Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Advertisements

Wspomaganie szkół w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PRAWA CZŁOWIEKA.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
„ Przemoc nie jest oznaką siły, lecz słabości.” ks. Jerzy Popiełuszko
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
LICZBA SZKÓŁ OBJĘTYCH MONITOROWANIEM W ROKU SZKOLNYM 2010/2011
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Autorzy programu: Wiceprzewodnicząca
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
ale (a może przede wszystkim)
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Badanie ankietowe dotyczące szkoleń dla nauczycieli z zakresu integracji uczniów imigranckich w polskich szkołach Valentina Todorovska-Sokolovska Centrum.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
SUPEŁEK Chronimy pamięć naszego miasteczka. Michałowo. Białystok
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Poseł na Sejm RP Beata Bublewicz dr Jarosław Klimczak
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie.
Szkoła Promująca Zdrowie
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
STOP niskiej emisji - nauka poprzez realizację programów edukacyjnych
ZINTEGROWANY PROGRAM DZIAŁAŃ Z ZAKRESU PROFILAKTYKI NADWAGI I OTYŁOŚCI ORAZ PROMOCJI ZDROWEGO ŻYWIENA DZIECI I MŁODZIEŻY.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach BEZPIECZNA+
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Doskonalenie nauczycieli granty
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zespół Stowarzyszenia NL
Projekty zrealizowane w ZS1
wychowania i opieki w szkołach
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
ODDZIAŁ REGIONALNY WSZCZECINIE
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP

O projekcie Dofinansowany w 2018 roku z rządowego „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2018–2020”, koordynowanego przez MSWiA; Cel szczegółowy nr 4: Edukacja dla bezpieczeństwa; Cel priorytetowy nr 4b: Przeciwdziałanie agresji, mowie nienawiści i przestępstwom z nienawiści (totalitaryzm, rasizm, religia, narodowość); Wartość wszystkich działań projektowych: 66 070 zł; Kwota dofinansowania: 49 755 zł.

Partnerzy projektu

Kluczowe zadania realizowane w ramach projektu 1/2 Działania informacyjno-promocyjne, w tym wydruk plakatu projektu oraz upublicznienie informacji o projekcie; Opracowanie i wydanie informatora na temat multikulturowości regionu zachodniopomorskiego; Badanie społeczne nt. postaw społecznych wobec zjawisk agresji, mowy nienawiści i przestępstw z nienawiści; Warsztaty dla przedszkolaków oraz młodzieży szkolnej pn. „Inny, a jednak taki sam”;

Kluczowe zadania realizowane w ramach projektu 2/2 Warsztaty dla nauczycieli pn. „Przeciwdziałanie agresji i mowie nienawiści wśród uczniów”; Warsztaty dla funkcjonariuszy Policji pn. „Warsztaty szkoleniowe w obszarze wielokulturo- wości oraz realizacji czynności procesowych z udziałem cudzoziemców oraz mniejszości narodowych i etnicznych”; Konkurs plastyczno-multimedialny dla uczniów szkół pn. „Tolerancja – jestem na TAK!”.

Działania informacyjno-promujące

Informator nt. multikulturowości Multikulturowość województwa zachodniopomor- skiego - mniejszości narodowe, etniczne i religijne w regionie; Nakład 10 000 sztuk; Odbiorcy: placówki i nauczyciele biorący udział w projekcie, mieszkańcy województwa; Czynny udział funkcjonariuszy Policji.

Badanie społeczne Poświęcone postawom wobec zjawisk agresji, mowy nienawiści i przestępstw z nienawiści; Zrealizowane przez studentów WSH TWP; Próba 605 respondentów;

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam” 3 000 przedszkolaków, dzieci i młodzieży szkolnej; Program zaakceptowany przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie; Gadżety dla dzieci: Przedszkola i klasy 1-3: książka „Pixi, Ja wiem – Tolerancja i Szacunek”, mini kredki, odblaski; Szkoła podstawowa i oddziały gimnazjalne: notes, długopis, zakładka do książki.

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam”

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam”

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam” dla przedszkolaków Poszerzenie wiedzy maluchów na temat tolerancji i zrozumienia dla ludzi wykluczonych społecznie z powodu swojej odmienności; Przybliżenie definicji tolerancji, szacunku, równości i odmienności;

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam” dla uczniów Poszerzenie wiedzy na temat tolerancji i szacunku do rówieśników w środowisku szkolnym i w cyber- przestrzeni oraz skutków prawnych prześladowań rówieśniczych oraz zachowań agresywnych; Film „Nasz chleb powszedni” - naszchlebpowszedni.pl -

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam”

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam”

Warsztaty „Inny, a jednak taki sam”

Warsztaty dla nauczycieli 10 placówek; 300 godzin zajęć; 8 tygodni; Ponad 300 przeszkolonych nauczycieli; Zajęcia dla rad pedagogicznych, w placówkach oświatowych.

Warsztaty dla nauczycieli Tematyka: definicja agresji i jej przyczyny; zapoznanie nauczycieli z profilaktyką agresji rówieśniczej i mowy nienawiści; zasady współpracy z rodzicami w rozwiązywaniu problemu agresji wśród młodzieży; Zajęcia z psychologiem.

Warsztaty dla funkcjonariuszy 2 dni szkoleniowe; Fundacja Multiocalenie; Ponad 150 uczestników, w tym: funkcjonariusze Policji; Służba Więzienna; mediatorzy z fundacji Impuls; przedstawiciele Kuratorium Oświaty w Szczecinie; przedstawiciele mniejszości narodowych.

Warsztaty dla funkcjonariuszy

Warsztaty dla funkcjonariuszy

Konkurs „Tolerancja – jestem na TAK!” Główne cele konkursu: poszerzenie wiedzy nt. tolerancji i odmienności (w życiu codziennym i w cyberprzestrzeni); kształtowanie postaw akceptacji i poszanowania praw innych; zwrócenie uwagi na bogactwo wielokulturowości w regionie.

Konkurs „Tolerancja – jestem na TAK!” 11 placówek; 2 Kategorie: praca plastyczna - 44; film/spot - 5; I Miejsce – nagroda 500 zł; II Miejsce – nagroda 300 zł; III Miejsce – nagroda 200 zł; Wyróżnienie – nagroda 200 zł.

Dziękuję za uwagę