Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl

umocowanie prawne ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10 maja 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na I-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego Podniesienie jakości kształcenia ponadgimnazjalnego w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki. Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych. 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

publiczne szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO ŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY na rok szkolny 2014/2015 liczba i tematyka kontroli planowanych w poszczególnych typach szkół i rodzajach placówek Realizacja przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego 248 publiczne szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO ŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY na rok szkolny 2014/2015 liczba i tematyka kontroli planowanych w poszczególnych typach szkół Prawidłowość prowadzonych przez szkołę działań wychowawczych i zapobiegawczych wśród dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniem 185 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach UCHWAŁA NR 130/2014 RADY MINISTRÓW z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie przyjęcia rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła” 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Główne problemy i zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży w świetle aktualnych badań Picie alkoholu Palenie papierosów Używanie narkotyków Agresja i przemoc w szkole Cyberprzemoc Zaburzenia zdrowia psychicznego. Depresja i samobójstwa Zachowania żywieniowe i zaburzenia odżywiania Aktywność fizyczna 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

-------------------------- PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO ŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY na rok szkolny 2014/2015 Zakres ewaluacji problemowych Typ szkoły/rodzaj placówki Liczba ewaluacji Ewaluacja całościowa -------------------------- szkoły podstawowe, gimnazja, młodzieżowe ośrodki wychowawcze 84 Ewaluacja problemowa w wymaganiach wskazanych przez Ministra Edukacji Narodowej Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Szkoła wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne 165 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO ŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY na rok szkolny 2014/2015 Zakres ewaluacji problemowych Typ szkoły/rodzaj placówki Liczba ewaluacji Ewaluacja problemowa w zakresie wybranym przez Śląskiego Kuratora Oświaty Respektowane są normy społeczne Uczniowie są aktywni szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne 227 Ewaluacja problemowa w zakresie wybranym przez Śląskiego Kuratora Oświaty 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

publiczne szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO ŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY na rok szkolny 2014/2015 liczba i tematyka kontroli planowanych w poszczególnych typach szkół i rodzajach placówek Realizacja przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego 248 publiczne szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Realizacja zajęć wychowania fizycznego przez ucznia Jakie są prawne obowiązki związane z organizacją i realizacją zajęć wychowania fizycznego? Realizacja zajęć wychowania fizycznego przez ucznia Realizacja na zajęciach zapisów z podstawy programowej 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Realizacja zajęć wychowania fizycznego przez ucznia Uczeń realizuje przedmiot wychowanie fizyczne w formie klasowo-lekcyjnej Uczeń realizuje przedmiot wychowanie fizyczne w formie klasowo-lekcyjnej i w formie zajęć do wyboru Uczeń realizuje zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze Ucznia zwolniono z zajęć wychowania fizycznego 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Realizacja zapisów z podstawy programowej Uwzględnienie w programie wychowania fizycznego i w planach dydaktycznych wymagań z podstawy programowej (także w zakresie edukacji zdrowotnej) Uwzględnianie zapisów z podstawy programowej z rozdziału „zalecane warunki i sposób realizacji” 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Diagnoza potrzeb w zakresie edukacji zdrowotnej Zajęcia wychowania fizycznego w zakresie edukacji zdrowotnej powinny być dostosowane do potrzeb uczniów (po przeprowadzeniu diagnozy tych potrzeb). Uczniowie powinni aktywnie uczestniczyć w planowaniu, realizacji i ewaluacji zajęć. /podstawa programowa z wychowania fizycznego tom 8 – zalecane warunki i sposób realizacji/ Katarzyna Wąsowicz

Nauczyciel wf jako koordynator działań prozdrowotnych w szkole Zajęcia powinny być wspierane przez realizację treści z zakresu edukacji zdrowotnej w ramach innych przedmiotów. Wymaga to koordynacji i współdziałania nauczycieli różnych przedmiotów oraz współpracy z pielęgniarką szkolną. Niezbędne jest także skoordynowanie tych zajęć z programami edukacyjnymi dotyczącymi zdrowia i profilaktyki zachowań ryzykownych lub chorób, oferowanymi szkołom przez różne podmioty. /podstawa programowa z wychowania fizycznego tom 8 – zalecane warunki i sposób realizacji/ www.ore.edu.pl Katarzyna Wąsowicz

Własna oferta szkoły Szkoła, uwzględniając wymagania określone w podstawie programowej, powinna rozwijać własną ofertę programową w odniesieniu do zajęć wychowania fizycznego /podstawa programowa z wychowania fizycznego tom 8 – zalecane warunki i sposób realizacji/ 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

realizacja podstawy programowej Ewaluacja problemowa – uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej uwzględnianie informacji o osiągnięciach uczniów z poprzedniego etapu edukacyjnego realizacja podstawy programowej monitorowanie i analiza osiągnięć uczniów przełożenie monitorowania osiągnięć na wzrost efektów kształcenia odnoszenie przez uczniów sukcesów na dalszych etapach edukacyjnych lub na rynku pracy Ewaluacja problemowa w wymaganiach wskazanych przez Ministra Edukacji Narodowej 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

rozpoznawanie potrzeb rozwojowych Ewaluacja problemowa – szkoła wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację rozpoznawanie potrzeb rozwojowych wspieranie uczniów adekwatnie do potrzeb prowadzenie działań antydyskryminacyjnych indywidualizacja procesu edukacyjnego Ewaluacja problemowa w wymaganiach wskazanych przez Ministra Edukacji Narodowej 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Czy powinniśmy diagnozować potrzeby? Potrzeby poszczególnych grup są zróżnicowane i mogą odbiegać od wizji autorów programów z wychowania fizycznego, w tym z edukacji zdrowotnej. Pytanie o potrzeby może rozbudzić u uczniów zainteresowanie tematem. Zainteresowanie potrzebami uczniów, sprzyja ich aktywizacji i zwiększa motywację do pracy. Czy powinniśmy diagnozować potrzeby? Katarzyna Wąsowicz

Ewaluacja problemowa – uczniowie są aktywni zaangażowanie uczniów w zajęcia zachęcanie uczniów przez nauczycieli do podejmowania aktywności podejmowanie przez uczniów działań na rzecz szkoły i społeczności lokalnej Ewaluacja problemowa w wymaganiach wskazanych przez Ministra Edukacji Narodowej 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

wychowania fizycznego Aktywność jest nieodzownym elementem lekcji wychowania fizycznego 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Szkoła zapewnia warunki realizacji określonych w podstawie programowej wymagań, które należy traktować jako wskaźniki rozwoju dyspozycji osobowych niezbędnych do: uczestniczenia w kulturze fizycznej w okresie nauki szkolnej, a także po jej zakończeniu inicjowania i współorganizowania aktywności fizycznej dokonywania wyboru form aktywności fizycznej przez całe życie kształtowania prozdrowotnego stylu życia oraz dbałości o zdrowie /podstawa programowa z wychowania fizycznego tom 8 – zalecane warunki i sposób realizacji/ Katarzyna Wąsowicz

identyfikuje swoje mocne strony i planuje sposoby ich rozwoju organizuje w gronie rówieśników zabawę, grę ruchową, rekreacyjną, stosując przepisy w formie uproszczonej planuje szkolne rozgrywki sportowe według systemu pucharowego i „każdy z każdym” pełni rolę organizatora, zawodnika, sędziego i kibica w ramach szkolnych rozgrywek sportowych identyfikuje swoje mocne strony i planuje sposoby ich rozwoju opracowuje i realizuje program aktywności fizycznej dostosowany do własnych potrzeb wyjaśnia, w jaki sposób może dawać i otrzymywać różnego rodzaju wsparcie społeczne 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz

Dziękuję za uwagę Katarzyna Wąsowicz Tel. 34 3606004 wasowicz@womczest.edu.pl 2019-02-19 Katarzyna Wąsowicz