AGH: Wdrażanie przepisów U2.0 Spotkanie Władz AGH, 12.09.2018 Tadeusz Słomka
Zasady wdrażania Ustawy 2.0 Minimalizacja kosztów społecznych Maksymalnie prosta struktura Jasne zasady finansowania jednostek Ewaluacja kluczem do sukcesu w przyszłości
Nasze decyzje W strukturze pozostają dziekani, wydziały i katedry Do 1.09.2020 r. pozostają dotychczasowe wydziały, na ostatni rok powołani zostaną dotychczasowi dziekani i prodziekani Uważamy, że w strukturze uczelni mogą pojawić się nowe jednostki: np. instytuty Po 1.10.2020 r. obowiązywać będzie zmodyfikowana struktura uczelni (po dyskusji) zapisana w statucie W uczelni z mocy ustawy muszą funkcjonować 3 organy: Rektor, Rada Uczelni i Senat (67 lat). Jeśli chcemy scedować postępowanie o nadanie st. dr i dr hab. na Radę Dyscyplin to te rady będą organami
Ogólny schemat struktury AGH Rektor Rada Uczelni Prorektorzy Senat Katedry/ Instytuty Wydziały Rada Dyscyplin Kanclerz Szkoły doktorskie Kwestor
Zadania Rektora Do zadań rektora należy w szczególności: Powoływanie osób do pełnienia funkcji kierowniczych i ich odwoływanie Prowadzenie polityki kadrowej w uczelni Tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu Tworzenie szkół doktorskich Prowadzenie gospodarki finansowej uczelni
Zadania Rektora Rektor nadaje regulamin organizacyjny, który określa: strukturę organizacyjną uczelni oraz podział zadań w ramach tej struktury organizację oraz zasady działania administracji uczelni.
Zadania Rektora 10. Osoba wybrana albo powołana do pełnienia funkcji rektora jest zatrudniana w uczelni jako podstawowym miejscu pracy w rozumieniu ustawy nie później niż z dniem rozpoczęcia kadencji. Do zatrudnienia tej osoby nie stosuje się przepisu art. 119 ust. 1.