Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundacja Fundusz Współpracy
Advertisements

Projektowanie i analiza systemów informacyjnych
Podsumowanie po I kwartale 2011 roku TIM SA KONFERENCJA PRASOWA maj 2011.
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Time-Driven Activity Based Costing Zarządzanie rentownością przy wykorzystaniu Rachunku Kosztów Działań Opartego Na Czasie.
Przegląd systemu JOBPERFEKT w agencji reklamy
Banki komercyjne.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Dzwignia finansowa – czyli jak zwielokrotnić zyski z inwestycji
Zadanie 1.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Ocena ogólnej sytuacji finansowej firmy metodą analizy finansowej na przykładzie przedsiębiorstwa REKOR PWSZ NYSA KIERUNEK – FINANSE i BANKOWOŚĆ SPECJALNOŚĆ.
opis projektu jednym zdaniem
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
ANALIZA DZIAŁANOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA – ĆW 8
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Formuły cenowe.
Zarządzanie przedsięwzieciami inwestycyjnymi
Koszty systemu dystrybucji
Zadanie 1.
Autor: Franciszek Sobiecki Promotor: Dr inż. Andrzej Szuwarzyński
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Wprowadzenie do rachunkowości sprawozdawczej Rachunek zysków i strat Przepływy finansowe.
Activity Based Costing
Komputerowa optymalizacja obszaru logistyki
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Converse sp. z o.o.1 Planowanie Paweł Gwizdek. Converse sp. z o.o.2 Cel Wzrost efektywności planowania Rejestracja informacji o zleceniach, pojazdach,
Projektowanie systemów transportowych
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Rachunkowość zarządcza
Rachunkowość zarządcza
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Analiza zarządzania zaopatrzenia materiałowego w przedsiębiorstwie
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
Program zajęć.
WYBÓR WARIANTU TECHNOLOGICZNEGO
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Metody kalkulacji kosztu jednostkowego produktu
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
Projektowanie systemów transportowych
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA. 2 Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
1 PROBLEMY DECYZYJNE KROTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Analiza cen transferowych Wybór metody
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Optymalizacja kosztów finansowania floty samochodowej
Zapis prezentacji:

Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta

2019-01-02 Fabryka „Dla domu”

2019-01-02 Plan prezentacji 1. Zasoby 2. Kalkulacja rentowności klientów – Rachunek kosztów działań ABC 2.1. ETAP I: Słownik działań 2.2. ETAP II: Ustalenie kosztów poszczególnych działań 2.3. ETAP III: Struktura klientów 2.4. ETAP IV: Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta 2.5. ETAP V: Analiza rentowności klientów – metoda ABC 2.6 ETAP VI: Krzywa wieloryba zyskowności klienta

Koszty roczne według miejsc powstawania i rodzajów kosztów 2019-01-02 1. Zasoby Zasoby Koszt Przedstawiciele handlowi 30000 Samochody służbowe 23440 Pracownicy BOK 20800 Wyposażenie informatyczne 2000 Pracownicy magazynowi 48200 Budynek 41400 Kierowcy 36000 Samochody Dostawcze 62240 Suma 264080 Koszty roczne według miejsc powstawania i rodzajów kosztów

2. Kalkulacja rentowności klientów 2019-01-02 2. Kalkulacja rentowności klientów

2.1. Słownik działań Wyróżnione działania Proces Pozyskanie zamówień 2019-01-02 2.1. Słownik działań Proces Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transportowanie Wyróżnione działania

2.2 Ustalenie kosztów poszczególnych działań 2019-01-02 2.2 Ustalenie kosztów poszczególnych działań Zasoby Nośnik kosztu zasobu Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transporto-wanie Razem Przedstawiciele handlowi liczba etatów Samochody służbowe liczba kilometrów Pracownicy BOK liczba godzin roboczych Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk Pracownicy magazynowi Budynek liczba metrów kw. Kierowcy Samochody Dostawcze

2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań 2019-01-02 2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań Zasoby Nośnik kosztu zasobu Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transporto-wanie Razem Przedstawiciele handlowi liczba etatów 5   Samochody służbowe liczba kilometrów 28080 Pracownicy BOK liczba godzin roboczych 680 Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk 2 1 3 Pracownicy magazynowi 1632 Budynek liczba metrów kw. 600 3380 3980 Kierowcy 8 Samochody Dostawcze 31830 Nośnik kosztów dla każdej puli zasobu

2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań 2019-01-02 2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań Zasoby Nośnik kosztu zasobu Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transporto-wanie Razem Przedstawiciele handlowi liczba etatów 100,00% 0,00% 5 Samochody służbowe liczba kilometrów 28080 Pracownicy BOK liczba godzin roboczych 680 Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk 66,67% 33,33% 3 Pracownicy magazynowi 1632 Budynek liczba metrów kw. 15,08% 84,92% 3980 Kierowcy 8 Samochody Dostawcze 31830 Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk   2 1 3 Ustalenie struktury procentowej nośników kosztów działań

2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań 2019-01-02 2.2. Ustalenie kosztów poszczególnych działań Zasoby Nośnik kosztu zasobu Koszty całkowite Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transporto-wanie Przedstawiciele handlowi liczba etatów 30000 Samochody służbowe liczba kilometrów 23440 Pracownicy BOK liczba godzin roboczych 20800 Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk 2000 1333,33 666,67 Pracownicy magazynowi 48200 Budynek liczba metrów kw. 41400 6241,20 35158,79 Kierowcy 36000 Samochody Dostawcze 62240 Razem   264080 53440 28374,54 84025,46 98240 Wyposażenie informatyczne 2000 Zasoby Nośnik kosztu zasobu Pozyskanie zamówień Przetwarzanie zamówień Kompletowanie zamówień Transportowanie Razem Wyposażenie informatyczne liczba stanowisk   66,66% 33,33% 100% Ustalenie kosztów poszczególnych działań

2.3. Struktura klientów Firma Nazwa 1 Hurtownik 2 Sieć Koma 3 2019-01-02 2.3. Struktura klientów Firma Nazwa 1 Hurtownik 2 Sieć Koma 3 Sieć Neri 4 Sieć Santi 5 Sieć Loma

2.4. Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta 2019-01-02 2.4. Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Pozyskanie zamówień liczba wizyt 18 12 6 24 29 89 Przetwarzanie zamówień liczba zamówień 32 8 19 17 26 102 Kompletowanie zamówień liczba palet 256 80 171 204 286 997 Transportowanie liczba paletokilometrów Proces ważony Nośnik kosztów działań

2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta 2019-01-02 2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta   Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Liczba palet 256 80 171 204 286 997 Odległość od klienta 135 245 155 210 120 865 Liczba paletokilometrów 34560 19600 26505 42840 34320 157825 Liczba paletokilometrów = Liczba palet x Odległość od klienta Nośnik kosztów działań - paletokilometry

2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta 2019-01-02 2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Pozyskanie zamówień liczba wizyt 20,22% 13,48% 6,74% 26,97% 32,58% 100,00% Przetwarzanie zamówień liczba zamówień 31,37% 7,84% 18,63% 16,67% 25,49% Kompletowanie zamówień liczba palet 25,68% 8,02% 17,15% 20,46% 28,69% Transportowanie liczba paletokilometrów 21,90% 12,42% 16,79% 27,14% 21,75% Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Kompletowanie zamówień liczba palet 256 80 171 204 286 997 ustalenie struktury procentowej nośników kosztów działań

2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta 2019-01-02 2.4 Kalkulacja kosztów procesu obsługi klienta Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Pozyskanie zamówień liczba wizyt 10808,09 7205,393 3602,697 14410,79 17413,0337 53440 Przetwarzanie zamówień liczba zamówień 8901,816 2225,454 5285,453 4729,09 7232,72572 28374,54 Kompletowanie zamówień liczba palet 21575,24 6742,264 14411,59 17192,77 24103,5925 84025,46 Transportowanie liczba paletokilometrów 21512,27 12200,25 16498,34 26666,25 21362,8817 98240   62797,42 28373,36 39798,08 62998,9 70112,2336 264080 Kompletowanie zamówień 84025,46 ustalenie struktury procentowej nośników kosztów działań Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Kompletowanie zamówień liczba palet 25,68% 8,02% 17,15% 20,46% 28,69% 100%

2.5 Analiza rentowności klientów 2019-01-02 2.5 Analiza rentowności klientów Klienci Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Przychody 525480 212160 370510 418060 348880 1875090 Marża brutto % 15% Marża brutto zł 78822 31824 55576,5 62709 52332 281263,5 Koszty ABC Zysk ABC Rentowność

2.5 Analiza rentowności klientów 2019-01-02 2.5 Analiza rentowności klientów Klienci Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem Przychody 525480 212160 370510 418060 348880 1875090 Marża brutto % 15% 14% Marża brutto zł 78822 31824 55576,5 62709 52332 281263,5 Koszty ABC 62797,42 28373,36 39798,08 62998,9 70112,23 264080 Zysk ABC 16024,57 3450,642 15778,42 -289,90 -17780,2 17183,5 Rentowność 3,05% 1,63% 4,26% -0,07% -5,10% 0,03768793 Rentowność = Zysk ABC / Przychody Zysk ABC= Marża brutto – koszty ABC Proces Nośnik kosztu Hurtownik Sieć Koma Sieć Neri Sieć Santi Sieć Loma Razem   62797,42 28373,36 39798,08 62998,90 70112,23 264080 analiza rentowności kientów

2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów 2019-01-02 2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów Klient Zysk ABC Skumulowany zysk

2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów 2019-01-02 2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów Klient Zysk ABC Skumulowany zysk Hurtownik 16024,58 Sieć Neri 15778,42 48986,49 Sieć Koma 3450,64 52437,14 Sieć Santi -289,90 52147,23 Sieć Loma -17780,23 34367,00

2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów 2019-01-02 2.6 Krzywa wieloryba zyskowności klientów