WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

To się czyta dzisiaj – modni pisarze, modne książki.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Nasza Biblioteka 2011.
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Recepta na sukces nauczyciela
Bierny Odpoczynek.
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Poczęstuj się książką…
Czytelnictwo klas IV – VI Szkoły Podstawowej Zespołu szkół im. St
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Dlaczego warto korzystać z
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W POŁAŃCU „KOTKI” Z WIZYTĄ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI”
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Wpływ czytania na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Hobby spidersweb.pl Czas przeznaczony na drobne przyjemnosci spedzam na czytaniu ksiazek… krosno24.pl.
Wpływ czytania na rozwój dzieci
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
BIBLIOTEKA SZKOLNA ZSTiO
„Kto czyta książki, żyje podwójnie.” Umberto Eco
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Obecnie wyraźnie zauważalny jest spadek poziomu czytelnictwa nie tylko dorosłych, ale także dzieci i młodzieży. Istnieje wiele przyczyn tego, że dzieci.
Jesień z Kubusiem Puchatkiem - czyli jak literatura dla dzieci inspiruje nas do działań twórczych jesień 2016.
Czytanie- kto teraz czyta?
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać ? „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa,
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Lubię czytać!.
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
Czytanie wspiera rozwój dziecka
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Dlaczego warto czytać ?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Zapis prezentacji:

WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

„Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera” Monteskiusz „Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera”

"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco "Kto czyta książki, żyje podwójnie"

„Książka jest jak ogród, który można włożyć do kieszeni” chińskie przysłowie „Książka jest jak ogród, który można włożyć do kieszeni”

CO DAJE CZYTANIE KSIĄŻEK? Pomaga rozwijać język i słownictwo. Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych. Rozwija myślenie. Dostarcza pojęć myślowych, rozszerza naszą świadomość i nasz świat. Pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni. Może stawiać pytania, które pobudzają do refleksji. Dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Uczy nas etyki. Skłania do namysłu nad tym, co słuszne, a co nie, co dobre, a co złe. Rozwija nasze uczucia i zdolność do empatii. Pomaga w zrozumieniu drugiego człowieka. Pomaga zrozumieć oraz poznać głębiej siebie. Odkrycie, że są inni, którzy myślą jak my, umacnia nasze poczucie własnej wartości. Dodaje sił i zapału. Dostarcza rozrywki oraz emocji. Oddala od swoich problemów. Uczy tolerancji dla innych kultur, zapobiega uprzedzeniom. Jest naszym towarzyszem w samotności. Łatwo wziąć ją ze sobą i czytać gdziekolwiek.

Z badania czytelnictwa przeprowadzonego przez Bibliotekę Narodową w 2012 r. wynika, że 60,8% Polaków nie czyta książek.

Jak zachęcić uczniów do czytania książek?

KSIĄŻKI - ZABAWKI

BAJKOTERAPIA

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

PROJEKTY PROCZYTELNICZE

KĄCIK CIEKAWEJ KSIĄŻKI

CO KTO LUBI…

KONKURSY CZYTELNICZE

Spotkania z pisarzami

INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W SZKOLNYCH BIBLIOTEKACH