Pełnosprawny Student III

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Prezentacja wyników badań
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Poradnik dla wyższych uczelni
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
KONFERENCJA NAUKA DLA BIZNESU – WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO- SPOŻYWCZYM prof. dr hab. Alojzy Szymański Warszawa, SGGW, 27 luty 2007 r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Łódzka Akademia Przedsiębiorczości Akademickiej Program skierowany do: studentów absolwentów doktorantów pracowników naukowych z łódzkich wyższych uczelni.
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcimy fachowców dla gospodarki!
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Badanie losów absolwentów
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Uniwersytet Rzeszowski
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
I Kwartalne Spotkanie w sprawie realizacji projektów systemowych w latach 2011 – 2013 Podziałanie i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej Rekrutacja 2016/17 © IV Liceum Ogólnokształcące, Poznań, 2016 r. Oferta edukacyjna Zakładka REKRUTACJA.
Studiujesz – praktykuj.
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
„Rozwój potencjału i oferty dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej”
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Losy absolwentów 2017 Losy absolwentów 2012
Badanie Losów Absolwentów
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
WYDZIAŁ BIOLOGII I NAUK O ŚRODOWISKU
Rekrutacja 2018/19 Oferta edukacyjna
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
Rekrutacja 2019/20 Oferta edukacyjna
Zapis prezentacji:

Pełnosprawny Student III Kraków, 16-17 września 2009 r. Podnoszenie kwalifikacji kadr uczelni wyższych w obszarze niepełnosprawności na przykładzie SGGW Dr Beata Just-Brochocka Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Około 200 niepełnosprawnych studentów SGWW w liczbach 25 tysięcy studentów 1174 nauczycieli akademickich 13 wydziałów 5 studiów międzywydziałowych 27 kierunków nauczania Około 200 niepełnosprawnych studentów  

Wydziały Rolnictwa i Biologii Medycyny Weterynaryjnej Leśny Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Inżynierii i Kształtowania Środowiska Technologii Drewna Nauk o Zwierzętach Nauk o Żywności Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Inżynierii Produkcji Nauk Ekonomicznych Nauk Humanistycznych Zastosowań Informatyki i Matematyki

Studia Międzywydziałowe Biotechnologii Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska Towaroznawstwa Turystyki i Rekreacji

Dostosowanie kampusu do potrzeb osób niepełnosprawnych Sygnalizacja świetlna przy przejściu przez ulicę rozdzielającą tereny SGGW jest wzbogacona o sygnalizację dźwiękową Krawężniki mają podjazdy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz nierówną fakturę dla osób niedowidzących Przy wielu budynkach dydaktycznych wyznaczono specjalne miejsca parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych

Budynki dydaktyczne W nowej części kampusu są w większości dostosowane do potrzeb osób z dysfunkcją narządów ruchu, czyli wyposażone w windy z poziomu „0”, podjazdy i odpowiednio dostosowane toalety W zabytkowej części – dostosowanie budynków następuje sukcesywnie.

Domy studenckie Domy studenckie dysponują pokojami przystosowanymi do potrzeb osób z dysfunkcją narządów ruchu.

Zajęcia rehabilitacyjne Zajęcia rehabilitacyjne dla studentów niepełnosprawnych dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości (zgodnie z zaleceniami lekarza) prowadzone są w sali gimnastycznej lub na basenie w ramach realizacji programowych zajęć z wychowania fizycznego.

Opieka medyczna Na terenie kampusu znajduje się przychodnia lekarska, z której mogą korzystać zarejestrowani w niej studenci naszej Uczelni. W przychodni przyjmuje także psycholog.

Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych Cotygodniowe dyżury stacjonarne Poczta elektroniczna Strona internetowa bieżące informacje stypendia rehabilitacja opieka medyczna psycholog ewentualne oferty pracy Spotkania integracyjne SOS

Niepełnosprawni kandydaci na studia W SGGW Specjalna strona internetowa Konsultacje z Pełnomocnikiem Konsultacje w biurze spraw studenckich Wybór kierunku studiów winien być przemyślany zważywszy na jego specyfikę oraz rodzaj niepełnosprawności kandydata

Pracownicy SGGW wobec studentów niepełnosprawnych: kadra kierownicza nauczyciele akademiccy administracja pion techniczny

Geneza idei szkoleń Mała świadomość społeczna zagadnień związanych z niepełnosprawnością Perspektywa rosnącej liczby niepełnosprawnych studentów w SGGW Problemy zgłaszane przez studentów niepełnosprawnych Brak jednoznacznej interpretacji praw autorskich

Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.

Grafik szkoleń W 2009 roku przeszkoleni zostaną wszyscy nauczyciele akademiccy aktualnie zatrudnieni w SGGW Szkolenia będą powtarzane w kolejnych latach do 2013 włącznie dla osób nowo zatrudnianych W 2010 roku przeszkolona zostanie także kadra kierownicza SGGW nie będąca nauczycielami akademickimi Wszyscy uczestnicy szkoleń otrzymają certyfikaty

Organizacja szkoleń Szkolenie jednorazowe Dwugodzinne Finansowane przez projekt unijny, Doświadczeni wykładowcy specjalizujący się w tego rodzaju szkoleniach Udział nauczycieli akademickich w szkoleniach jest obowiązkowy, zgodnie z wydanym w tej sprawie Zarządzeniem Rektora SGGW

Tematyka szkoleń Podstawy prawne dostępu do nauki dla osób niepełnosprawnych Rodzaje niepełnosprawności Trudności wynikające z niepełnosprawności Ogólne zasady postępowania z osobami niepełnosprawnymi w czasie wykładów, zajęć laboratoryjnych i seminariów. Interpretacja praw autorskich Wskazówki dla prowadzącego zajęcia jeśli w sali jest osoba: niedowidząca lub niewidoma niedosłysząca lub niesłysząca z niepełnosprawnością narządów ruchu

Konferencja pod patronatem: Dziękuję za uwagę beata_just_brochocka@sggw.pl niepelnosprawni@sggw.pl Konferencja pod patronatem: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. dr hab. Barbary Kudryckiej Konferencja jest współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych