DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA 2013.
II Ogólnopolska Debata
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
INFORMACJE DLA RODZICÓW
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Informacje dla uczniów:
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019

Terminy egzaminów: Klasa VIII: 15,16,17 IV 2019 r. (język polski, matematyka, język angielski) Klasy III: 10,11,12 IV 2019 r. (historia i WOS, język polski, przyrodnicze, matematyka, język nowożytny) WYNIKI: 14 VI 2019 r.

Terminarz i procedury: Do 28 IX szkoła zobowiązana jest do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi dostosowaniami warunków i form egzaminu; Do 1 X złożenie deklaracji dotyczącej wyboru języka, Do 15 X rodzice uczniów klas III i VIII przedkładają dyrektorowi szkoły opinię, orzeczenie lub zaświadczenie lekarskie uprawniające do dostosowania warunków i formy egzaminu oraz piszą podanie do dyrektora o dostosowanie egzaminu do potrzeb swojego dziecka. Do 20 XI dyrektor informuje na piśmie rodziców ucznia o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminu do jego dysfunkcji, Do 23 XI rodzice składają oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych uczniowi dostosowań.

Podstawa dostosowania warunków egzaminu: Opinia psychologiczna stwierdzająca specyficzne trudności w uczeniu się; Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub nauczania indywidualnego; Wniosek o dostosowanie warunków egzaminu ze względu na sytuację kryzysową lub traumatyczną; Zaświadczenie lekarskie stwierdzające chorobę przewlekłą; Zaświadczenie lekarskie w sytuacji choroby lub niesprawności czasowej W każdym z przypadków potrzebne jest podanie rodziców do dyrektora szkoły

Możliwe formy dostosowania warunków i form egzaminu: Dostosowany do niepełnosprawności arkusz egzaminacyjny z wydłużonym czasem pracy, ------------------------------------------------------------------------------------------------ Wydłużony czas pracy, Osobna sala, Zaznaczanie odpowiedzi do pytań zamkniętych na arkuszu bez przenoszenia do karty odpowiedzi, Zmodyfikowane kryteria oceniania, Zapisywanie odpowiedzi na komputerze lub nauczyciel wspomagający zapisujący odpowiedzi (przy bardzo nasilonej dysgrafii), Głośne odczytanie tekstów powyżej 250 słów, Dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji lub choroby, Korzystanie z zaleconego sprzętu medycznego i leków, Obecność specjalisty, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem.

PODSTAWA DOSTOSOWANIA WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH Specyficzne trudności w uczeniu się Niepełnosprawność intelektualna niedosłuch, niedowidzenie, afazja, niepełnosprawność ruchowa, niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem, Autyzm i Zespół Aspergera, trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej Przewlekła lub czasowa choroba Sytuacja kryzysowa lub traumatyczna

Wydłużenie czasu pracy dla klas III gimnazjum: Język polski- 45 minut (z 90 do 135) Matematyka- 45 minut (z 90 do 135) Historia i WOS- 20 minut (z 60 do 80) Przedmioty przyrodnicze- 20 minut (z 60 do 80) Język obcy na poziomie podstawowym- 20 minut (z 60 do 80) Język obcy na poziomie rozszerzonym- 30 minut (z 60 do 90)

Wydłużenie czasu pracy dla uczniów klasy VIII: Język polski o 60 minut (ze 120 na 180) Matematyka o 50 minut (ze 100 na 150) Język angielski o 45 minut (z 90 na 135)

WZÓR PODANIA DO DYREKCJI: Imię i nazwisko rodzica miejscowość, data adres Dyrektor Szkoły Podstawowej w Luborzycy Zwracam się z prośbą o dostosowanie warunków egzaminu gimnazjalnego/ ósmoklasisty do potrzeb mojej córki/ mojego syna .…………… , ucznia klasy ……….. . Podpis rodzica

W sytuacjach niejasnych i przypadkach nie omówionych szczegółowo proszę o kontakt z pedagogiem szkolnym

Przydatne linki: https://doradztwo.ore.edu.pl https://men.gov.pl/pl/rekrutacja https://kuratorium.krakow.pl www.oke.krakow.pl

Dziękuję za uwagę - Pedagog Szkolny mgr Alina Marchewczyk Wysiołek Luborzycki, 18.09.2018 r.