Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Comenius Regio –
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Polska szkoła za granicą
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator projektu Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna

Termin realizacji projektu 01.12.2017 31.12.2018

program Program Erasmus + Sektor: Edukacja dorosłych Akcja 1 Mobilność edukacyjna

Wartość projektu 27 256,00 EUR

Liczba uczestników projektu 16 osób kadra zarządzająca i nauczyciele liceum ogólnokształcącego dla dorosłych CKU Toruń

Zagraniczni partnerzy Intercultural Association Mobility Friends / Barcelos/Portugalia Europa Training (UK) Ltd / Plymouth /Wielka Brytania

Cel główny projektu podniesienie kompetencji zawodowych kadry edukacji dorosłych CKU Toruń w zakresie innowacyjnych i skutecznych metod nauczania dorosłych w szkołach niezawodowych podniesienia jakości i efektywności kształcenia niezawodowego dorosłych słuchaczy, zgodnie z europejskimi standardami

Cele szczegółowe projektu poznanie systemów kształcenia niezawodowego dorosłych w Portugalii oraz w Wielkiej Brytanii, poznanie oferty kształcenia dorosłych, bazy dydaktycznej oraz systemu egzaminów zewnętrznych, poznanie skutecznych metod pracy oraz motywowania dorosłych słuchaczy o niskich kwalifikacjach/umiejętnościach podstawowych do nauki, poznanie sposobów zwiększania uczestnictwa osób dorosłych o niskich umiejętnościach w edukacji - strategie aktywizacji, poradnictwa i motywowania, poznanie różnych form wykorzystania ICT w edukacji niezawodowej dorosłych, poznanie dobrych praktyk w nauczaniu dorosłych, metod pracy i stylów uczenia się dorosłych, współpracę różnych podmiotów na rzecz wspierania uczenia się dorosłych i tworzenia całościowej oferty edukacyjnej, wymianę doświadczeń z kadrą zarządzającą i nauczycielami odwiedzanych placówek edukacyjnych w Portugalii oraz w Wielkiej Brytanii na temat nauczania dorosłych i jego efektywności.

Działania projektowe Rekrutacja uczestników projektu Przygotowanie językowe, kulturowe uczestników projektu do udziału w zagranicznej mobilności Organizacja zagranicznych mobilności do Portugalii i Wielkiej Brytanii-udział w 30-godzinnym kursie metodycznym z zakresu andragogiki Podsumowanie zagranicznych mobilności szkoleniowych i złożenie raportów przez uczestników projektu Opracowanie materiałów promocyjno-informacyjnych z zagranicznych mobilności szkoleniowych Upowszechnianie rezultatów zagranicznych mobilności (m.in. prezentacje multimedialne, konferencja upowszechniająca, plakaty, foldery, poradnik metodyczny dla kadry edukacji dorosłych) Ewaluacja Rozliczenie i złożenie raportu końcowego przez Beneficjenta

Zagraniczne mobilności 20-27.10.2018 Intercultural Association Mobility Friends / Barcelos/Portugalia 24.11.2018 – 01.12.2018 Europa Training (UK) Ltd / Plymouth /Wielka Brytania

rezultaty rozwój i doskonalenie umiejętności językowych, metodycznych oraz dydaktycznych, poznanie nowych i skutecznych metod nauczania oraz motywowania do nauki dorosłych słuchaczy, rozwijanie kompetencji związanych z umiejętnością uczenia się i nauczania, elastycznością w działaniu i myśleniu, otwartością i umiejętnością reagowania na zachodzące zmiany, aktualizacja i wzbogacenie wiedzy na temat nauczanego przedmiotu, porównanie własnych metod pracy i nauczania z nowo poznanymi, podniesienie i doskonalenie kompetencji w zakresie psychologii, pedagogiki, dydaktyki przedmiotowej oraz pracy wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej, zdobycia umiejętności praktycznych obejmujących poznanie organizacji i funkcjonowania szkół i placówek europejskich dla dorosłych,

Rezultaty cd. podniesienie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań zawodowych, poznanie nowoczesnych i innowacyjnych środków dydaktycznych, poznanie bazy dydaktycznej oraz sposobów jej wykorzystywania w procesie nauczania niezawodowego dorosłych, podniesienie kompetencji zawodowych w zakresie metodyki nauczania przedmiotów ogólnokształcących z wykorzystaniem ICT, nowych technik pracy ze słuchaczem szkół dla dorosłych, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie metodyki nauczania i uczenia się dorosłych, doskonalenia umiejętności językowych poprzez kontakt z „żywym” językiem angielskim, doskonalenia kompetencji międzykulturowych.

Dziękuję za uwagę