Śpiew i zabawa w realizacji treści kształcenia religijnego
Śpiew - wspaniałe narzędzie nauczania. DLACZEGO?
Piosenka - wspaniałe narzędzie nauczania. DLACZEGO? Bogu należy się (Ps 47,7–8; Ef 5,19; Ps 98 1,5-6; Kol 3,16) Skuteczna forma Dobra pieśń nakierowuje Angażuje Dzieci lubią Pieśni stanowią wypełnienie przebiegu spotkania
Funkcje śpiewu religijnego Funkcja dydaktyczna Funkcja wychowawcza Funkcja przeżyciowa Funkcja estetyczna
DOBÓR PIEŚNI By uczyła, By była odpowiednia, By nawiązywała, By zawierała, By była „łatwa”.
UCZENIE PIEŚNI Uwaga: nie zapomnij nauczyć się sam! 1. Wprowadzenie 2. Przedstawienie (podanie tekstu) 3. Zaprezentowanie 4. Powtórzenie (2,3-krotne; uczenie partiami, przejście do szczegółów) 5. Śpiew bez uczącego
Przy nauce pieśni lub piosenki Bardzo ważny jest pierwszy kontakt, Podczas nauki nie należy akompaniować na instrumencie, Pracując z dziećmi zwracamy uwagę na ochronę głosów.
„ODKURZANIE PRZEBOJÓW” PIOSENKI OPARTE NA WERSETACH BIBLIJNYCH, PIOSENKI, KTÓRE ZAWIERAJĄ OBIETNICE, PIOSENKI WYBRANE NA ZASADZIE SKOJARZEŃ, PIOSENKI ZAWIERAJĄCE OKREŚLONE SŁOWO.
Zabawa - forma pracy
„Dziecko nie bawi się dlatego, że jest dzieckiem, ale bawi się dlatego, by stać się dorosłym”
Rodzaje zabaw Zabawy ruchowe, Zabawy tematyczne, Zabawy konstrukcyjne, Zabawy dydaktyczne, Zabawy badawcze,