Prowadzenie bloga/poradnika Zaplecze SEO - ale takie z prawdziwego zdarzenia
Właściwe przekierowanie domeny
<link rel="canonical" href="adres strony/sklepu" /> Tag kanoniczny <link rel="canonical" href="adres strony/sklepu" />
Dobór fraz na podstawie konkurencji
W efekcie mamy...
Właściwa struktura menu Przykład prawidłowy: Kawa ziarnista - Kawa arabica - Kawa mielon [...] Przykład błędu: Kawa ziarnista, mielona - Kawa włoska, grecka [...]
Przykład 1
Przykład 2
Opisy kategorii w sklepie
Kilka wskazówek Nie bójmy się dużo pisać Analizujmy wyniki wyszukiwania Opisy kategorii umieszczajmy pod listę z produktami bądź w lewej czy prawej kolumnie Wcześniej przygotujmy słowa kluczowe Najważniejsze frazy umieszczamy w nagłówkach Linkujmy wewnętrznie do innych kategorii
Zalando robi to właśnie tak:
Filtry w sklepie mają potencjał
Przykładowa struktura nazwadomeny.pl/dywany-do-salonu/kolor/czarny/rozmiar/160x230.html Title: Dywany do salonu [F_KOLOR] [F_ROZMIAR] - [Brand]
Czy optymalizować opisy produktów?
Otrzymujemy listę produktów
Otrzymujemy frazy pod optymalizację
Osadź filmy z Youtube i generuj ruch
Ukrywanie treści - sprawdź czy Google je widzi!
Fragmenty rozszerzone i emoji
Prowadzenie bloga - nie bój się treści Wyszukaj tematów które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Zrób podział: Frazy blogowe vs Frazy sprzedażowe Do artykułów załącz produkty, grafikę, wideo Linkuj wewnętrznie na kategorię w sklepie Nie skupiaj się wyłącznie na frazach ogólnych a weź pod uwagę frazy long tailowe
Zaplecze SEO - ale takie fajne Znajdź domenę wygasłą która ma jeszcze widoczność Zadbaj o treści które również będą się pozycjonowały Zrób ranking produktów Podlinkuj zaplecze tak jak stronę docelową
Widoczność zaplecz
Przykład rankingu / Źródło: webranking.pl
Dziękuje za uwagę! hello@sfeo.agency https://sfeo.agency/blog