Drużyna mistrzów polski „Odysei Umysłu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013
PROJEKT ZAWODOZNAWCZY SPOTKANIE Z RODZICAMI POD HASŁEM: POKAŻ NA CO CIĘ STAĆ Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Batalionów Chłopskich w Bożkowie Bożków.
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Czym jest doradztwo zawodowe?
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła Podstawowa nr 94 im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego.
I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Smolenia w Bytomiu
- uczymy się marzyć, myśleć i tworzyć. …czyli jak być inicjatorem, nie imitatorem; ryzykantem, nie replikantem; pomysłodawcą, nie podwykonawcą.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Marzymy. Myślimy. Tworzymy
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Zasady pracy metodą projektu
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1 Aktywny, zdrowy, szczęśliwy
Podziel się z nami swymi marzeniami
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Studia miejskie i regionalne
Alchemia czy wróżbiarstwo
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Drużyna mistrzów polski „Odysei Umysłu” -Czyli dlaczego warto wesprzeć drużynę problemu V grupy wiekowej 2 z Zespołu Szkół SRKAK w Chorzowie?

Kim jesteśmy? Nazywamy się Ania, Sofia, Adam, Adam, Dawid, Tomek i Kornel. Chodzimy razem do klasy 2 gimnazjum w Zespole Szkół SRKAK w Chorzowie. Jesteśmy od siebie bardzo różni, pomimo tego, bardzo szybko stworzyliśmy zgrany zespół. Nasza szkoła nie pobiera czesnego. Prócz tego wspomaga nas trójka trenerów: Dominika, Andrzej i Adam, którzy są z nami od samego początku tegorocznych zmagań w Odysei Umysłu. To właśnie oni są naszymi opiekunami, bez których nasz wyjazd na dalsze zmagania w Finale Ogólnopolskim nie byłby możliwy – dosłownie i w przenośni 

TO MY!

Co to jest „Odyseja Umysłu”? To program edukacyjny realizowany w formie międzynarodowego konkursu. Co roku bierze w nim udział kikanaście tysięcy uczniów z całego świata. Ma za zadanie uczyć młodych Odyseuszy kreatywnego i krytycznego myślenia, samodzielności i współpracy w grupie angażując w proces twórczego rozwiązywania problemów rozbieżnych – czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów. Rozwiązania te prezentują w formie ośmiominutowego przedstawienia oraz spontanicznie w ciągu kilku minut na konkursie zamkniętym dla publiczności. Uczestnicy Odysei Umysłu w oparciu o własne działanie i doświadczenia kształtują kompetencje intelektualne, akademickie, społeczne i liderskie – bardzo pożądane w nauce szkolnej, rozwoju zainteresowań i przyszłej pracy zawodowej. W Polsce odbywa się w dwóch etapach: pierwsze są Eliminacje Regionalne, do których nasza drużyna przygotowywała się 6 miesięcy. Praca opłaciła się –zwyciężyliśmy eliminacje w swojej kategorii, jednocześnie awansując do Finałów Ogólnopolskich, które w tym roku miały miejsce w Gdyni.

Co to jest problem długoterminowy? Problemy Długoterminowe odwołują się do szerokiego spektrum zainteresowań – w umiejętny sposób łącząc w różnych proporcjach elementy teorii i praktyki, nauk społecznych i nauk przyrodniczych, techniki i sztuki, humanistyki i technologii. Proces tworzenia rozwiązania Problemu Długoterminowego, to praca metodą projektu. Uczestnicy rozwijają umiejętności wnikliwej analizy zadania i szukania różnych możliwości jego rozwiązania, myślenia krytycznego i podejmowania decyzji, łączenia i praktycznego zastosowania wiedzy z różnych dziedzin, komunikacji i pracy w zespole; planowania i zarządzania czasem oraz autoprezentacji i wystąpień publicznych. W treści każdego Problemu opisano, na czym polega sedno zadania, zdefiniowano ograniczenia – czyli jakie warunki grupa musi spełnić, a jakich granic nie wolno jej przekraczać.

Jaki problem rozwiązywaliśmy? Gdzieś w odległej galaktyce… Gdzie wokoło kosmos, ostateczna granica… Jest takie miejsce, w którym istoty z wielu światów mają zwyczaj zatrzymywać się w podróży, by zatankować, przekąsić coś i trochę odpocząć. Zespół ma za zadanie stworzyć i odegrać zabawny spektakl opowiadający o pozaziemskiej miejscówce, którą odwiedzą trzej oryginalni przybysze z różnych planet. Jest tam zatrudniony pochodzący z Ziemi ludzki pracownik, dostępne jest jakiegoś rodzaju jedzenie oraz pewna nowatorska rozrywka, a pojawi się futurystyczna mapa – która z dwuwymiarowej zmieni się w trójwymiarową. Ponadto, przynajmniej dwie spośród wymaganych postaci pomówią o poszukiwaniach pewnego kosmicznego skarbu – cokolwiek by to nie było…

BRZMI SKOMPLIKOWANIE? 

Jakie jest NASZE rozwiązanie problemu? Stworzyliśmy spektakl osadzony w świecie matematyki. Dwie postacie - Plus oraz jego ukochana Minus poszukiwali skarbu, czyli zera, które mogło uzupełnić oś i wprowadzić balans w kosmosie. Pomogła im w tym urojona liczba i, która podpowiedziała im w jaki sposób uruchomić mapę i czym dokładnie jest poszukiwany skarb. Prócz tego w spektaklu znalazła się wymagana rozrywka – postacie grały o mapę na kole fortuny oraz jadły pierwiastki z -1. Zarówno scenariusz, jak i wszystkie dekoracje stworzyliśmy sami - zresztą, jakakolwiek pomoc z zewnątrz na konkursie jest ZABRONIONA.

Po co nam Państwa wsparcie? Zdobyliśmy tytuł mistrza Polski i jednocześnie otrzymaliśmy zaszczyt reprezentowania Polski na tegorocznych Finałach Światowych, które odbywają się dokładnie po drugiej stronie planety, czyli w Stanach Zjednoczonych, na uniwersytecie w Ames w stanie Iowa. Koszt uczestnictwa w finałach naszej siedmioosobowej drużyny oraz trojga trenerów wynosi ok. 54 tyś. zł. Niestety, nie jesteśmy w stanie pokryć takich kosztów samodzielnie.

Dlaczego zwracamy się właśnie do Państwa? Wiemy, że prowadzą Państwo firmę kompetentną i tylko z takimi osobami chcemy współpracować. Wiemy, że zwracamy się do NAJLEPSZYCH. Wiemy, że nie są Państwo gołosłowni i liczymy na Państwa zainteresowanie naszymi pomysłami. Wiemy, że nadzieja, którą z Państwem wiążemy ma podstawę w polityce prowadzonej przez Państwa firmę i jej działaniach w przeszłości. Wierzymy, że widzą Państwo potencjał, jaki leży w naszej drużynie i uwierzą Państwo w nasz sukces. Wiemy, że możemy na Państwa liczyć!

Co mogą Państwo zyskać na współpracy? Podziękowania na stronie szkoły oraz szkolnym facebooku (około 1600 fanów). Imienne podziękowania dla Państwa firmy – oprawione i gotowe by dumnie zawisnąć na ścianie. Umieszczenie logo państwa firmy na naszych koszulkach (lub innych elementach odzieży). Ewentualnie: możliwość prezentacji Państwa firmy przed rodzicami lub pracownikami szkoły. ... (ten punkt pozostanie pusty, ponieważ jesteśmy otwarci na propozycje) Satysfakcję i ocieplenie wizerunku Państwa marki  I oczywiście: NASZĄ DOZGONNĄ WDZIĘCZNOŚĆ!

DZIĘKUJEMY! Po pierwsze - za poświęcony Nam czas, po drugie - za każdą udzieloną nam Pomoc. ~ Drużyna problemu V grupy wiekowej 2 z Zespołu Szkół SRKAK w Chorzowie