Śpiew i zabawa w realizacji treści kształcenia religijnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
Praca z wersetem biblijnym
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizatorzy: Alina Cudna Jadwiga Marcinkowska
T: Pismo czy Pisma Święte? - nazwy i podział Biblii.
W części teoretycznej chciałabym poruszyć następujące kwestie: Dlaczego powinniśmy śpiewać z dziećmi pieśni chrześcijańskie? Jaką rolę odgrywa śpiewanie.
Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2.
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WITAM, JESTEM TIKUŚ!.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
Już za kilka miesięcy spotkamy się, po raz trzeci, na Paulińskich Dniach Młodych...
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
im. bł. Marceliny Darowskiej
Uczeń z kapitałem w Publicznej Szkole Podstawowej Zakończ.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Z przedszkola do szkoły.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Przedszkolanka.
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne J 3,16.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
Treści kształcenia.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Ferie 2015 w Szkole Podstawowej w Jabłonnie. Podczas ferii uczyliśmy się piosenek przy akompaniamencie gitary.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Stefan Kardynał Wyszyński
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
Z tą osobą chcielibyśmy porozmawiać…. Wójt Gminy Lubień – Kazimierz Szczepaniec zdj. Z prywatnego archiwum wójta.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Indita setyorini.
Warsztaty PODN Wodzisław Śląski
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Śpiew i zabawa w realizacji treści kształcenia religijnego

Śpiew - wspaniałe narzędzie nauczania. DLACZEGO?

Piosenka - wspaniałe narzędzie nauczania. DLACZEGO? Bogu należy się (Ps 47,7–8; Ef 5,19; Ps 98 1,5-6; Kol 3,16) Skuteczna forma Dobra pieśń nakierowuje Angażuje Dzieci lubią Pieśni stanowią wypełnienie przebiegu spotkania

Funkcje śpiewu religijnego Funkcja dydaktyczna Funkcja wychowawcza Funkcja przeżyciowa Funkcja estetyczna

DOBÓR PIEŚNI By uczyła, By była odpowiednia, By nawiązywała, By zawierała, By była „łatwa”.

UCZENIE PIEŚNI Uwaga: nie zapomnij nauczyć się sam! 1. Wprowadzenie 2. Przedstawienie (podanie tekstu) 3. Zaprezentowanie 4. Powtórzenie (2,3-krotne; uczenie partiami, przejście do szczegółów) 5. Śpiew bez uczącego

Przy nauce pieśni lub piosenki Bardzo ważny jest pierwszy kontakt, Podczas nauki nie należy akompaniować na instrumencie, Pracując z dziećmi zwracamy uwagę na ochronę głosów.

„ODKURZANIE PRZEBOJÓW” PIOSENKI OPARTE NA WERSETACH BIBLIJNYCH, PIOSENKI, KTÓRE ZAWIERAJĄ OBIETNICE, PIOSENKI WYBRANE NA ZASADZIE SKOJARZEŃ, PIOSENKI ZAWIERAJĄCE OKREŚLONE SŁOWO.

Zabawa - forma pracy

„Dziecko nie bawi się dlatego, że jest dzieckiem, ale bawi się dlatego, by stać się dorosłym”

Rodzaje zabaw Zabawy ruchowe, Zabawy tematyczne, Zabawy konstrukcyjne, Zabawy dydaktyczne, Zabawy badawcze,