AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH, 12.09.2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Prowadzenie dokumentacji
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
III Seminarium Rankingowe Potencjał, efektywność i siła naukowa w Rankingu Szkół Wyższych 2012 oraz rozważane zmiany w tym obszarze.
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rząd i prezydent.
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Spotkanie z doktorantami
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Regionalny Program Operacyjny
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Ustrój samorządu terytorialnego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Narodowy Bank Polski Mgr Przemysław Mazurek. Podstawowe wiadomości NBP jest bankiem centralnym Rzeczypospolitej Polskiej. Wypełnia zadania określone w.
Zmiany w rozporządzeniu dot. szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach oraz w postępowaniu o nadanie tytułu.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
SCHEMAT STRUKTURY WYDZIAŁU Wydział Centralne Laboratorium Pracownia Badań Strukturalnych NMR Zakłady Katedry Administracja Wydziału Wydziałowe Laboratorium.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej i organizacyjnej Władz Wydziału za lata
Kandydat na Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej w kadencji
Badania statutowe dla doktorantów i młodych naukowców dr Tomasz Janus Biuro ds. Badań Naukowych.
Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II opr. Jakub Mrożek.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Podstawa prawna na UKSW
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Uczelnie wyższe.
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Kształcenie września 2018.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II
Podstawa prawna na UKSW
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH, 12.09.2018

Zadania Uczelni Podstawowe zadania uczelni wymienione w art. 11 ustawy można podzielić na dwa rodzaje: Zasadnicze - obejmujące kształcenie i badania naukowe (kształcenie na studiach, w tym podyplomowych, kształcenie doktorantów, kształcenie i promowanie kadr, prowadzenie badań naukowych i transfer wiedzy, itp.) Pozostałe – obejmujące m. in. wychowanie, stwarzanie warunków dla osób z niepełnosprawnościami i dla rozwoju kultury fizycznej, udostępnianie zbiorów, działanie na rzecz społeczności lokalnych, itp.

Wydziały Przyjmujemy, że zadania zasadnicze realizowane będą przez Wydziały. Wydział: jednostka składająca się z katedr/instytutów oraz innych jednostek. Każdy wydział związany jest z jedną lub większą liczbą dyscyplin. Podstawowym zadaniem wydziału jest realizacja kształcenia na kierunkach studiów związanych z daną dyscypliną lub dyscyplinami. Wydział odpowiedzialny jest za zapewnienie wysokiego poziomu kształcenia, rekrutację na kierunki studiów.

Wydziały Wydział realizuje kształcenie w szkole doktorskiej (jeśli reprezentowane są w nim przynajmniej 2 dyscypliny) lub realizuje to kształcenie wspólnie z innym lub innymi wydziałami). W ramach wydziału koordynowane jest zarządzanie działalnością zgodnie z wyznaczonymi zadaniami i kompetencjami jednostek, w tym organizacja obsługi administracyjnej i technicznej. W ramach wydziału mogą być tworzone przez dziekana, po uzyskaniu zgody rektora, jednostki pomocnicze, np. pracownie, laboratoria, biblioteki, warsztaty, itp.

Wydziały Wydział tworzy, likwiduje lub przekształca rektor, ewentualnie po zasięgnięciu opinii senatu. Wydziałem kieruje dziekan (stanowisko kierownicze), którego powołuje rektor na 4-letnią kadencję, ewentualnie po zasięgnięciu opinii senatu.

Katedry Katedra/Instytut: jednostka organizacyjna Uczelni wchodząca w skład wydziału. Obecne katedry składają się z od 8 do 100 pracowników. Dlatego jednostki duże (np. składające się z co najmniej 50 osób, w tym np. co najmniej 12 samodzielnych) mogą nosić nazwę „instytut”. Zakłada się, że istniejące jednostki pozostaną bez zmian, a wszelkie zmiany dotyczące łączenia jednostek lub ich likwidacji powinny być dobrowolne, oczywiście po spełnieniu wymogów (np. 6 samodzielnych w katedrze?).

Katedry Podstawowe zadanie jednostki to określone tematycznie badania naukowe lub prace badawczo-rozwojowe skoncentrowane w ramach jednej dyscypliny (obligatoryjnie) oraz realizowanie usług dydaktycznych (opcjonalnie). Jednostką kieruje kierownik, którego powołuje rektor na 4- letnią kadencję, po zasięgnięciu opinii dziekana wydziału. Jednostki tworzy, likwiduje lub przekształca rektor po zasięgnięciu opinii dziekana.

Rada Dyscypliny – nowy organ Rada dyscypliny, będąca organem, realizuje następujące zadania: Podstawowe: Prowadzi postępowania w zakresie stopni naukowych (dr, dr hab.) i je nadaje w drodze decyzji administracyjnej. Powołuje komisje, której zadaniem jest dokonywanie czynności w sprawie nadania stopnia doktora lub doktora habilitowanego. (Zgodnie z U2.0 w uczelni może być tylko jedna rada w danej dyscyplinie)

Rada Dyscypliny – nowy organ Dodatkowe: prowadzi działania mające na celu uzyskanie jak najwyższej kategorii naukowej w dyscyplinie, określa sugestie priorytetów w badaniach naukowych w dyscyplinie, opiniuje realizację programu "Uczelnia badawcza" w zakresie dyscypliny (o ile AGH się do niego zakwalifikuje), koordynuje składanie wniosków grantowych i je opiniuje, opiniuje zakupy aparatury i dba o jej efektywne wykorzystanie, prowadzi nadzór merytoryczny nad studiami doktoranckimi,

Rada Dyscypliny – nowy organ prowadzi nadzór  merytoryczny nad szkołami doktorskimi w zakresie swojej dyscypliny, w tym bierze udział w tworzeniu programów kształcenia dla szkół doktorskich, uczestniczy w ocenie śródokresowej doktorantów kształcących się w szkołach doktorskich, Rada Dyscypliny monitoruje kształcenie (kierunków studiów) w obszarze swojej dyscypliny. Wyraża opinie w tym zakresie dla Prorektora ds. Kształcenia zarządzającego systemem kształcenia w uczelni oraz dla dziekanów prowadzących kształcenie na swoich wydziałach.

Rada Dyscypliny – nowy organ Radą Dyscypliny kieruje przewodniczący powoływany przez rektora. Rada Dyscypliny działa w oparciu o regulamin, który zatwierdza senat. Rady Dyscyplin tworzy, likwiduje lub przekształca rektor po zasięgnięciu opinii senatu. Członkami Rad Dyscyplin powinni być wybitni naukowcy lub osoby związane z innowacjami (patenty, wdrożenia) lub pozyskujące znaczące granty.

Dziękuję za uwagę!