Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
FINANSOWY BAROMETR ING: „Ciasne ale własne” Kredyty hipoteczne i nieruchomości Międzynarodowe badanie ING na temat kredytów hipotecznych i nieruchomości.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 10 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. - Podsumowania.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Zadłużenia gospodarstw domowych
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
Badanie statystyczne TEMAT:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Dr hab. Ryszard Szarfenberg Warszawa,
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Zmiany demograficzne w Polsce
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Sok, nektar czy napój? Oto jest pytanie!
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Oczekiwania. Wzrostu stanów lokat a vista ogółem spodziewa się 44 proc. placówek (spadek o 3 pkt. w stosunku do wyniku z marca), spadek przewiduje 12 proc.
URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE W WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM W 2014 R.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Postawy Polaków względem przyjmowania imigrantów Styczeń 2016.
RODZINA 500 PLUS #fakty. CZYM JEST #RODZINA500PLUS? Pierwszy tak szeroki i systemowy program wsparcia polskich rodzin po 1989 r. Świadczenie wychowawcze.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
Ekonomia sektora publicznego WYKŁAD 11: SEKTOR OCHORNY ZDROWIA Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
STAN REALIZACJI RPO – poziom kontraktacji STAN REALIZACJI RPO – poziom kontraktacji, ilość oraz wartość podpisanych umów.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Dochody i zwroty w VAT w latach
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Wiosenny festiwal sprzątania
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
PROJEKTU BUDŻETU NA 2015 ROK
Dochody i zwroty w VAT w latach
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Opracowano na danych Polskiego FADN
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych raport z badania ilościowego 25 września 2017 roku

Podsumowanie W ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy, którzy wykorzystują węgiel do ogrzewania swoich gospodarstw wydali na zakup węgla średnio 2534 zł. Wydatki te stanowią przeciętnie ok. 11% dochodów ich gospodarstw domowych. 31% gospodarstw domowych wydaje co najmniej 10% swoich dochodów na zakup węgla. Według definicji UE, te gospodarstwa znajdują się w sytuacji ubóstwa energetycznego. Kupujący węgiel na potrzeby gospodarstwa domowego, w zdecydowanej większości (72%) spodziewają się wzrostu wydatków na zakup węgla. Prognozowany wzrost wynosi około 15%. Wzrost wydatków na zakup węgla spowoduje, że o blisko 10% (około 200 tysięcy) wzrośnie liczba gospodarstw domowych w ubóstwie energetycznym. Prognozowany udział wydatków, w najbliższych 12 miesiącach, na zakup węgla wyniesie średnio ok. 13% dochodów gospodarstwa domowego. Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

2 534 zł 2 906 zł 11,1% 12,7% 31% 34% Podsumowanie Obecne wydatki (ostatnie 12 miesięcy) Prognoza (najbliższe 12 miesięcy) 2 534 zł 2 906 zł Średnie wydatki gospodarstwa +372 zł 11,1% 12,7% Udział wydatków w dochodach gospodarstwa +14,7% 31% 34% % gospodarstw w ubóstwie energetycznym +9,8% wzrost o około 200 tys. gospodarstw Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Najczęściej używany rodzaj węgla Co trzeci Polak (37%) mieszka w budynku opalanym węglem. Kostka oraz orzech to najbardziej popularne rodzaje używanego węgla w gospodarstwach domowych. Najczęściej używany rodzaj węgla 37% Polaków ogrzewa mieszkanie / dom węglem Podstawa: N=3946 – ogółem; N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Obecne wydatki na zakup węgla 30% gospodarstw domowych wydaje rocznie poniżej 2000 zł na zakup węgla, a 8% wydaje 5000 zł i więcej. Polacy wykorzystujący węgiel do ogrzewania swoich gospodarstw deklarują, że średnio na zakup węgla przeznaczają rocznie 2534 zł. Deklarowane wydatki na zakup węgla w ciągu ostatnich 12 miesięcy 2 534 zł średnio, w ciągu 12 miesięcy, Polacy wydali na zakup węgla Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Subiektywna ocena obciążenia budżetu domowego wydatkami na węgiel Jedynie 14% badanych stwierdziło, że ogrzewanie węglem stanowi niewielkie obciążenie budżetu gospodarstwa domowego. Dla 46% osób zakup węgla stanowi duże bądź bardzo duże obciążenie. 46% uważa, że ogrzewanie węglem stanowi znaczne obciążenie budżetu domowego Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Udział obecnych wydatków na zakup węgla w dochodach gospodarstwa domowego 31% gospodarstw, używających węgla, wydaje co najmniej 10% dochodów na zakup węgla, a więc znajduje się w grupie gospodarstw ubogich energetycznie. Ponad 10% rodzin przeznacza co najmniej 20% dochodów na zakup węgla. Udział wydatków na zakup węgla w budżecie domowym próg ubóstwa energetycznego 11,1% to średni udział wydatków na zakup węgla w budżecie domowym 57% osób wydaje poniżej 10% dochodów gospodarstwa 31% osób wydaje 10% i więcej dochodów gospodarstwa 12% odmowa odpowiedzi ok 1,5 mln gospodarstw domowych (*) % dochodów (*) Estymacje na podstawie danych GUS o liczbie gospodarstw domowych w Polsce Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Prognoza zmian w wydatkach na zakup węgla Większość osób nie ma złudzeń – zmiany w ustawodawstwie i walka ze smogiem, spowodują realny wzrost cen węgla. 72% osób uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy wydatki na węgiel wzrosną. Jedynie 3% Polaków jest zdania, że wydatki zmaleją. Prognozowany wzrost wynosi około 15%. Prognoza zmian wydatków na zakup węgla 14,7% to prognozowany wzrost wydatków na zakup węgla w najbliższych 12 miesiącach Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Udział prognozowanych wydatków na zakup węgla w dochodach gospodarstwa domowego Prognozowany wzrost wydatków na zakup węgla oznacza zwiększenie udziału tych wydatków w budżecie gospodarstwa domowego do poziomu 12,7%. Ponad 33% gospodarstw znajdzie się w grupie gospodarstw ubogich energetycznie. Ponad 12% gospodarstw może wydawać 20% i więcej dochodów na zakup węgla. Udział wydatków na zakup węgla w budżecie domowym próg ubóstwa energetycznego 12,7% to średni, prognozowany, udział wydatków na zakup węgla w budżecie domowym 44% osób wydaje poniżej 10% dochodów gospodarstwa 34% osób wydaje 10% i więcej dochodów gospodarstwa 22% odmowa odpowiedzi ok 1,7 mln gospodarstw domowych (*) % dochodów (*) Estymacje na podstawie danych GUS o liczbie gospodarstw domowych w Polsce Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone zostało w dniach 12-21 września na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady realizowane telefonicznie z osobami, które zadeklarowały ogrzewanie mieszkania / domu węglem i są osobami decydującymi / współdecydującymi o zakupie węgla. Przeprowadzono 3946 rozmów, z czego 1112 spełniało kryteria rekrutacji, czyli ogrzewanie węglem oraz decydowanie o zakupie węgla do mieszkania / domu. Do estymacji liczby gospodarstw domowych (13,5 mln) wykorzystano dane GUS z 2013 roku, które raportują 13,853,000 zasobów mieszkaniowych zamieszkanych i niezamieszkanych. . Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 12-21 września 2017

Dziękujemy! Piotr Chojnowski Account Director piotr.chojnowski@tnsglobal.com +48 666 36 36 26 Kantar TNS | ul. Wspólna 56 | 00-687 Warszawa