Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Program “Kibic na szóstkę” Rok szkolny 2013/2014
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Moje refleksje w oparciu o film pt. „Gol” i „Gol 2”
Henk Mariman Copyright Henk Mariman. Długoterminowy rozwój zawodnika…Różne szkoły poruszania się…judo…centrum aktywności... Więcej i więcej ogólnego.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Sztuczna Inteligencja
Samodzielność dziecka
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Mariusz Kukiełka – Futbol naszą pasją
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Złote myśli.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Plac zabaw na medal Rejon 8 Projekt nr 35. Plac zabaw na medal W ramach naszego projektu chcemy stworzyć kolorowe, bezpieczne miejsce do zabawy dla naszych.
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Odprawa Przedmeczowa Jak powinna wyglądać?
Przed meczem… Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Iwona Kordjak Trener ASDIMO, Coach
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Piłka nożna GRA ZESPOŁOWA
 Piłkę ręczna zalicza się do grupy gier zespołowych, w związku z tym działanie poszczególnych zawodników podporządkowane jest całemu zespołowi, który.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Introwertyk też dobrze pracuje.
Szkoła bez przemocy.
Szkolenie młodzieży lat
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Jak nie dać się oszukać?. Bariera Nie chcemy dopuścić do świadomości naszych wątpliwości. Oszuści to wiedzą i dlatego z taką łatwością nas nabierają.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
KAMIL STOCH Korekta: Karolina Fromont.
Wsparcie młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych
Ka pe lu sze.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Spotkanie ze Słowem Mt 11, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Dwie głowy | materiał pomocniczy
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
PROBLEMATYKA WYNIKU W DZIECIĘCEJ PIŁCE NOŻNEJ.
Holenderska wizja jak lepiej grać w piłkę.
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
KONTRAPRESSING.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci vs Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci Trener Adrian Siemieniec

Dlaczego rodzice sugerują dzieciom, co mają robić w trakcie gry ? Bo chcą pomóc ? Bo uważają, e wiedzą lepiej od Trenera? Bo chcą zrealizować swoje ambicje poprzez własne dziecko ? Bo uważają, że dzieci są za małe by samodzielnie myśleć, więc potrzebują dyrygenta, który będzie nimi sterował na boisku ? Bo tak się przyjęło. Wielu tak robi, więc dlaczego ja mam robić inaczej ? Która odpowiedź jest prawidłowa ?

Każdy rodzic ma swój indywidualny powód Każdy rodzic ma swój indywidualny powód. Można więc przyjąć, że wszystkie odpowiedzi są dobre!

Żaden z rodziców ŚWIADOMIE nie chce wyrządzić krzywdy swojemu dziecku .

No i mamy PROBLEM. Kiedy rodzicom wydaje się, że pomagają własnym dzieciom to w rzeczywistości efekt jest zupełnie odwrotny. Robią im największą piłkarską krzywdę: Podejmują decyzje boiskowe za własne dzieci.

Co to powoduje ? Odbieranie dzieciom ich kreatywności. Dziecko stara się tylko odtwarzać decyzję podjęte przez rodziców Nie podejmowanie samodzielnych decyzji przez dzieci. Brak możliwości popełniania WŁASNYCH błędów. Jeśli dziecko uczy się już na błędach, to tylko na błędnych decyzjach rodzica. Podważanie u dziecka autorytetu Trenera. Zakłopotanie dziecka w trakcie meczu. Wywieranie presji na dziecko.

A co w momencie, kiedy już tak się dzieje ?

Czyja decyzja spowodowała utratę bramki ? Dziecko nieświadome skutków tej decyzji tylko czynnie odtworzyło to co rodzic podpowiedział z boku. Dzieciak wystąpił tu w roli rzemieślnika, a nie kreatora! Nie wiemy co się działo w jego głowie. Może chciał podjąć inną decyzję ale pod wpływem rodzica tego nie zrobił. Posłuchał rodzica, który jest dla niego wzorem i autorytetem.

Jakie skutki ? Co teraz powiesz dziecku, które przyjdzie smutne i zapłakane do domu bo przegrało mecz. Dlaczego przegrał ? Niech dzieciaki płacą za własne błędy i błędne decyzje, a nie za to co podpowiada rodzic. Kto będzie musiał wytłumaczyć dzieciom, że wynik końcowy nie jest ważny ? TRENER ! Jak ma to zrobić skoro wie, że to nie dzieci podejmowały decyzje, tylko ich rodzice !

DAJMY DZIECIOM DZIAŁAĆ KREATYWNIE !

Jest jakieś inne wyjście ? A) Jestem rodzicem kibicem, który wspiera swoje dziecko i jest z nim na dobre i na złe. Wspomagam go dopingiem i swoją obecnością na trybunach podczas meczu. Dziecko czuje, że ma moje wsparcie w dążeniu do realizacji swoich marzeń i celów. B) Stosuję otwarte komunikaty, w których dziecko ma możliwość podjęcia samodzielnej decyzji. Na przykład: dzieci biegną w sytuacji 2 x 1 z bramkarzem. Jeden z nich prowadzi piłkę i dostaje podpowiedź: MASZ PRZEWAGĘ. To jest komunikat otwarty, który dziecko poddaje indywidualnej interpretacji. Ja jako rodzic nie narzucam dziecku co ma zrobić w tej sytuacji – sam podejmie decyzję.

KRYTERIA SELEKCYJNE AJAX AMSTERDAM 1.Szybkość 2.Technika 3.INTELIGENCJA 4.Osobowość

Zachód to wie i praktykuje! A MY ?

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ